18.7 C
Koprivnica
Petak, 29. ožujka 2024.
No menu items!
- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -
GASTROTOP PROJEKT

FOTO Križevački studenti raspravljali o problemima vezanima uz toleranciju na hranu i potencijalnim poboljšanjima
F

Rezultati istraživanja pokazali su da više od 30% ispitanika ima neki problem vezan uz hranu ili piće, odnosno neku alergiju ili intoleranciju na određenu hranu ili piće.

Ne propustite

S namjerom da poboljšaju dostupnost obrazovnih platformi u prehrambenom, odnosno gastro turizmu kao novoj interdisciplinarnoj domeni koja se temelji na novim trendovima u potražnji za različitim kategorijama hrane, na Visokom gospodarskom učilištu u Križevcima već nekoliko mjeseci provodi se projekt Gastrotop.

Jedna od niza aktivnosti planiranih projektom održana je prošlog petka u prostorijama VGUK u Križevcima. Zbog pandemije koronavirusa radionici su prisustvovali samo križevački studenti dok su se ostali sudionici kao i panelisti radionici priključili online.

Naglasak je i ovog puta bio na „IN“ jer je cilj projekta biti inovativan i saznati kakva je situacija na temu tolerancije na hranu kod potrošača i u ugostiteljskim objektima. Stoga se putem projektnih aktivnosti, kao što su panel rasprave, radionice i natjecanja u studentskim idejama usmjerenima na ponudu hrane u ruralno-turističkim gospodarstvima – nastoji podržati ugostitelje u ispunjavanju različitih prehrambenih potreba potrošača.

– Kako bi se što bolje pripremili za panel raspravu proveli smo, u suradnji s mađarskim partnerima i partnerima s Veleučilišta u Virovitici, anketu na Google obrascu namijenjenu nasumično odabranim ispitanicima, odnosno potrošačima. Kriterij odabira ispitanika je njihova punoljetnost i rezidencijalni status na području Koprivničko-križevačke i Virovitičko-podravske županije. Na anketu je do sada odgovorilo 439 ispitanika. S druge strane, ispitali smo ukupno 10 vlasnika ugostiteljskih objekata, ali samo s područja Koprivničko-križevačke županije – pojasnila je dr. sc. Kristina Svržnjak.

Rezultati istraživanja pokazali su da više od 30% ispitanika ima neki problem vezan uz hranu ili piće, odnosno neku alergiju ili intoleranciju na određenu hranu ili piće. S obzirom na to da se to može kontrolirati kada sami pripremamo hranu kod kuće, postavlja se pitanje kako je to regulirano prilikom konzumiranja hrane i pića u ugostiteljskim objektima. Istraživanjem je također utvrđeno da ispitanici odlaze u ugostiteljske objekte u prosjeku 32 dana godišnje.

U panel raspravi raspravljalo se o problemima vezanima uz toleranciju na hranu sa strane potrošača i ugostitelja i prijedlozima za moguća poboljšanja.

– S obzirom na to da danas u društvu prevladava trend „zdrave prehrane“, vrlo je važan nutricionistički pristup u planiranju i oblikovanju ponude u ugostiteljstvu. Gosti u restoranima očekuju više nutricionističkih informacija i stručniju pomoć prilikom izbora jela, pa se i nutricionizam kao znanost o prehrani sve uže povezuje s ugostiteljstvom i turizmom, te očekivano, s ruralno-turističkim gospodarstvima – objasnila je dr. sc. Sandra Kantar.

Na kraju panela, moderatorica je istaknula da će se u nastavku projekta, a naročito kod pripreme studentskih ideja, voditi modificiranom vizijom i misijom Odjela za istraživanje i razvoj u Podravki d.d. “Naša vizija i misija jest da studentskim idejama pomognemo ruralno-turističkim gospodarstvima u stvaranju proizvoda s dodanom vrijednošću na dobrobit zdravlja i hedonizma njihovih gostiju”.

U panel raspravi su sudjelovali Mišel Doskočil, prof.kuharstva i vrhunski chef iz Srednje škola Ivan Seljanec, Križevci, Marija Goričanec predsjednica Udruge oboljelih od celijakije, Koprivnica, Jasmina Rakić Horvat, predstavnica Udruge ruralnog turizma Hrvatske i vlasnica seoskog turizma „Rakić“, Križevci, Miroslav Kanisek, voditelj kluba dijabetičara Slatko srce, Koprivnica, Davorka Gajari direktorica službe Nutricionizam i senzorika, Podravka.

Moderatorica rasprave bila je Kristina Svržnjak iz VGUK. 

Svrha projekta Gastrotop je razviti sveobuhvatnu obrazovnu podršku za proizvođače hrane i pružatelje usluge spremanja hrane koja će olakšati potražnju za novim posebnim prehrambenim potrebama tržišta. Dakle, naučiti na koji način odgovoriti novim potrebama tržišta i prilagoditi mu se kroz ponudu novih oblika hrane (funkcionalna hrana, zdrava hrana, trendi hrana, hrana posebnih nutricionističkih vrijednosti…). Također, svrha projekta je poticanje i razvoj opredjeljenja za razvoj poduzetništva u domeni proizvodnje hrane među studentima poljoprivrede u prekograničnom području (HU-HR).

– Ovakva obrazovna potpora u vidu edukacije poduzetnika u gastro-turističkom sektoru i đaka strukovnih škola (radionice koje provode ZMKIK, SKIK i VUV) i studenata poljoprivrede-primarne proizvodnje hrane (VGUK i MATE) omogućit će edukaciju i osposobljavanje za prilagodbu gastro turističkih ponuda, kao krajnjeg cilja projekta, u prekograničnim županijama, a sukladno trenutnim zahtjevima i trendovima u potrošnji i konzumaciji hrane u turističkom sektoru te tako pozitivno utjecati na stanje u samozapošljavanju mladog stanovništva i općenito na zapošljavanje u turističkom sektoru – pojašnjavaju s VGUK.

Visokoobrazovne obrazovne institucije uključene su u projekt kao aktivni inicijatori promocije obrazovanja u vezi s inovativnom proizvodnjom hrane u funkciji stvaranja ponude za posebna prehrambena ograničenja potrošačkog tržišta.

Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija

– Primarna ciljna skupina su trenutni studenti VGUK i MATE koji će se poticati na izvan kurikularnu edukaciju kroz radionice i panel diskusije o gastro distributivnim lancima, odnosno načinima proizvodnje inovativne hrane, njenog marketinga i samog tržišnog plasmana, tj. razvijat će sposobnost poduzetničkog razmišljanja i djelovanja u domeni proizvodnje, prerade i plasmana hrane. U osnovne ciljne skupine pripadaju i strukovne (ugostiteljske) srednje škole (SKIK, ZMKIK i VUV). Za njih će biti pripremljen program posebnog treninga gdje će se kroz 30-satnu edukaciju prikazati novi inovativni trendovi proizvodnje, pripreme i ponude hrane – pojašnjavaju.

Sekundarne ciljne skupine su sadašnji donositelji odluka, proizvođači hrane, poljoprivredno-prehrambeni prerađivači, gastro-turistički subjekti (restorani) za koje će se organizirati radionice na temu različitih prehrambenih pristupa/trendova u spremanju hrane (SKIK, ZMKIK).

Treća ciljna skupina su osobe u nepovoljnom položaju (mentalno ili fizički bolesne osobe) koje će imati koristi od radionica i obuka kroz njihovo uključivanje u pogledu uzimanja u obzir njihovih posebnih prehrambenih potreba.

Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija

Projektom će se stvoriti neformalni programi edukacije za studente/đake i pružatelje usluga prehrambenog turizma (poduzetnici u turizmu), studija o uključivanju pojedinih dionika u sustav prehrambenog turizma i priručnik za obrazovnu potporu pružatelja usluga prehrane koji olakšavaju potražnju za posebnim/novim kategorijama hrane u uvjetima prehrambenih ograničenja kod identificiranih ciljnih skupina. Također uključuje programe razmjene, natjecanje poslovnih ideja i studentski kreativni kamp.

Križevački VGUK projekt provodi od lipnja 2021. godine u suradnji s partnerima sa Sveučilišta u Kapošvaru (MATE), Veleučilišta u Virovitici (VVT), Trgovačke i industrijske komore Kaposvar (SKIK) i Trgovačke i industrijske komora Zalaegerszeg (ZMKIK)

Ukupna vrijednost projekta je 291.243 EUR od čega na VGUK otpada 60.282 EUR-a.

Stručnu podršku prilikom provedbe projekta pruža PORA Regionalna razvojna agencija Koprivničko-križevačke županije.

“Sadržaj ovog materijala isključiva je odgovornost Visokog gospodarskog učilišta u Križevcima i ni pod kojim uvjetima ne odražava stav Europske unije i/ili Upravljačkog tijela”.

Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Sandra Kantar // Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija
Kristina Svržnjak // Foto: Ivan Balija
Facebook komentari / dostupni ukoliko ste prijavljeni na svoj FB profil (Komentiranjem prihvaćate naše uvjete korištenja).

Ne propustite

- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Najnovije

blagdani za poželjeti

KTC razveselio svoje djelatnike uskrsnicom i povećanjem plaća

Osim tradicionalnih uskrsnica, kojima je trgovački lanac KTC nagradio svoje djelatnike,  razveselio ih je i povišicama. Već od 1....
- Oglasni prostor -
Vnuk Produkt - PVC stolarija Prelog - Salamander

Vezane vijesti

×