Nakon prošlotjednog bojkota od danas je krenuo takozvani opći bojkot svih usluga i proizvoda, odnosno svega gdje možemo potrošiti novac, dok je kako navode njegovi organizatori, u sljedećih sedam dana specifično usmjeren na tri trgovačka lanca i to Lidl, Eurospin i DM te proizvode Coca Cole, detrdžente i flaširanu vodu.
I dok se neki trgovački lanci okreću smanjenju cijena proizvoda, postavlja se pitanje kako se s time nose manji poduzetnici. Izabrali smo mesnicu, kafić i frizerski salon, a informacije koje smo dobili ne otkrivaju puno o mogućnoj uspješnosti bojkota.
Kako nam je rekla prodavačica Biljana iz mesnice u samo središtu grada, kod njih se promjene itekako vide.

– Da, osjeti se. Prošli petak je bilo koma, jednu smjenu smo izgubili, iako moram reći kako su ljudi kupovali veće količine par dana prije tog prvog bojkota – govori.
Navodi kako je smanjenje prodaje ovaj tjedan krenulo već od srijede.
– Danas se osjeti pad prometa, rekla bih da smo izgubili pola od onog što inače prodamo u jednoj smjeni – spominje i dodaje kako će se ovoj situaciji morati prilagoditi, pa možda i uzimati manje robe u zalihe.
U kafiću u centru grada situacija nije baš promijenjena u odnosu na druge dane.

– Ne znam što bih rekao, prometi u kafićima ovise o puno faktora, mogao bih reći da je svaki petak drugačiji. Ovisi sve o tome jesu li ljudi dobili plaću ili su daleko od plaće, stvarno je promjenjivo – kaže nam vlasnik ovog kafića.
Po njegovom mišljenju bojkot je usmjeren na krivu adresu, odnosno problem ne vidi u privatnom sektoru, već onima koji donose odluke.
– Čini mi se da po trgu nema ljudi kao inače, lijepo je vrijeme, ali djeluje kao da ih je manje – zaključuje.
U frizerskom salonu, koji bi kao usluga po mišljenju organizatora također trebao biti bojkotiran, nema nekih promjena.

– Nema bojkota kod nas, sve je u redu. Nema nikakve promjene u odnosu na ranije. Ljudi dolaze, naručuju se, tako da ne vidimo neku razliku – kaže nam gospođa Marina.
Obišli smo i trgovački centar Lidl koji se specifično navodi kao mjesto bojkota, no dojam je kako i tamo situacija nije nimalo dramatična. Čini se kako je na parkiralištu manje automobila nego inače, no u periodu kada smo bili tamo ljudi su ulazili i izlazili iz ovog trgovačkog centra kao da se ništa ne događa.

Općenit je dojam u razgovoru s našim sugovornicima, osim u slučaju mesnice, da bojkot nije zaživio i da ljudi nakon prošlotjednog naleta nezadovoljstva polako smanjuju interes prema ovakvom načinu njegova iskazivanja.
Ostaje pričekati službene podatke porezne uprave, pa će realna situacija biti puno jasnija.

