CENTAR IZVRSNOSTI

FOTO Posjetili smo školu u kojoj su nadareni učenici provodili proljetne praznike, Slunjski: Ovo je znanje trajnije od bubanja, a na nastavi im se ne možemo toliko posvetiti

Osim što je istaknuo važnost istraživačkoga rada, ravnatelj Krešo Grgac dotaknuo se nabavljene opreme u sklopu projekta u kojemu Grad Koprivnica sudjeluje sa 712 tisuća kuna. Nabavili su, na primjer, IT opremu u vidu interaktivnog ekrana, teleskop, kompase, računalo, setove za preživljavanje te ostali didaktički materijal.

15:30h
0
Foto: Krešo Grgac
Foto: Krešo Grgac

Osnovna škola Antun Nemčić Gostovinski, Osnovna škola Đuro Ester i Osnovna škola Braća Radić, uz mađarske partnere, dio su međunarodnog projekta Knowledge Well u sklopu kojega je ovoga tjedna, u tim obrazovnim ustanovama, odrađen dio radionica za izvrsne učenike.

Ravnatelj OŠ Braća Radić Krešo Grgac izrazio je zadovoljstvo omogućavanjem programa kojim će djeca proširiti svoje znanje. Pojasnio nam je kako su područja izučavanja odabrana na temelju dogovora triju škola, kao i prema interesima učenika, pa su tako njima pripali povijest i geografija.

– Djeca su birana na transparentan način. U projekt su uključeni stručni suradnici, odnosno psiholozi škola, koji su detektirali potencijalno darovite učenike petih i šestih razreda koji pokazuju zanimanje za određeno područje. Najbolji od njih odabrani su za sudjelovanje u projektu – objasnio je Grgac način na koji je odabrano ukupno 54 djece koja su podijeljena na skupine od po 18 za svaku školu.

Foto: Ivan Balija
Krešo Grgac // Foto: Ivan Balija

U OŠ Braća Radić s njima rade profesorice Štefica Šambula, Monika Matijaško i Anica Vučeta te dvoje vanjskih suradnika iz Varaždina čije radno iskustvo uključuje sudjelovanje upravo u centrima izvrsnosti u baroknom gradu. Svi oni istovremeno usavršavaju vlastito znanje i stječu nove vještine, napominje Grgac.

– To su visoko motivirani učenici, vični raditi tijekom praznika – odgovara Grgac na pitanje o volji i želji učenika za radom tijekom proljetnih praznika.

Osim što je istaknuo važnost istraživačkoga, praktičnoga rada, o čemu govori današnji posjet Muzeju grada Koprivnice, dotaknuo se nabavljene opreme u sklopu projekta u kojemu Grad Koprivnica, kao glavni korisnik, sudjeluje sa 712 tisuća kuna. Nabavili su, naveo je primjere, IT opremu u vidu interaktivnog ekrana, pa i teleskop, kompase, računalo i setove za preživljavanje te ostali didaktički materijal.

Završio je prvi ciklus radionica koje će se ubuduće odvijati subotama, i tako do sredine svibnja.

Foto: Krešo Grgac
U sklopu projekta nabavljena je oprema. Primjerice, škola odsad ima interaktivni ekran, teleskop, kompase, računala, setove za preživljavanje i ostali didaktički materijal // Foto: Krešo Grgac
Učenici ne mogu biti zainteresirani za 15-16 predmeta, kaže nastavnik Povijesti u Drugoj gimnaziji Varaždin Nikola Slunjski
Foto: Ivan Balija
Matej Matica // Foto: Ivan Balija

Jedan od polaznika radionice geografije jest Matej Matica, učenik 5.e razreda Osnovne škole Braća Radić.

– Učio sam o zemljinom obliku, kontinentima i oceanima. Ovo mi je super, lagano je, nije teško shvatiti. Dobili smo listiće i onda ih rješavali – rekao je Matej, dodavši kako mu nije problem učiti tijekom praznika, premda ga očigledno veseli što ne dobivaju domaću zadaću.

Ono što svakako dobivaju jest dodatno znanje u odnosu na njihove vršnjake.

Među onima koji im pokušavaju ugraditi zanimljive, njima nove informacije jest Nikola Slunjski, nastavnik Povijesti u Drugoj gimnaziji Varaždin. U Podravinu je stigao iz susjednoga grada u kojemu, jedini u Hrvatskoj, imaju centar izvrsnosti za nacionalnu povijest. Odlučili su, kaže, podijeliti iskustvo s kolegama u Koprivnici.

– Učenici ne mogu biti zainteresirani za 15-16 predmeta, a bez motivacije ne možete ostvariti dobre rezultate. Ovdje su zaista učenici koji vole dodatno raditi i istraživati. Rezultati su, stoga, vidljiviji, užitak je raditi s takvom djecom – kaže Slunjski, nastavljajući.

– Na uobičajenom se satu morate žuriti jer vas tjera nastavni plan i program koji je prenatrpan. Zanimljivije teme, pogotovo iz povijesti svakidašnjice, dosta su zanemarene. Ovdje im se možemo detaljnije posvetiti, umjesto pet-deset minuta, sada na njima radimo dva školska sata. Uključujemo i zanimljivosti te je efekt nastave puno bolji – priča nam.

Foto: Krešo Grgac
Na uobičajenom se satu morate žuriti jer vas tjera nastavni plan i program koji je prenatrpan, kaže varaždinski nastavnik povijesti Nikola Slunjski // Foto: Krešo Grgac
Foto: Ivan Balija
Nikola Slunjski // Foto: Ivan Balija
“Nastavni su plan i program prenatrpani. Ne možete se replicirati u trojicu nastavnika kako biste radili na tri načina.”

Ispričao je, također, kako su surađujući s mađarskim školama pronašli zajedničke teme o kojima učenici učenici. U konačnici, ono što su čuli provjerit će putem modernih kvizova i raznih digitalnih alata, najavio je Slunjski.

– Nažalost, zasad s nadarenim učenicima radimo samo kroz ovakve radionice. Kao što sam rekao, nastavni su plan i program prenatrpani. Nerijetko u jednome razredu imate učenike koji rade po posebnome programu, one prosječnih sposobnosti i one izuzetno nadarene. Ne možete se replicirati u trojicu nastavnika kako biste radili na tri načina s različitim grupama. Potrebno je, stoga, raditi na prosječnoj razini. Nemate vremena posvetiti se nadarenima. Upravo ovakve radionice to omogućuju, na njima djeci možete dati što trebaju i zaslužuju – smatra ovaj prosvjetni radnik.

Svakodnevna nastava podrazumijeva fokus na činjenično znanje, govori Slunjski. U centrima izvrsnosti, prema riječima naših sugovornika, to nije slučaj.

– Ovdje se ipak više pažnje posvećuje zornosti, tome da učenik ono što ući može doživjeti i shvatiti. Puno je praktičnih radova, modeliranja, rada na slikovnim materijalima, crtanja… Takvo je znanje uvijek trajnije i kvalitetnije od bubanja – zaključuje Slunjski.

Foto: Krešo Grgac
Foto: Krešo Grgac
Foto: Krešo Grgac
Foto: Krešo Grgac
Foto: Krešo Grgac
Foto: Krešo Grgac
Foto: Krešo Grgac
Foto: Krešo Grgac
Foto: Krešo Grgac
Foto: Krešo Grgac