Grupa Podravka povećala neto dobit za 52 posto

12:23h
0

081027-podravka-uprava-mGrupa Podravka je u devet mjeseci 2008. godine ostvarila prodaju u iznosu od 2.689,6 milijuna kuna, što je povećanje od 164,2 milijuna kuna, odnosno rast od 7% u odnosu na isto lanjsko razdoblje, priopćeno je iz koprivničke kompanije. Operativna dobit Grupe iznosila je 116,9 milijuna kuna i veća je za 26%, dok je neto dobit Grupe iznosila 51,2 milijuna kuna i veća je za 52%.
Ukupnom rastu prodaje SPP Prehrana i pića najviše je doprinio rast prodaje Podravka marki od 12%. Ovaj rast generiran je porastom prodaje svih grupa proizvoda unutar Podravka marki, dok je organska prodaja istih zabilježila rast od 9%. Najveći rast unutar Podravka marki ostvarile su grupe proizvoda Podravka jela od 13%, Mesni programi i riblje konzerve od 15% te Pića od 22%.
SPP Farmaceutika ostvarila je rast prodaje od 64,7 milijuna kuna, odnosno povećanje od 15% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Najznačajniji inozemni rast prodaje SPP Farmaceutika ostvaren je na tržištu jugoistočne Europe i to za 110%, a generiran je rastom prodaje na tržištu Bosne i Hercegovine. Razlog velikog rasta prodaje na tržištu Bosne i Hercegovine, osim organskog rasta od 20%, je i prodaja ostvarena preko Farmavite, kompanije u većinskom vlasništvu Belupa.
Kada je o tržištima riječ, na hrvatskom je ostvarena prodaja od 1.439,0 milijuna kuna, odnosno uspoređujući s istim razdobljem lani ostvaren je pad prodaje od 1%, ali i pad relativnog udjela domaćeg tržišta u ukupnoj prodaji Grupe. Pad prodaje popraćen je strukturalnom promjenom prodaje u kojoj je značajan pad prodaje trgovačke robe od 60% gotovo u potpunosti nadomješten rastom prodaje Podravka marki od 10%, ali i rastom SPP Farmaceutike od 3%. SPP Farmaceutika ostvarilo je 68% ukupne prodaje na tržištu Hrvatske te je time postignuta stopa internacionalizacije poslovanja zacrtana strategijom.
Inozemna tržišta ostvarila su prodaju u iznosu od 1.250,6 milijuna kuna, odnosno porast od 17%. Najveći rast ukupne prodaje ostvaren je na tržištu jugoistočne Europe od 23% i to zahvaljujući rastu prodaje na tržištu Bosne i Hercegovine. Osim značajnog porasta na tržištu jugoistočne Europe, raste i prodaja na tržištu srednje Europe i to 19% temeljem rasta na tržištima Češke i Poljske.