NOVI PROGRAM

FOTO Trudnice se na Cerinama vježbanjem pripremaju za porod, M. Purić: Ništa ne prepuštamo slučaju, mjerimo puls i težinu, a vježbe prilagođavamo individualnim potrebama

Cilj skupnih vježbi u trudnoći je održavanje kondicije trudnica, priprema mišića koji će aktivno sudjelovati tijekom poroda, kao i u postporođajnom dobu.

15:00h
0
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija

Koprivničke trudnice, kao i sve one kojima je sportski kompleks Cerine nadohvat ruke, s početkom ožujka dobile su priliku svoja tijela pripremati za porod pod stručnim vodstvom. Početkom mjeseca ovdje je pokrenut program vježbi za trudnice koji već polazi desetak sugrađanki u blaženom stanju.

Program se održava dva puta tjedno, utorkom i četvrtkom od 15 sati, u trajanju od 45 minuta.

Ovog utorka po svoju dozu vježbanja stiglo je pet trudnica koje su trening odradile pod stručnim vodstvom Mirne Purić, magistre kineziologije koja je prije nego se upustila u ovu “avanturu,” završila edukaciju za vježbanje s trudnicama.

Pojasnila nam je sam proces prijava.

– Žene savjetujemo da se prvo konzultiraju sa svojim liječnikom, a kad im on potvrdi da da mogu vježbati, onda dođu k nama i mi im prilagođavamo vježbe, ovisno o tromjesečju u kojem se nalaze – objašnjava trenerica.

Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija

Vježbanjem se trudnice pripremaju za porod da bi on čim bezbolnije prošao, a žena se od njega čim brže oporavila.

– Otkako smo krenuli, već smo se svi međusobno sprijateljili. Učim s njima, pratim njihove reakcije. Ništa ne prepuštamo slučaju, tijekom vježbanja mjerimo puls, težinu, a ovisno o tome kako je kojoj teško, vježbe prilagođavamo individualno – kaže Mirna.

Da bi održale formu pri vježbanju se koriste bučice, pilates lopte, elastične trake ili se vježba bez rekvizita.

Foto: Ivan Balija
Trenerica Mirna Purić // Foto: Ivan Balija

Cilj skupnih vježbi u trudnoći je održavanje kondicije trudnica, priprema mišića koji će aktivno sudjelovati tijekom poroda, kao i u postporođajnom dobu. Osim toga, vježbanjem u trudnoći postiže se pravilno držanje, dolazi do poboljšavanja kardiovaskularnih sposobnosti organizma, uspostavlja se i olakšava nadzor tjelesne težine.

Ne treba umanjiti ni psihološke čimbenike čiji se pozitivni učinci osjete u pripremljenosti žene za porod te pozitivnim stavom koji se razvija dijeljenjem najljepših trenutaka očekivanja majčinstva s grupom.

– Poboljšanje cirkulacije, otpornost na zamor, snažniji leđni mišići, smanjenje stresa, manje nakupljanje masnog tkiva – neki su od pozitivnih učinaka koje trudnice mogu ostvariti vježbanjem na Cerinama.

Foto: Ivan Balija
Petra Vedriš // Foto: Ivan Balija

Jedna od njih koja je iskoristila ovu priliku je i Koprivničanka Petra Vedriš. Ona je u 25.  tjednu trudnoće, a fizički je i inače aktivna pa je odlučila nastaviti s takvom praksom.

– Prije trudnoće išla sam na individualne treninge. Informaciju o tečaju pročitala sam na upravo na portalu ePodravina. Došla sam na probni sat i jako mi se svidjelo. Trenerica je super, pazi na vježbe koje nam daje, a radimo istezanje i jačanje mišića kukova i zdjelice što će nam biti od koristi kod poroda. Nadam se do kraja biti fizički aktivna. Zadovoljna sam jako, a dobro je i što se ovdje stvorila mala ekipica nas žena pa se nakon vježbanja podružimo, popijemo kavu i razmijenimo iskustva – ispričala nam je Petra svoje pozitivno iskustvo.

čitam...