ŽELJEZNIČKA INFRASTRUKTURA

FOTO Turci su stigli, mehanizacija je u pogonu, radovi na izgradnji mosta na Dravi već su počeli

Novi čelični most bit će dug 338 metara, a u dijelovima bi trebao biti dostavljen na lice mjesta i to iz Turske.

17:00h
0
Foto: Ivan Balija
Foto: Ivan Balija

Izgradnja mosta na Dravi najveći je građevinskih zahvat koji će se izvesti u sklopu velikog projekta HŽ Infrastrukture s kojim se nastavlja modernizacija Mediteranskoga koridora.

Novi čelični most bit će dug 338 metara, a u dijelovima bi trebao biti dostavljen na lice mjesta i to iz Turske.

Građevinske mehanizacije uz obalu Drave kod starog mosta sve je više. Već su na terenu  dizalica i nekoliko bagera.

U obližnjoj željezničkoj stanici Botovo pitamo kakva je atmosfera i raspoloženje ovih dana u njihovom okruženju. Dečki nam odgovaraju kako ovdje već neko vrijeme rade strani radnici, Turci, koje svakodnevno kombijem dovoze na radno mjesto.

Radnici iz Turske ne govore engleski pa se ne može s njima pričati

– Nikakve komunikacije s njima još nismo imali jer ne govore engleski nego samo turski pa za sad ni ne pokušavamo. Jučer nam je došao čovjek iz Mađarske koji je isto to potvrdio da se s njima nemoguće sporazumjeti – rekao nam je jedan od zaposlenih HŽ-ovaca.

Podsjetimo, dogradnjom drugog kolosijeka i rekonstrukcijom postojećeg, vlakovi će voziti do 160 km/h. Pritom će nova dionica slijediti postojeću uz iznimku poddionice Carevdar – Lepavina. Sagradit će se ukupno 15 kilometara nove pruge, a predviđena i je rekonstrukcija kolodvora Lepavina i Koprivnica te stajališta Majurec, Carevdar, Vojakovački Kloštar i Sokolovac, prenamjena postojećeg kolodvora Mučna Reka u stajalište te gradnja novog kolodvora Novo Drnje i stajališta Peteranec.

Tu su i mostovi, vijadukti od kojih je jedan prolaz za divlje životinje i jedna galerija, zatim cestovni nadvožnjaci, podvožnjaci, pothodnici, svodne i paralelne ceste uz prugu, kontaktna mreža i ostala elektroenergetska postrojenja. Dogradnja i obnova očekuju i druge sustave.

Predviđeni rok završetka radova je 25. studenoga 2023. godine, a kako bi se rokovi ispunili, najavljeno je da će turska tvrtka, odnosno njeni radnici, raditi u tri smjene.

 

čitam...