Sezona zimskih guma

FOTO Vulkanizer Marijan Kučko: S cjelogodišnjom gumom nemaš ništa, niti je vino niti voda, badava ti i motor od 500 konja ako nemaš čime krenuti

Jedan radnik, težak ili umirovljenik ispunit će zakonsku formu najjeftinijom gumom, da mu policajac ne bi odnio pola njegove ionako male plaće ili mirovine. Naravno da ju ne kupuje iz ljubavi prema najjeftinijoj gumi. S druge strane, svatko normalan, tko ima malo više u džepu, uloži u svoju sigurnost, uvjeren je Marijan Kučko

08:00h
0
Vulkanizer
Foto: Ivan Brkić

Već tradicionalno u ovo doba godine vulkanizerske radionice imaju pune ruke posla. Zakonska obveza vožnje na zimskim gumama počela je još 15. studenog, no vozači i dalje svakodnevno pristižu kako bi osposobili svoje limene ljubimce za zimske uvjete na cestama.

Radna atmosfera vlada i u Auto Sjaj servisu vlasnika Marijana Kučka. Gume se mijenjaju bez pauze, a poveliki red svjedoči tome da su Podravci ažurni u brizi za svoje automobile.

– Mnogi ljudi dolaze i prije 15. studenog, pogotovo oni koji idu u Sloveniju ili Austriju, u uređene i civilizirane zemlje koje provode svoje zakone. Kod nas svatko propise tumači za sebe, svaka policijska uprava reagira po svom. Primjerice, od Novigrada ti treba zimska guma, do Novigrada ti ne treba. Karikiram, ali vozači su tome najmanje krivi i ako uzmemo sve u obzir, vrlo su ažurni u mijenjanju guma – smatra naš vulkanizer.

Podravski vozači još uvijek svoje gume uvelike biraju prema platežnoj moći. Kao što kaže Marijan, mnogi bi htjeli skuplju i kvalitetniju gumu, no često to jednostavno nije moguće.

Vulkanizer
Foto: Ivan Brkić

– Jedan radnik, težak ili umirovljenik ispunit će zakonsku formu najjeftinijom gumom, da mu policajac ne bi odnio pola njegove ionako male plaće ili mirovine. Naravno da ju ne kupuje iz ljubavi prema najjeftinijoj gumi. S druge strane, svatko normalan, tko ima malo više u džepu, uloži u svoju sigurnost – uvjeren je on.

Ipak, prema njegovom iskustvu, cijena gume nije uvijek proporcionalna kvaliteti. Brendovi poput Michelina, Goodyeara i Bridgestonea su nesumnjivo kvalitetni, ali oni mogu i imati vrlo visoku cijenu djelomično zahvaljujući imenu koje su izgradili.

– Ime će uvijek biti ime, Mercedes će uvijek biti Mercedes makar stavili samo svoj znak na plot. Uvijek ima kvalitetnih i manje razvikanih, ali značka nosi svoje. Također, pitanje je koliko su testovi guma kod nas pouzdani – pita se Marijan.

Mnogi se iz financijskih razloga odlučuju na tzv. cjelogodišnje gume, no prema njegovom mišljenju, to je kompromis u koji se ne isplati ulaziti.

Vulkanizer
Foto: Ivan Brkić

– Tek s takvom gumom nemaš ništa, niti imaš pravu ljetnu, niti imaš pravu zimsku gumu. To nije niti vino, niti voda, to je gemišt. Za naše podneblje to nije odgovarajuće, takve gume su možda u redu za nekoga tko živi u Dubrovniku, negdje gdje nema snijega i nema temperaturnih ekstrema. Ona zadovoljava zakon, no ako odete negdje gdje je dva centimetra snijega na cesti, ne možete nikud. U našem kraju bolje je imati ljetne i zimske gume pa ih mijenjati – Marijanov je sud.

Kao što kaže, razlika u vožnji između lošije i kvalitetne gume vrlo je osjetna. Guma je jedan od najvažnijih dijelova na automobilu, dio koji je u stalnom kontaktu s cestom, i utjecaj na sigurnost vožnje je nemjerljiv.

– Po meni je to najvažniji dio na vozilu, jer badava ti i motor od 500 konja ako nemaš čime krenuti. Njome krećeš i njome staješ, samo te ona zaustavlja. Kvalitetne gume, od dobre sirovine, uvijek će biti skuplje. Možete to vidjeti i na obući, probajte ići na poledicu s plastičnim i s gumenim džonom. S autom je potpuno isto – zaključuje Marijan.

čitam...
Loading...