promocija elektromobilnosti

FOTO Koprivnica i REA Sjever nabavili jednog od najprodavanijih električnih automobila kojeg možete puniti kod kuće

Gradske vožnje možete prijeći oko 300 kilometara, a mješovite vožnje od 200 do 250 kilometara. Na 100 kilometara ovaj automobil potroši oko 13 kuna.

13:30h
0
Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin

Regionalna energetska agencija Sjever danas je na bazenima Cerine organizirala info dan projekta Electric vehicle competence and experience centre, skraćeno EVcc.

U sklopu projekta testirali smo električni automobil Nissan Leaf. Predmetni automobil agencija je uz sufinanciranje programa prekogranične suradnje Mađarska – Hrvatska kupila sredinom ove godine. Radi se o jednom od najprodavanijih električnih automobila u svijetu na čiju se isporuku čeka i više od pola godine.

EVcc je zajednički projekt Grada Koprivnice i Agencije u sklopu kojeg Agencija planira prikupiti dodatno znanje i iskustvo te stvoriti temelje za stvaranje hrvatskog centra kompetencija i iskustva za područje elektromobilnosti.

Grad će građanima omogućiti punjenje električnih automobila postavljanjem punionica na infrastrukturu javne rasvjete, prve takve punionice u Hrvatskoj. Grad i Agencija zajednički će u narednom periodu promovirati elektromobilnost, a organizacijom projektnih info dana građanima će omogućiti jedinstvenu priliku test vožnje kupljenog električnog automobila.

Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin

Ravnatelj energetske agencije Sjever Ivan Šimić rekao je da u ovom projektu Koprivnica vodeći partner.

– Jedan od ciljeva je popularizacija elektromobilnosti i podrška u razvoju koncepta elektromobilnosti ne samo Koprivnici već i ostalim gradovima i općinama. Električni automobili imaju temeljni problem dometa, načina i mjesta punjenja, međutim Koprivnica je u tom smislu napravila korake za razvoj infrastrukture. Postoji pet punionica koje mogu koristiti građani – rekao je Šimić.

Naglasio je kako automobil ima domet koji je pristojan za električne automobile u svijetu, a svodi se na oko 200 kilometara.

Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin

– Želimo građanima približiti temu elektromobilnosti te želimo istaknuti problem punjenja automobila za ljude koji žive u stanovima, a ne u kućama pa želimo analizirati javnu rasvjetu u vlasništvu gradova i općina – konstatirao je Šimić.

No, infrastruktura za punjenje, kako kaže, ima svoja ograničenja.

– I dalje imamo zaziranja od putovanja na dulje relacije. Primjerice, do Zadra se ne bih uputili jer putovanje traje dva sata duže od uobičajenog, a infrastruktura nije dobra. Kolege su išle do Debrecena, 550 kilometara od Koprivnice, a put je trajao četiri sata duže od uobičajenog – rekao je Šimić.

Autonomija automobila je oko 250 kilometara u relativno dobrim uvjetima, ako se vozi na autocesti do 110 kilometara na sat, ne više. Vozi se do maksimalno 144 kilometara na sat jer ograničen na tu brzinu zbog pregrijavanja baterija.

Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin

– Želja nam je smanjiti troškove, a to je moguće jer postoje otvorene punionice koje ne koštaju ništa – zaključio je Šimić.

Zvonimir Perko, energetski stručnjak u agenciji Sjever rekao je da je automobil proizveden ove godine te je tako prilagođen punionicama.

– Ovaj model je snage 150 kW, a ima mogućnost punjenja na izmjeničnu i istosmjernu struju. Izmjeničnom strujom moguće ga je puniti punjačem snage do šest kW, a punjenje traje oko šest sati, a istosmjernom strujom snage do 50 kW te punjenje može trajati čak ispod sat vremena – pojasnio je Perko.

Što se tiče punjenja na običnu kućnu utičnicu, automobil sadrži svoj vlastiti adapter koji je prilagođen na nešto više od dva kW te je tako punjenje prilično dugačko te je potrebno preko 20 sati da se napuni.

Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin

– Ako punite automobil kod kuće, s obzirom na to da je baterija automobila oko 40 kWh, možete računati kunu po kW satu, a to bi bilo oko 40 kuna. Gradske vožnje možete prijeći oko 300 kilometara, a mješovite vožnje od 200 do 250 kilometara. Na 100 kilometara ovaj automobil potroši oko 13 kuna. Dakle, troškovi goriva su i do 5 puta manji – ispričao je Perko.

Redovni servisi električnih automobila su puno jeftini jer ima mnogo manje pokretnih dijelova od standardnih automobila, manje se kvare i niži su troškovi održavanja.

Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin
Foto: Matija Gudlin

 

Loading...