Problemi kašnjenja i kvarova domaćeg željezničkog prijevoza tema su koja se nerijetko provlači medijima, a puno, puno češće o njoj govori između putnika koji se koriste uslugama HŽ Putničkog prijevoza. No, ponekad putničko-željezničke putešestvije budu izbjegnute. Pukom srećom. Tako sam u ponedjeljak 22. lipnja – na Dan antifašističke borbe, dakle, praznik – trebao putovati iz Bjelovara za Koprivnicu. Trebao, jer u konačnici nisam išao putem koji inače podrazumijeva presjedanje na stanici u Kloštru ili kolodvoru u Križevcima.
Vlak 2300, koji je prema voznome redu u 17.10 sati krenuo iz jednoga u drugi grad, bio je moj odabir. Kao što se vidi na screenshotu, između Bjelovara i Križevaca je devet stajališta, pri čemu je na šestome, u Svetome Ivanu Žabnu, trebalo doći do još jednog, pomalo izvanrednog presjedanja. I to na autobus. Neovisno o tome što je u voznome redu istaknuto dodatno prijevozno sredstvo potrebno za put od nekih devedesetak minuta, upitao sam gospodina za blagajnom bjelovarskog kolodvora mora li se u Žabnu presjesti na autobus. Valjda se iznenadivši pitanjem, otkrio mi je kako busevi ne voze zbog
Napisano je kako fortuna ponekad pomazi Hrvatice i Hrvate te ih spasi putovanja, pa sam tako ponudu o povratku novca prihvatio, uzeo novac i otišao kući te se vratio drugoga dana u 6 sati, ovoga se puta odlučivši za vlak preko Kloštra koji, po mojem iskustvu, nikada ne kasni niti ima kakvih problema.
– Dobro da si pitao – zaključio je muškarac za blagajnom razgovor nakon kojega sam shvatio kako bih, da nisam pitao, bezbrižno sjeo u vlak koji bi me vozio tek trećinu puta do koprivničkog odredišta i ostavio u Žabnu, bez mogućnosti da se vratim natrag ili odem naprijed.
Dobili smo odgovore HŽ-a i Čazmatransa
Jasno, priča nije osobito dramatična, ništa mi ne bi bilo da sam ostao u Žabnu na par minuta ili sati, ali oslikava svima dobro poznato stanje HŽ-a. A objašnjenje zašto je uopće došlo do takve situacije potražili smo kod vodstva dviju uključenih tvrtki. Prenosimo ih u cijelosti.
– Poštovani, ispričavamo se putniku zbog prikazanih netočnih podataka u on-line voznom redu te zbog nepotpune informacije na blagajni u kolodvoru Bjelovar. Nakon otvaranja pruge Sveti Ivan Žabno – Gradec, odnosno od 16. prosinca 2019. vlakovi koji voze na relaciji Bjelovar – Zagreb GK voze tom prugom, odnosno ne zaustavljaju se u Križevcima. S obzirom da je putnik odabrao vlak 2300 koji iz Bjelovara kreće u 17.10 sati, vlak je mogao koristiti do stajališta Gradec (17.44) nakon čega je trebao presjesti u vlak 2211 koji iz Gradeca kreće u 18.09 sati, a u Križevce stiže u 18.17, odnosno u Koprivnicu u 18.44 sati. Uz to, po ponovnom pokretanju željezničkoga putničkog prijevoza 11. svibnja nije pokrenut zamjenski autobusni prijevoz na relaciji Sv. Ivan Žabno – Križevci, kao što je to bilo prije epidemije covida-19, stoga putnici koji putuju prema Križevcima i Koprivnici u stajalištu Gradec trebaju presjesti na druge vlakove iz smjera Zagreba kako bi došli do svojih odredišta. S obzirom na navedeno, u tijeku je uklanjanje objavljenih podataka u on-line voznom redu – odgovorio je odjel odnosa s javnošću HŽ-a, istovremeno ne objasnivši zašto cijena puta nije smanjena.
Čazmatrans smo, pak, upitali o, još jednom navodnom, štrajku zbog kojega njihov autobus u ponedjeljak 22. lipnja nije prevozio putnike između Svetog Ivana Žabna i Križevaca.
– Poštovani gospodine Dedić, vezano za Vaš upit poslan Čazmatrans – Novoj d.o.o. od 23. 6.2020. dostavljamo odgovor. Istaknuli bismo da nam nije poznato o kakvom je štrajku riječ u priči koju nam prenosite u Vašem upitu. Naglasili bismo da s tvrtkom HŽ Putnički prijevoz d.o.o. imamo ugovor te prijevoz autobusima, kao supstituciju za prijevoz vlakom, za navedenu tvrtku obavljamo redovito po narudžbi – naveli su.