Nezaustavljiv rast Nanodiyja

Osnivač B.neta Adrian Ježina investirao u koprivnički start-up, dok drugi investitori čekaju u redu

Neuspjeh je sastavni dio uspjeha, jer je svatko imao projekte koji su propali. Iz neuspjeha i svojih grešaka se uči. Svi imaju ideje, ali ideja bez realizacije je nula. Najvažniji je tim koji stoji iza ideje, jer ako ju tim ne može razviti, projekt ne vrijedi ništa, objašnjava Štetner.

16:30h
0
Podijeli objavu
Proslava druge investicije // Foto: Matija Gudlin

U novouređenom coworking prostoru koprivničkog poduzetničkog inkubatora predstavljen je novi investitor u koprivnički startup Nanodiy koji je za svoj inovativni način tiska na tekstil dobio niz nagrada i priznanja. Radi se o pruženoj mogućnosti da bilo tko bez grafičkog predznanja i pripreme, grafiku tiska na bilo koju vrstu tekstila.

Tri su nagrade osvojene na nedavnoj konferenciji poslovnih anđela, odakle dolazi i prvi investitor u Nanodiy Davorin Štetner, predsjednik Hrvatske mreže poslovnih anđela.

Direktorica koprivničkog Inkubatora ispričala je o prednostima coworking prostora.

– Poanta je u ovom prostoru potaknuti kreativnost te na ovaj način imamo drukčiji, ležerniji pristup treninzima i edukacijama. U inkubatoru imamo 30 poduzetnika, a Nanodiy je dokaz da se iz Koprivnice može uspjeti, da inkubator ubrzava i olakšava rast te da poduzetnici postaju vidljiviji zajednici, nego li da rade od kuće ili budu zatvoreni u uredu – rekla je M. Golčić nadodavši kako se od danas počinje razvijati kultura uspjeha te da se nada kako ćemo Nanodiy uskoro svi pratiti sa stranica New York Timesa.

Osnivač Nanodiyja Saša Miklošić // Foto: Matija Gudlin

Osnivač Nanodiyja Saša Miklošić ispričao je kako su, i uz ovakve investitore i prilike, odlučili poslovati iz Koprivnice.

 

– Iako smo imali poziva iz više europskih zemalja, odlučili smo otvoriti sjedište u inkubatoru u Koprivnici, jer smatramo da ovaj kraj ima potencijala za velike rezultate te da se iz male Koprivnice može orijentirati na izvoz i napraviti ozbiljan i konkurentan posao – rekao je Miklošić.

Drugi krug investicija Nanodiy zatvara se s uspješnim poduzetnikom Adrianom Ježinom, jednim od pokretača B.neta. Kako ga je Ježina predstavio, krenuo je kao start-up koji je, u deset godina, počeo od nemogućnosti isplate plaće, te nakon što je nekoliko puta prodavan, postiglao vrijednost od 93 milijuna eura.

Novi coworking prostor u Inkubatoru // Foto: Matija Gudlin

– Na ulaganje me potaknuo Sašin i Zoranov entuzijazam i poduzetnički duh, njihova energija je preduvjet za uspjeh. Njihov je proizvod inovativan u smislu patenta i u smislu procesa. Treba sve znati dobro upakirati, a ovakav proizvod može postati globalan, za njega nema granica – izjavio je investitor.

Davorin Štetner rekao je kako start-upovi moraju proći kroz nekoliko faza, a na samom početku koji je najosjetljiviji, to je prijateljsko okruženje.

– Osim razvijanja kulture uspjeha, neuspjeh je jednako bitan. On je sastavni dio uspjeha, jer je svatko imao projekte koji su propali. Iz neuspjeha i svojih grešaka se uči – podučio je predsjednik Mreže poslovnih anđela.

Kako kaže, trend start-upova sad je u svom najvećem zamahu pa ulagači gledaju i što je dosad napravljeno.

– Svi imaju ideje, ali ideja bez realizacije je nula. Najvažniji je tim koji stoji iza ideje, jer ako ju tim ne može razviti, projekt ne vrijedi ništa – objašnjava Štetner, a na njega se nadovezuje Ježina rekavši kako je naše društvo prilično konzervativno, smatrajući neuspjeh apsolutnom propasti što stvara duh negativizma i skeptičnosti po pitanju pokretanja biznisa.

Osnivač B.neta Adrian Ježina // Foto: Matija Gudlin

Suosnivač Nanodiyja Zoran Sušanj ovu, drugu investiciju istaknuo je kao pokazatelja inovativne i kvalitetne tehnologije pred kojom stoji uspjeh.

– Nadamo se da ćemo u bliskoj budućnosti nastupiti na svjetskom tržištu i biti uvršteni u jednu od tehnologija tiska u svijetu – rekao je Sušanj.

Za ovaj start-up javili su se mnogi strani investitori, a na Adriana su se odlučili, kako Miklošić kaže, jer ima želju biti operativan investitor.

–  On sa svojim iskustvom može ukazati na ono što radimo krivo, a što dobro. Pokazatelji za to već su tu. Nismo tražili investitora samo zato da uzme postotak tvrtke i ubaci novac, nego nam je potrebno iskustvo iz kojega možemo učiti i razvijati proizvod – rekao je osnivač Nanodiyja, na što se Štetner nadovezao objašnjenjem kako se poslovni anđeli razlikuju od klasičnih investitora.

Nanodiy majice // Foto: Matija Gudlin

– Poslovni anđeli ne daju samo novac, nego iskustvo, kontakte i otvaraju vrata. Mi smo svojim glavama razbili mnoge zidove te smo tu da zaštitimo start-upove kako oni ne bi morali proći isto, nego da im pomognemo da zaobiđu te zidove – pojasnio je Štetner.

Bitno nam je da proizvod bude zaštićen odnosno da imamo patent, jer već sad nastupamo globalno. Prodajemo proizvod u većem dijelu Europe te se planiramo širiti i na američko i azijsko tržište. Također, želimo i zapošljavati, jer nam nedostaje više ljudi u timu – izvijestio nas je Miklošić, a Sušanj je najavio predstavljanja dvaju novih proizvoda ove godine – u Hrvatskoj i u Njemačkoj.

Kako dečki kažu, investicija nije kraj, nego tek početak poslovanja, a na najpoznatijem Svjetskom grafičkom sajmu u Hamburgu, kamo je vrlo teško upasti, u čemu im je pomogla investicija, imat će pažnju velikih svjetskih imena i proizvođača.

Predsjednik mreže Poslovnih anđela Davorin Štetner // Foto: Matija Gudlin

– Cilj konferencije i panel rasprave jest pokazati mladima da se uz upornost i ustrajnost može mnogo postići. Otvoreni smo za sva pitanja i savjete, a uputili bismo mlade i u Koprivnički poduzetnik gdje mogu očekivati kvalitetno mentorstvo i pomoć. Ovdje je velika cirkulacija ljudi i ovdje ćete doći do prodaje proizvoda i profita – poruka je iz Nanodiyja.

Dečke trenutno čeka još desetak zainteresiranih investitora, a iznos trenutnog ulaganja odlučili su zadržati za sebe.

Nakon ove konferencije, u Domu mladih održana je konferencija “Iz perspektive investitora” gdje su investitori u Nadodiy prenijeli svoja znanja i iskustva. Ondje je održan i pitch trening koji će ljudima pomoći da se lakše predstave na konferencijama.

Podijeli objavu