Kako je dožupan Ratimir Ljubić preuzeo i ulogu novog načelnika Stožera civilne zaštite, u cilju da obiđe sve službe i upozna se s njihovim funkcioniranjem, organizacijom i načinom rada, danas je posjetio županijski Ured za zaštitu i spašavanje odnosno Centar 112 u Koprivnici.
– Služba 112 je najbitnija i početna karika u svemu tome, tako da smo nju obišli prvu. Htio sam vidjeti na koji način funkcioniraju i rade, koliko je ljudi zaposleno, kako se s njima kontaktira i isprobati taj sustav – rekao nam je Ljubić.
Načelnik ga je upoznao sa svime te su iskušali nazivanje broja i lociranje dolaznih poziva, i uvjerili se da sustav funkcionira. Također, dožupan je upoznat s načinom međunarodne suradnje preko projekta DRAVIS.
– Opremili su se jako dobro, nadamo se da će iduće godine biti isto tako te da ćemo opremiti našu Službu još bolje – zaključio je dožupan Ljubić.
Pročelnik Područnog ureda za zaštitu i spašavanje Koprivnica Ivan Kramarić uputio nas je kako Područni ured za zaštitu i spašavanje Koprivnica ima tri službe – Odjel za preventivne i planske poslove koji obavlja poslove međunarodne suradnje i edukacija u školi, Županijski centar 112, te inspekciju koja provodi nadzor prema Zakonu u sustavu civilne zaštite i Zakonu o vatrogastvu.
– Služba 112 je prilično modernizirana. Imamo oko 120 poziva na dan, od čega ih je 60 posto usmjereno Zavodu za hitnu medicinu, 30 policijskoj upravi i 10 vatrogascima – uputio nas je pročelnik.
Voditelj Županijskog centra 112 Roman Sabol dožupana i sve prisutne upoznao je s funkcioniranjem Centra i kako se upravo radi na tome da se automatski može locirati odakle je poziv Centru upućen.
– U zadnje vrijeme nije bilo ekstremnih izvanrednih situacija, osim proteklih godina situacija s izlijevanjem potoka Koprivnica. Od neobičnih događaja bilo je slijetanje aviona u Srijemu, sudar vlakova i helikopterski prijevoz 2009. godine. Također, imali smo prevrtanje Mađara na Dravi i razne potrage, ali sve odrađujemo bez tuđe pomoći. Otkako imamo vlastiti HGSS ne moramo se više oslanjati na Mađarsku, Bjelovar i druge, nego sve odrađuje naša ekipa – objasnio je voditelj.
Što se tiče lažnih poziva, kaže kako su se drastično smanjili te da ih danas ima 30 do 50 mjesečn, dok je u početku rada Centra 2005. godine bilo po poziva 1000 na dan, ali se tome stalo na kraj blokiranjem. Sad Centar dobiva oko 100 poziva na dan odnosno 3000 mjesečno.
U Centru 112 radi 16 zaposlenika u pet smjena te se raspoređuju po dvoje u smjeni uz voditelja. Dostupni su svojim građanima 365 dana, 24 sata.
Nadam se da je sluzba ovaj put spremna ako dojde do pozara na Piskornici. Obzirom da je prosle godine cetiri puta gorilo ne bi bilo cudno da i pove godine gori obzirom na kolicine koje tamo namjeravaju natrpati na gomilu.