U Županijskoj upravi održan je radni sastanak između dožupana Ratimira Ljubića, poduzetnika i predsjednika Gospodarskog vijeća HGK-Županijske komore Koprivnica, Bože Baraća iz Obrtničke komore, predstavnika Hrvatskog zavoda za zapošljavanje i predstavnika strukovnih škola s područja županije.
Cilj sastanka je bio dogovoriti daljnje djelovanje u vezi strukovnog obrazovanja i potaknuti škole da razmisle o novim zanimanjima koja bi se mogla uvesti već od iduće školske godine. Želja je da se strukovno školstvo više poveže s potrebama tržišta, jer je trenutna situacija vrlo alarmantna.
– Želimo otvoriti dijalog između gospodarstva, obrtništva i škola te da krenemo u planove za upise u iduću školsku godinu. Osim ovog sastanka, imat ćemo još tri, u svakom od gradova županije, zatim ćemo promovirati strukovna zanimanja i poticati svijest roditelja o upisima o strukovna zanimanja – rekao je dožupan Ljubić.
Naglasio je da nova zanimanja u škole nije problem uvesti, no to se mora prijaviti do 15. prosinca.
– Važno je djecu upisivati u zanimanja koja imaju budućnost i gdje će dobiti posao – smatra Ljubić.
Njegovo mišljenje dijeli i Mirko Habijanec, koji je bio još oštriji u ocjeni situacije u školstvu i na tržištu rada.
– Školuje se velik broj učenika za zanimanja koja uopće nisu potrebna gospodarstvu, treba se okrenuti proizvodnim zanimanjima. Mi smo sada na dnu, ovakva kritična situacija nije nikad bila. Država nije sposobna napraviti niti dualni sustav, s praktičnom nastavom koja se tiče gospodarstva. Tko danas završi školu, nije sposoban za tržište rada, s njim treba još mnogo raditi – rekao je Habijanec.
I Božo Barać slično razmišlja, naglasivši da su upozoravali još prije desetak godina da će doći do današnjeg stanja ako se nešto ne poduzme.
– U Hrvatskoj je izražen nedostatak kvalificirane radne snage, a obrazovanje tih profila je nezadovoljavajuće. Učenici u školi dobiju kvalifikacije, ali ne i kompetencije – rekao je Barać.
Koliko će današnji radni sastanak i ostale spomenute planirane aktivnosti utjecati na poboljšanje situacije u strukovnom obrazovanju i na tržištu rada, ostaje za vidjeti.