5.1 C
Koprivnica
Petak, 19. travnja 2024.
No menu items!
- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -
Gužve kod vulkanizera

FOTO Igor Mikulec: Isplati se kupiti skuplje gume, ali većina vozača ipak gleda na svaku kunu
F

Ne propustite

Nije isto vozite li Michelin tri godine ili Savu tri godine. Isplati se dodati nešto više novca jer uz veću trajnost gume to se sve na kraju izjednači, smatra Igor Mikulec.

Sezona korištenja zimske opreme službeno je započela jučer, 15. studenoga, a trajat će do 15. travnja. Prema očekivanjima, u vulkanizerskim su radnjama pojačane gužve jer  većina vozača čeka baš do posljednjeg trenutka da opremi svoj automobil zimskim gumama.

U koprivničkom Motronu već su navikli na gužve, radi se na pet automobila istovremeno. Osim toga, ove se godine gužva protegnula i na dva tjedna prije zakonskog datuma zamjene guma pa se čini kao da kod Podravaca raste svijest o opremanju vozila na vrijeme.

– Ljudi dolaze već od 1. studenog mijenjati gume, pogotovo oni koji se puno voze i često putuju, oni nikada ne čekaju zadnji dan za to – rekao nam je direktor Motrona Igor Mikulec.

Otkrio nam je da se najviše traže gume Sava i još jeftiniji modeli, a od skupljih su najpopularniji Michelin i Continental.

Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin

Velika je razlika između jeftine i skupe gume. Prvenstveno su u pitanju trajnost i performanse, bolje drži na suhom i na mokrom kao i kod većih brzina. Nije isto vozite li Michelin tri godine ili Savu tri godine. Isplati se dodati nešto više novca jer uz veću trajnost gume to se sve na kraju izjednači – smatra Mikulec.

Razlika u cijeni između skupljeg i jeftinijeg odabira je 500-tinjak kuna za sve četiri gume za one najčešće dimenzije tako da vozač mora procijeniti trebaju li mu skuplje gume ili su mu za, primjerice, svakodnevnu gradsku vožnju dovoljne i one s nešto skromnijim performansama. Većina vozača ipak bira jeftiniju opciju jer svaka kuna danas dobro dođe.

Sve se više vozača odlučuje i za tzv. univerzalne, cjelogodišnje gume na kojima se može voziti cijele godine, no Mikulec upozorava da je to često kompromis na kvaliteti.

Kao što ne možete imati obuću koja će biti jednako dobra i ljeti i zimi, tako je i s gumama. Takve gume nisu niti prave ljetne niti prave zimske, one su kompromis. U posljednje vrijeme su se takve gume približile zimskima, no još uvijek je svaka od njih slabija od zimskih – napominje on.

Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin

Neki vozači vulkanizeru dolaze s već kupljenim gumama, a neki ih kupe u samoj radnji i odmah montiraju. Pojavom guma u velikim trgovačkim centrima i na specijaliziranim portalima povećao se i broj ovih prvih, iako je još uvijek više vozača koji se odlučuju na kompletnu vulkanizersku uslugu.

– Više vozača kupuje gume ovdje jer i nije neka razlika u cijeni dok zbrojite sve, a i praktičnije im je. Ako kupe gume ovdje, montaža je besplatna, samo se balans naplaćuje. U drugim slučajevima montaža se plaća od 110 do 300 kuna, ovisno o veličini kotača – kaže Mikulec.

Za sve one koji sumnjaju trebaju li im uopće zimske gume jer se možda planiraju voziti samo gradom, na očišćenim i posoljenim prometnicama, Mikulec objašnjava da se ne isplati “švercati” jer time ozbiljno ugrožavaju svoju sigurnost i sigurnost drugih.

– Ljetna guma je namijenjena za temperature iznad sedam stupnjeva i ona nema performanse za niže temperature od toga. Nema istu učinkovitost, produljuje se put kočenja i na mokrom i na suhom, što je vrlo opasno – zaključuje Mikulec.

Facebook komentari / dostupni ukoliko ste prijavljeni na svoj FB profil (Komentiranjem prihvaćate naše uvjete korištenja).

Ne propustite

- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Najnovije

Fešta

[FOTO/VIDEO] KONCERT ZA PAMĆENJE Jole napunio dvorište Starog grada, Đurđevčani pjevali sve hitove

"Nosi mi se bijela boja", "Tijelo ko remek djelo" samo su neki od hitova popularnog Joleta koji su se...
- Oglasni prostor -
Vnuk Produkt - PVC stolarija Prelog - Salamander

Vezane vijesti

×