14.6 C
Koprivnica
Četvrtak, 28. ožujka 2024.
No menu items!
- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Audi Sport quattro Concept
A

Ne propustite

Quattro je Audi i Audi je quattro – marka i tehnologija neizbrisivo su povezani. Za proslavu 30. rođendana modela Sport quattro, Audi je predstavio njegovog nasljednika na sajmu automobila 2013 IAA u Frankfurtu na Majni.

Audi Sport quattro Concept (2013) - interijerKonceptni izložbeni model Audi Sport nastavlja velebnu tradiciju quattro pogona sa zapanjujućim coupe dizajnom i plug-in hibridnim pogonom s izlaznom snagom od 515 kW (700 ks).

Quattro je više od tehnologije – quattro je filozofija. Taj je termin sinonim za sigurnu i sportsku vožnju, tehničku kompetenciju i dinamičan pristup životu. Od svog premijernog predstavljanja na modelu “Ur-quattro” 1980., Audi je prodao više od pet milijuna automobila sa stalnim pogonom na sva četiri kotača, što je mnogo više od bilo kojeg drugog proizvođača automobila premium klase na svijetu. Prednosti koncepta quattro i uspjeh postignut u utrkama impresivno se ističu već tri desetljeća.
Jedan legendarni Audi klasik je Sport quattro, koji je premijerno predstavljen na natjecanju IAA 1983. i dizajniran kao homologacijski model za svjetsko prvenstvo u reliju. Sa snagom od 225 kW (306 ks) i brojnim tehničkim inovacijama, u svoje je vrijeme bio pravi super automobil. Kratki međuosovinski razmak, pogodan za visoku razinu upravljivosti, osigurao je modelu Sport quattro nepogrešiv izgled. Izgled trkaćeg automobila koji piše povijest utrka. Walter Röhrl bio je za njegovim upravljačem tijekom uvjerljive pobjede na Pike’s Peak brdskoj utrci u Coloradu, SAD-u.

 

Dizajn vanjštine: snažan i upadljiv

Sa Audi Sport izložbenim konceptnim automobilom Audi dovodi svoju veličanstvenu tradiciju u sadašnje vrijeme i nastavlja s idejama koje su prvi puta viđene u studiji Audi quattro koncept prije tri godine. Ovaj coupe vješto kombinira DNK kôd modela Ur-quattro i dramatičnu eleganciju. Na cesti izgleda snažno i moćno, s karoserijom moćno nadvinutom nad 21-inčnim kotačima. Prevjesi su kratki, a proporcije sportski uravnotežene. Ima međuosovinski razmak od 2.784 milimetara, a dugačak je 4.602 milimetara. Sa 1.964 milimetara ovaj je dvosjed vrlo širok, te ujedno i neuobičajeno nizak uz visinu od samo 1.386 milimetara.
Poput modela Audi Sport quattro, konceptni Audi Sport quattro dizajniran je u duhu utrkivanja. Nijedno od dizajnerskih rješenja nije samo estetske prirode. Svako se razvilo iz tehničke funkcionalnosti, a neka odaju počast quattro modelima iz ranih 80-ih godina 20. stoljeća. To uključuje plosnate C-stupove i pravokutna dvostruka prednja svjetla s naprednom Audijevom Matrix LED tehnologijom koja će biti dostupna krajem ove godine na redizajniranom modelu Audi A8.

Unutar fara vidljive su dvije iznimno plosnate konstrukcije. Ako tome pridodamo dnevna svjetla sa središnjim kratkim svjetlima i Audi Matrix LED diode dobivamo automobil koji izgleda sportski i odlučno. Prednja i stražnja svjetla naglašavaju lagane konstrukciju vozila. Prednja svjetla nemaju masku pa su vidljive LED diode, dok je upotreba stakla i pripadajućih kućišta na stražnjim svjetlima svedena na minimum.

LED jedinica za duga svjetala Audi Matrix LED prednjih svjetala sastoji se od brojnih pojedinačnih dioda. Pojedinačne LED diode, koje djeluju zajedno s lećama i reflektorima ispred njih, uvijek jamče izvrsno osvjetljenje. Mogu se pojedinačno uključiti, isključiti ili prigušiti, ovisno o situaciji. S brojnim LED diodama, njihovim rasporedom i veličinom te samim dizajnom prednjih svjetala, ova nova tehnologija nudi brojne zapanjujuće mogućnosti.

Druga dizajnerska značajka koja odaje počast klasičnim modelima su “izbočine” iznad branika. Dizajneri tvrtke Audi redizajnirali su i snažno naglasili te linije. One karoseriji daju emotivniji izgled i šire automobil u predjelu “ramena”. Duž čitavog automobila snažne obrisne linije dodatno naglašavaju mišićav izgled. Isprepliću se s konveksnim i konkavnim zaobljenim linijama i daju poklopcu motora, branicima i bočnim stranicama sportski izgled koji je zaštitni znak konceptnog modela Audi Sport quattro.

 

Novi detalji: jednodijelna prednja rešetka

Audi Sport quattro Concept (2013) - IAA Frankfurt 2013Prednjim krajem izložbenog automobila prevladava šesterokutna jednodijelna prednja rešetka s novim, posebno oblikovanim umetkom, tipičnim elementom preuzetim iz utrka. Donji je dio gotovo okomit; a gornji dio prati liniju poklopca motora. Donja rešetka dodatno naglašava širinu automobil. Dvije velike, okomite prečke dijele svaki od velikih uvodnika zraka, a njihov je oblik preuzet linijom poklopca motora. Razdjelnik izrađen od polimera ojačanog karbonskim vlaknima (CFRP) pomaknut je daleko prema naprijed, kao na trkaćem automobilu. Rešetka je dio nove filozofije dizajna tvrtke Audi i nudi uvid u to kako će u budućnosti izgledati sportski proizvodni modeli.

Proporcije stražnjeg kraja automobila definirane su kombiniranjem plosnatih ostakljenih dijelova i širokih “ramena”. Spojler na donjem rubu stražnjeg stakla naglašava širinu automobila. Još jedan upadljiv element na stražnjem kraju automobila je difuzor izrađen od polimera ojačanog karbonskim vlaknima (CFRP) koji se pruža prema gore. Slično kao jednodijelna prednja rešetka, njegov je gornji dio saćast, dok su u dva donja dijela smještene dvije velike, ovalne ispušne cijevi. Ugrađena u crni dio izrađen od polimera ojačanog karbonskim vlaknima (CFRP), stražnja su svjetla pravokutna – tipičan quattro dizajnerski element – i dodatno naglašavaju širinu automobila. Spojler izlazi iz vrata prtljažnika pri većim brzinama. Prtljažni prostor, pojačan poprečnom šipkom ispod stražnje police, ima zapremninu od 300 litara.

Precizno razrađeni detalji zaokružuju dinamičan izgled konceptnog modela Audi Sport quattro. Trapezasti pragovi izrađeni su od polimera ojačanog karbonskim vlaknima (CFRP); kvake vrata s električnim upravljanjem automatski se približavaju ruci kod otvaranja vrata. Četiri prstena krase prednji kraj, stražnji kraj, izlaze za zrak iza prednjih kotača i C-stupove. Kotači s centralnom maticom imaju naplatke s pet krakova.

 

Unutrašnjost: savršen spoj trkaćeg izgleda i elegancije

Koncept elegantnog sportskog duha dominira i u unutrašnjosti konceptnog modela Audi Sport quattro. U prostranom putničkom prostoru prevladavaju tamnosivi tonovi i precizne linije.

Unutrašnjost je u potpunosti podređena vozaču. Kolo upravljača, ploča s digitalnim instrumentima i head-up zaslon jasno su vidljivi u vidnom polju. Linija koja prolazi ispod vjetrobranskog stakla zaokružuje vozača i suvozača i sadrži sve ergonomske funkcije poput mehanizama za otvaranje vrata.

Lagana konstrukcija, tipična za Audi, očituje se kako u dizajnu tako i u odabiru materijala. Gledano odozgo, tanka armaturna ploča nalikuje na krilo jedrilice. Potporna konstrukcija unutrašnjosti je kućište od karbonskih vlakana koje služi i kao pretinac za odlaganje u bočnim vratima. Takvi elementi odaju laganu konstrukciju automobila.

Pogonski quattro sklop nalazi se ispod središnje konzole. Sportska, trkaća školjkasta sjedala s preklopivim naslonima, posebno oblikovanim bočnim potpornjima i ugrađenim naslonima za glavu upotpunjena stražnjim sjedalima dostatna su za četiri putnika. Mehanizam preklapanja omogućuje pristup stražnjem kraju vozila. Poprečna šipka iza stražnjih sjedala osigurava dodatnu torzijsku čvrstoću.

Koliko je velika pažnja pridana detaljima očito je kako u odabiru materijala tako i u samoj izradi. Višenamjensko sportsko kolo upravljača malen je uvid u to kako će sportski proizvodni modeli izgledati u budućnosti.
Koncept upravljanja također je u potpunosti podređen vozaču. Sve se važne informacije prikazuju na ploči s potpuno digitalnim instrumentima, što je još jedna značajka izložbenog modela. Brojni virtualni 3D prikazi mijenjaju se putem višenamjenskog sportskog kola upravljača.

Izbor uključuje primjerice Race modus koji prikazuje središnjim brzinomjerom, informacije o stazi i štopericu ili Setup modus s detaljnim informacijama o brojnim trkaćim stazama. Osim toga, dodirna površina, karakteristična za upravljačku jedinicu Audi MMI, olakšava unos informacija.

Još jedna inovacija koju treba naglasiti je upravljačka jedinica klima uređaja, ugrađena izravno u uvodnike zraka. Temperatura, intenzitet i razina protoka zraka mogu se regulirati pomoću jednog elementa. Na zaslonu u uvodnicima zraka prikazuju se važne informacije ili postavke klimatizacije zraka.

 

Snažne performanse: plug-in hibridni pogon

Plug-in hibridni pogon omogućuje konceptnom modelu Audi Sport quattro nevjerojatnu dinamičnost. Izlazna snaga sustava je 515 kW (700 ks); dok okretni moment iznosi 800 Nm. Energija se prenosi putem preinačenog tiptronic mjenjača sa osam brzina do pogonskog sklopa quattro koji ima sportski diferencijal na stražnjoj osovini. Sukladno primjenjivom standardu, izložbeni automobil troši u prosjeku 2,5 litara goriva na 100 kilometara i ima prosječnu emisiju CO2 59 grama po kilometru.
Motor s unutarnjim sagorijevanjem je četiri litreni V8 s dva turbopunjača. Razvija snagu od 412 kW (560 ks) i ima okretni moment 700 Nm. Sustav CoD (Cylinder on Demand) – automatsko isključivanje cilindra po potrebi, isključuje četiri cilindra pod djelomičnim opterećenjem, a sustav start-stop čini agregat sa osam glasnih cilindara vrlo učinkovitim.

Između 4,0-litrenog TFSI motora i mjenjača nalazi se elektromotor u obliku diska izlazne snage 110 kW i 400 Nm. Pogonsku energiju crpi iz litij-ionske baterije s tekućim hlađenjem koja se nalazi straga i ima kapacitet od 14,1 kWh. Izložbeni automobil puni se putem sustava Audi wall box koji upotrebljava inteligentan sustav za upravljanje punjenjem za osiguranje optimalnog napajanja litij-ionske baterije. Konceptni model Audi Sport quattro može prijeći do 50 kilometara samo na struju. Inteligentni sustav za upravljanje regulira međusobnu interakciju između dva pogonska sustava po potrebi, a vozač može odabrati više različitih načina rada.

Kupac može odabrati više različitih značajki za konceptni model Audi Sport quattro, ovisno o strategiji upravljanja i vožnje. Dostupna su tri načina rada. Način rada EV je za vožnju samo na struju; način rada Hybrid jamči maksimalnu učinkovitost, a način rada Sport maksimalne performanse.

U načinu rada EV aktivan je samo elektromotor. S maksimalnom izlaznom snagom od 110 kW i okretnim momentom od 400 Nm, moguća je vožnja na struju u gradu i izvan njega. Aktivan gas ukazuje na potrebu za prijelazom u hibridni način rada kako bi vozač sam mogao upravljati prebacivanjem između električnog i hibridnog vozila.

U načinu rada Hybrid koriste se podaci o okruženju i ruti za izračun optimalne upotrebe elektromotora i motora s unutarnjim sagorijevanjem u svrhu postizanja minimalne potrošnje goriva i taj se podatak primjenjuje putem strategije rada. Ako je uključena navigacija, ruta se optimizira za postizanje maksimalne učinkovitosti. Ovaj način rada uključuje i mogućnost korisničke prilagodbe strategije rada. Ako vozač želi zadržati određeni doseg rada na struju ili odvoziti određene segmente rute na struju, može upotrijebiti funkciju Hold (zadrži) ili Charge (napuni) za precizno namještanje punjenja baterije čak i kada bateriju ne puni putem obične strujne utičnice.

U načinu rada Sport strategija rada podešava postavke pogonskog sustava za postizanje maksimalne snage i performansi. Funkcija dodatne električne snage podržava motor s unutarnjim sagorijevanjem u svim uvjetima vožnje. Sustav za upravljanje energijom osigurava da baterija uvijek bude dovoljno napunjena.

Kada V8 motor i elektromotor rade zajedno, konceptni model Audi Sport quattro ubrzava od 0 do 100 km/h za 3,7 sekundi – baš kao što su to nekad činili snažni Audijevi reli automobili. Maksimalna brzina koju razvija iznosi 305 km/h. Koncept lagane konstrukcije također igra važnu ulogu u dinamičnim performansama ovog vozila. Ćelija za zaštitu putnika sastoji se od čeličnih ploča iznimno visoke čvrstoće i elemenata od lijevanog aluminija. Vrata i branici izrađeni su od aluminija, a krov, poklopac motora i vrata prtljažnika od polimera ojačanog karbonskim vlaknima. Kao rezultat toga, masa praznog vozila spremnog za vožnju zajedno s paketom baterije iznosi samo 1.850 kilograma.

Šasija izložbenog modela s lakoćom može podnijeti snagu pogonskog sustava. Upravljivost je jednako dinamična i stabilna. Prednji ovjes ima pet krakova po svakom kotaču; stražnji ovjes izrađen je na principu Audi ovjesa s kontrolom širine traga kotača i trapezoidnom polugom. Dobro ugođene opruge i amortizeri drže konceptni model Audi Sport quattro čvrsto na tlu. Omjer upravljačkog sustava mijenja se sukladno brzini vožnje. Kočione čeljusti hvataju velike karbonsko-keramičke kočione diskove, a dimenzije guma su 285/30 R21.

izvor: auto-info.hr

Facebook komentari / dostupni ukoliko ste prijavljeni na svoj FB profil (Komentiranjem prihvaćate naše uvjete korištenja).

Ne propustite

- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Najnovije

Špica

ODLIČNA KOMBINACIJA Zgodna žena koja zna kako nositi hit traperice i šiltericu

Jednostavna, a tako cool kombinacija! Maslinasta majica, krem šilterica i "zakrpane" traperice dobitna su kombinacija za izlazak na kavu ili...
- Oglasni prostor -

Vezane vijesti

×