Okrhak memorije II.

Gordana Špoljar Andrašić izlaže u sinagogi povodom Europskog dana židovske kulture

Slike i crteži proširuju se u ambijent uz pomoć in situ instalacija i zvučnog zapisa koji su također dio iste teme, istog narativa.

12:33h
0
Gordana Špoljar Andrašić
Foto: Ivan Brkić

U koprivničkoj sinagogi, Kulturni centar prim. dr. Krešimir Švarc, ove subote, 5, rujna, u 18 sati, otvara se samostalna izložba koprivničke umjetnice Gordane Špoljar Andrašić Okrhak memorije II.


Izložba se održava povodom Europskog dana židovske kulture i obuhvaća seriju crteža djevojčica Izgubljeno/a u vremenu. Slike i crteži proširuju se u ambijent uz pomoć in situ instalacija i zvučnog zapisa koji su također dio iste teme, istog narativa.

Izložba predstavlja autoričino istraživanje vlastitog identiteta i smisla postojanja te varljivosti sjećanja, kako osobnog, tako i kolektivnog. Ovom se izložbom osobito posvetila temi djetinjstva i djevojaštva u kojima vidi početke naših potraga za vlastitim identitetom, ali se istovremeno bavi i univerzalnom temom traume i kolektivnog sjećanja.

Izložba ostaje otvorena do 20. rujna.

„Autorica suosjeća s tim nježnim izgubljenim bićima i nudi fragmente narativa o razdoblju koje je često sve samo ne bezbrižno. U toj prvoj zaista prekretnoj fazi gdje počinjemo propitivati vlastiti identitet i smisao, gdje se pokušavamo pozicionirati u odnosu na svijet i druge, autorica traži nagovještaje suočavanja sa smislom i pitanjima života i smrti. Njihova lica protkana nelagodom i pogurena ramena kao da su sišla sa svima bliskih starih razrednih fotografija. Ili možda samo iz autoričinih sjećanja koje je izmjestila u crtež. Nisu to samopouzdane nasmiješene djevojčice koje se lagodno kreću i savršeno snalaze u ovom svijetu, već utjelovljenja nesigurnosti i straha od odrastanja, od onog ženskog u sebi. Ponavljanjem tog motiva autorica apostrofira i činjenicu da je osobna mitologija uvijek djelomično i kolektivna, a prenošenjem fotografija u crtež, još krhkiji i prolazniji medij, ponovno ukazuje na nemogućnost fiksiranja značenja, sjećanja i identiteta.“ (iz teksta Tanje Špoljar)

O autorici:

Gordana Špoljar Andrašić samostalna je umjetnica iz Koprivnice. Diplomirala je povijest umjetnosti i etnologiju na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Članica je Hrvatske zajednice samostalnih umjetnica (HZSU), Hrvatskog društva likovnih umjetnika (HDLU) u Zagrebu i Atelijera Koprivnica (AK). Draženka Jalšić Ernečić autorica je knjige „Stabla“ iz 2003. godine. U zadnjih nekoliko godine napravila morfološku, stilsku i motivsku transformaciju u svojem umjetničkom opusu, koja je kritički, problemski i tipološki valorizirana u umjetničkoj knjizi „Memorabilijar“ autorice Ive Körbler (2017.). Do sada je priredila više od šezdeset samostalnih izložbi (Zagreb, Galerija Vladimir Filakovac; Varaždin, Galerija Zlati ajngel; Poreč, Mala galerija; Rijeka, Galerija Filodrammatica; Koprivnica, Galerija Koprivnica, Sinagoga, Sveučilište Sjever; Sombor, Galerija Kulturnog centra „Laza Kostić“; Čakovec, Centar za kulturu; Dubrovnik, Galerija Sebastian; Palo Alto, Gallery Europa; Turckheim, Salle de la Decapole; Nikšić, Galerija Ilija Šobajić; San Francisco, Himmelberger Gallery; Graz, Ganggalerie; St.Georgen am Langsee, Stiftsgalerie des Bildungshausses St. Georgen; Klagenfurt, Landhaus Galerie; Kaysersberg, Abbaye Romane d’Alspach…), a izlagala je i na brojnim skupnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu (Zagreb, HDLU, Tehnički muzej Nikola Tesla; Rovinj, Multimedijski centar; Rijeka, Galerija Juraj Klović; Labin, Gradska galerija; Čakovec, Muzej međimurja; Koprivnica, Galerija Koprivnica, AK; Svjetski biennale hrvatske umjetnosti u Torontu, Vancuveru i Calgaryju; Palo Alto, Gallery Europa; Bugarska, Gallery Ruse, Sixth International Biennial The Art of Miniature…).

Realizacija izložbe ostvarena je u suradnji sa Židovskom općinom Koprivnica, Gradom Koprivnica i Umjetničkom školom „Fortunat Pintarić“.

čitam...