Dragutin Jeđud: “Odakle Špoljaru hrabrosti i drskosti da negira izrečeno?”

06:31h
0
Dragutin Jeđud / Foto: Zoran Stupar

 


Iako je izbor ravnatelja koprivničkog Muzeja formalno završen i dalje se vuku repovi i kulminira sukob između nekadašnjeg SDP-ovog gradskog vijećnika Dragutina Jeđuda i novog ravnatelja Muzeja Marijana Špoljara. Nakon što je Jeđud na prošloj sjednici Gradskog vijeća iznio svoje stavove protiv izbora Špoljara, novi ravnatelj je negirao optužbe i rekao kako Jeđud iznosi niz laži. Sada se priopćenjem oglasio Dragutin Jeđud, a prenosimo ga u cijelosti.

Ponukan medijskim istupima gosp. Marijana Špoljara u danu nakon što ga je Gradsko vijeće većinom glasova imenovalo za ravnatelja Muzeja grada Koprivnice, a protiv imenovanja dotičnog sam bio od prvog dana temeljem argumenata koje u svojim istupima g. Špoljar naziva insinuacijama i lažima dužan sam priopćiti slijedeće: 29. siječnja 2010.g. na okruglom stolu na temu „Trg – zajednički prostor“ čiji je organizator bio g. Špoljar koji se zalaže da se sa Zrinskog trga maknu klizalište, Podravski motivi, koncerti i druge manifestacije koje naziva proštenjarskim i ruralnim te da se tako dobije što urbaniji štih, čemu su se suprotstavili autori spomenutih događanja. Pitam se odakle mu hrabrosti i drskosti da danas uz pisane tragove i živuće sudionike okruglog stola negira izrečeno.

U svom istupu na sjednici Gradskog vijeća javno sam pitao: – Kako se kao jedan od koautora turističke manifestacije Podravski motivi može iste odreći kao vlastitog djeteta. Možda mu na Zrinskom trgu u danima Podravskih motiva manjkaju bijeli šatori u koje je smjestio sajam naive, a koje smo u mom mandatu Predsjednika turističke zajednice grada maknuli i sajam naive smjestili u prepoznatljive kućice i štandove i time ju učinili „prozračnom“ i interaktivnom.

Kao Predsjednik Udruge „Anno Domini“ zalagat ću se da Zrinski trg i nadalje za stotinu članova udruge bude najdraža i najljepša pozornica. Na trgovima i inače promoviramo oživjelu povijest u dvadesetak hrvatskih  gradova i šire (Zagreb – Markov sajam – Trg bana Jelačića). Špoljarevo promišljanje u medijima nekoliko puta izrečeno, a vezano uz „Renesansni festival“ kao drugu megaturističku manifestaciju u gradu nimalo nije išlo na ruku samoj manifestaciji i kako ju realizirati.

Marijan Špoljar / Foto: Zoran StuparNjegovo maltene sablažnjavanje nad drvenim konstrukcijama ostataka na bedemima je nedopustivo. Da podsjetim, kada smo prije sedam godina u turističkoj zajednici pokrenuli ideju „Renesansnog festivala“ bili smo svjesni činjenice da ulazimo u povijest grada uz premalo pisanih i ostalih podataka. Na do tada zapuštenim bedemima niknula je povijesna turistička manifestacija prepoznata svojim sadržajima i pričom i van granica Hrvatske, a koje je i financirana sredstvima EU. Nismo li nedavno i visokog predstavnika EU u Hrvatskoj prilikom posjeta Koprivnici odveli na gradske bedeme očito ne pitavši g. Špoljara.

Vezano uz obje manifestacije problem je da se g. Špoljara, samoproglašenog prvog kulturnjaka predstavnika glasne manjine u odnosu na korektnu šutljivu većinu, ništa ne pita. Osobno ove stavove i argumente javno iznosim i zastupam od raspisivanja natječaja za ravnatelja muzeja, a Špoljar reagira nakon što je izabran. Praksa govori: daj čovjeku vlast pa ćeš vidjeti kakav je.

Kada je u pitanju Špoljarova studija o osnivanju Muzejskog centra u Hlebinama radi se de facto o „izdvajanju Galerije naivne umjetnosti u Hlebinama iz sastava Muzeja grada Koprivnice“ – citat iz zaključka spomenute studije. Ovaj uradak podigao je nemalu političku prašinu 2008.g. koja se nije slegla ni do danas. Tokom izrade studije autor koji se tako često kune u demokratičnost i proceduru nije našao za shodno uključiti u radnu grupu ili pitati za mišljenje predstavnike Grada odnosno Muzeja koji upravlja Galerijom naivne umjetnosti.

Uzgred budi rečeno Županija Koprivničko-križevačka putem svojih osnivačkih prava i obveza duguje muzeju počevši od 2009.g. preko 386.000kn koje je navedeno u izvješću o radu Muzeja  za 2011.g. koje je Gradsko vijeće jednoglasno usvojilo na sjednici kao i prijašnjih 7 izvještaja za protekle godine. Očito je da plaćanje obveza prestaje nakon Špoljarove studije. Izuzetno me interesira mišljenje ravnatelja g. Špoljara gdje danas kao prvi čovjek Muzeja smješta Galeriju u Hlebinama jer ukoliko je to u skladu sa zaključkom studije postupa protivno interesu grada i ustanove kojom rukovodi jer u suprotnom je kao i u slučaju „Podravskih motiva“ tradicionalno dosljedno nedosljedan.

I na kraju nešto oko samog izbora. Od prvog dana smatrao sam iz svih gore navedenih razloga da je g.Špoljar lošije rješenje od postojećeg. Svojom futurističko- megalomanskom prezentacijom, nadam se samo dijelom svog programa, na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća koji doživljavam kao u kratkoročno i dugoročnom razdoblju neostvarivim, očito je impresionirao nazočne a poznato je da Grad i Ministarstvo kulture godinama nastoje riješiti barem problem vile Malančec. Protuzakonita je i sramotna uloga Kulturnog vijeća koje većinom glasova o ljudskoj sudbini odlučuje na“ sms“ održanoj sjednici, a predsjednica (koja u međuvremenu podnosi ostavku) sačinjava očito naručeni uradak i šalje ga medijima i Odboru za izbor i imenovanje Gradskog vijeća koji to nije tražio i time senzibilizira javnost u korist unaprijed odabranog kandidata. Očiti je problem g. Špoljara kada je u pitanju kultura grada što nije naučio znati upravljati svojim štetnim postupcima već kao povjesničar umjetnosti smišljeno prepušta da javnost zaboravi njegove postupke i da vrijeme učini svoje.

 

Dragutin Jeđud

Nezavisni vijećnik

 u gradskom vijeću grada Koprivnice

31. ožujka 2012.


 

 

čitam...