javni prijevoz

BusKo već četiri godine uglavnom prazan vozi gradskim ulicama, HNS: Dnevno preveze 15-ak ljudi, neodrživ je, brojke se kriju, a radi se o novcu građana

Kompletne troškove vozača, održavanja vozila i registracije pokriva Grad Koprivnica, no spornim smatramo to što se u planu grada ne vidi koliko je dugačak taj „pokrivač“, kažu u HNS-u

12:44h
0
Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin

Prije četiri godine u Koprivnici je uveden besplatan javni prijevoz BusKo. Riječ je o električnim autobusima koje je u potpunosti sufinancirao Grad, a koji su trebali građanima osigurati kvalitetniji prijevoz i bolju povezanost naselja unutar grada. Međutim, ti autobusi nikada nisu zaživjeli onako kako su trebali i nikada ih građani nisu prihvatili onako kako su nadležni to priželjkivali.

Za početak, mnogi su se smijali njegovom izgledu, jer BusKo je ustvari produženi kombi. Može prevesti tek 12 putnika, što je, također, neobično za javni prijevoz. Unatoč tome, koprivničkim ulicama vozi uglavnom prazan, a koriste ga eventualno umirovljenici i studenti, kojih baš i nije bilo u gradu u zadnje dvije godine zbog korone. Također, oni koji su bili zainteresirani žalili su se na linije i neobičan vozni red, dok su se svi drugi pitali kako je to sve uopće isplativo.

Pitao se to na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća i Goran Pakasin iz redova HNS-a, koji je čelnicima Komunalca uputio kritiku da se iz izvješća o BusKu ne može mnogo toga iščitati.

Tetec: Moraju se puniti i to nam ne dozvoljava šire aktivnosti

– Nemamo sliku toga koliko je taj projekt popunjen i koliko je samoodrživ. Također, zanima me može li u budućnosti s nekom određenom cijenom karata BusKo funkcionirati ili ne, a imam i jedan prijedlog. Busko bi se trebao proširiti na vrtiće i osnovne škole, koje imaju potrebu za transport određenog broja učenika – poručio je Pakasin.

Prozvanom se osjećala Nataša Tetec, čelnica Komunalca, koja nije otkrila konkretne brojke vezane uz ovaj javni gradski prijevoz.

Foto: Ivan Balija
Nataša Tetec // Foto: Ivan Balija

– Ti busevi su električni i moraju se puniti, a to nam ne dozvoljava neke šire aktivnosti, osim ove dvije postojeće linije. Najviše je opterećen kada su tu studenti tako da za vrijeme korone nije baš korišten, ali naši građani još uvijek nisu naviknuti da je to jedan standardni prijevoz i treba ih podsjetiti da BusKo uopće postoji – kazala je Tetec.

Takav odgovor, kao i manjak informacija vezanih uz BusKo, nije zadovoljio članove koprivničkog HNS-a, čija se glasnogovornica Andreja Horvat Friščić, jučer javila interesantnim priopćenjem naslovljenim ‘Naknadna pamet i „razmatranje“ su besplatni kad se lome na leđima naših sugrađana’. U priopćenju napominju da su došli do informacije da BusKom godišnje prometuje 4000 putnika, odnosno 15-ak putnika dnevno uključujući obje linije.

HNS: BusKo je neodrživ, ali i dalje prazan vozi ulicama

– Koliko to ustvari stoji? Ne zna se. Odnosno, zna se, no taj podatak nije za javnost, već samo za oči gradskih otaca. Je li takvo poslovanje održivo? Odgovor je i više nego očit – ne, nije održivo. Međutim, BusKo i dalje vozi ulicama Koprivnice, prazan, doduše, a najvećim ga dijelom koriste studenti i umirovljenici – napominju HNS-ovci.

Dodaju da su još 2018. godine predlagali promjenu voznog reda, pomicanje vremena polaska sat unaprijed te uvođenje još jedne popodnevne ture za sve one koji žive u Koprivnici, a rade u Varaždinu, Zagrebu ili Bjelovaru.

Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin

– Životni ritam jednog grada ne čine samo studenti i umirovljenici koji, istina, u njemu najviše borave i imaju najveću potrebu za javnim gradskim prijevozom, nego, jednako tako i radnici putnici, koji su najrevniji platiše koprivničkog gradskog proračuna – poručuju i ističu da su tada iz Komunalca pozdravili inicijativu i prijedlog HNS-a, no on nije nikada zaživio. Smatraju da isto tako neće zaživjeti ni prijedlog Pakasina o prevoženju vrtićaraca i školaraca.

Dnevni red vožnje nije prilagođen građanima

– Taj prijedlog očito dijeli sudbinu onog prethodnog – na „razmatranju“ je i može se zaključiti da su samo naknadna pamet i takvo „razmatranje“ besplatni zato što se lome na leđima naših sugrađana koji pune gradski proračun. Neosporivo je da takvo „poslovanje“ nije održivo. Naime, kompletne troškove vozača, održavanja vozila i registracije pokriva Grad Koprivnica, no spornim smatramo to što se u planu grada ne vidi koliko je dugačak taj „pokrivač“. A to je itekako važno zato što se radi o novcu naših sugrađana! – zaključuju iz HNS-a.

Hoćemo li nakon ovog njihovog priopćenja doznati stvarnu duljinu tog pokrivača teško je reći, ali isto tako nerealno se nadati da će ideja s ovakvim BusKom ikada zaživjeti. Uglavnom se praznih sjedalica svaki dan vozika gradom na relaciji između Kampusa i autobusnog kolodvora (linija 1), dok druga linija povezuje Vinicu, Starigrad, Draganovec, trgovački centar na Radničkoj, bolnicu i Kampus. Ta druga linije nešto je rjeđa i vozi uglavnom prijepodne, dok je prva češća i koliko čujemo, nešto ‘popunjenija’.

Međutim, kako piše na stranicama Komunalca, BusKo vozi, odnosno dnevni red je prilagođen trenutnom režimu električnih punjača, a ne potrebama građana i sve dok je tako pomaka neće biti. Također, valja napomenuti da ne vozi vikendom, već samo od ponedjeljka do petka, što je također pomalo neobično za nešto što se naziva javnim gradskim prijevozom.

Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija