2.6 C
Koprivnica
Petak, 19. travnja 2024.
No menu items!
- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Grupa Podravka u 2013. ostvarila 200 milijuna kuna neto dobiti
G

Ne propustite

Neto dobit Grupe Podravka, bez jednokratnih stavki, u 2013. godini iznosi 200 milijuna kuna, objavili su čelnici koprivničke kompanije na konferenciji za medije koja je održana danas, 11. veljače. Poslovne rezultate, kao i inovacije u protekloj godini te planove za 2014. godinu prezentirali su predsjednik Uprave Zvonimir Mršić, predsjednik Nadzornog odbora Dubravko Štimac, direktorica sektora Korporativnih komunikacija Marinka Akrap te Podravkin glasnogovornik Vedran Šimunović.

– Riječ je o privremenim nerevidiranim rezultatima poslovanja, a prije svega bih volio istaknuti kako je u prošloj godini Podravka krenula na put značajnih suštinskih promjena, ka jednoj kompaniji koja bi trebala biti podjednako uspješna kao naši konkurenti s kojima se susrećemo na globalnom tržištu. U 2013. napravljeni su značajni pomaci na tom putu, o čemu svjedoče i rezultati poslovanja za tu godinu – kazao je Mršić te je od značajnih događaja istaknuo održavanje Glavne skupštine na kojoj je izmijenjen Statut Podravke d.d. i gdje su svi dioničari dovedeni u jednakopravni položaj, kao i umanjivanje kapitala društva za zadržane gubitke te otvaranje mogućnosti dokapitalizacije.

Nastavljen je proces restrukturiranja kompanije s podizanjem efikasnosti polovanja i, ono što je predsjednik Podravkine uprave opisao kao vrlo značajno, dokapitalizirali su Belupo sa 60 milijuna kuna i donijeli odluku o započinjanju velike investicije od 390 milijuna kuna za izgradnju dvije tvornice lijekova.

– Ono što javnost najviše zanima jest da je korigirana neto dobit za 2013. godinu viša od 200 milijuna kuna, a korigirana zarada prije poreza i amortizacije iznosi 423 milijuna kuna. Ako gledamo isto za isto, dakle kakva će Podravka biti nakon dezinvestiranja neprofitabilnih biznisa u 2014. godini, onda vidimo da prodaja Grupe Podravka raste za 1,6 posto te da rastu oba segmenta prodaje, i prehrana i farmaceutika – napomenuo je Mršić, dodajući kako je posebno značajno što su došli u poziciju da će dioničari, ove ali i sljedećih godina, moći odlučivati o upotrebi dobiti.

Spomenutih 200 milijuna kuna predstavlja rast od 78 posto, u usporedbi s neto dobiti 2012. godine prikazane na usporediv način. Rezultat poslovanja Grupe Podravka u 2013. godini pod značajnim je utjecajem jednokratnih stavki koje u razini neto dobiti ukupno iznose 133,4 milijuna kuna te se prvenstveno odnose na usklađenja vrijednosti imovine uslijed restrukturiranja, kao i otpremnina radi zbrinjavanja viška radnika. Naime, u 2013. godini izvršena su vrijednosna usklađenja nematerijalne i materijalne imovine koja u promatranom razdoblju iznose 80,8 milijuna kuna. Povrh toga, ostale značajnije jednokratne stavke koje su negativno utjecale na rezultate poslovanja odnose se na troškove nastale zbrinjavanjem viška radnika (otpremnine) u iznosu od 57,2 milijuna kuna, troškovi koji se odnose na proces restrukturiranja u iznosu od 8,8 milijuna kuna te rezervacije za sudske sporove koji ne proizlaze iz operativnog poslovanja u iznosu od 1,9 milijuna kuna.

– Ukupna prodaja Grupe Podravka u 2013. godini iznosila je 3.626 milijuna što ukazuje da je Grupa Podravka unatoč i dalje prisutnoj tržišnoj krizi na mnogim važnim tržištima uspjela zadržati razinu ukupne prodaje na istoj razini kao i godinu ranije. Pored smanjenja prodaje na domaćem tržištu, rast prodaje ostvaren je na svim inozemnim tržištima, a najveći apsolutni porast ostvaren je na tržištu jugoistočne Europe – naglašavaju iz Podravke.

Prodaja strateškog poslovnog područja (SPP) Prehrana i pića iznosila je 2.773 milijuna kuna, što predstavlja smanjenje prodaje od jedan posto. Nešto niža razina prodaje strateškog poslovnog područja Prehrana i pića posljedica je niže prodaje na tržištu Hrvatske, a najznačajniji utjecaj na to imao je proces restrukturiranja kojim su obuhvaćeni niskoprofitabilni proizvodi.

S obzirom na duži niz godina nezadovoljavajućih rezultata poslovanja, Podravka je ciljano u 2013. godini smanjila prodaju svježeg mesa te je kroz započeti proces restrukturiranja odlučila izaći iz programa Pića, Pekare te dijela zamrznutog programa. Uslijed toga, prodaja navedenih programa u 2013. godini niža je za 55 milijuna kuna (prodaja svježeg mesa niža je za 31 milijun kuna, prodaja Pića niža je za oko 18 milijuna kuna, dok je prodaja zamrznutog i pekarskog programa niža za oko 6 milijuna kuna). Izuzevši pad prodaje u programima u restrukturiranju (svježe meso, pića, zamrznuti program i pekarski program) ukupna prodaja SPP-a Prehrane i pića veća je za 1,1 posto u odnosu na prethodnu godinu. Sve ostale grupe tržišta bilježe pozitivne prodajne rezultate uz najveći doprinos Poljske, Rusije, Slovenije te Austrije.

Na konferenciji su se čelnici kompanije osvrnuli i na poslovanje SPP Farmaceutika, koje je ostvarilo prodaju u iznosu od 852,8 milijuna kuna, odnosno prodaja je porasla za 3 posto u odnosu na godinu ranije. Navedeni porast generiran je višom razinom prodaje na inozemnim tržištima, koja bilježe rast prodaje od 9 posto, uz najveći doprinos Rusije te Bosne i Hercegovine. Prodaja na tržištu Hrvatske količinski je rasla, ali je uslijed pada cijena vrijednosno niža za dva posto. Pad cijena dogodio se na cijelom tržištu etičkih lijekova kao posljedica promjena unutar hrvatskog zdravstvenog sustava.

Kada je riječ o troškovima Grupe Podravka, oni su niži za 83 milijuna kuna u odnosu na 2012. godinu. Svi troškovi, izuzev troškova marketinga usmjerenih na potporu inovacijskog programa, bilježe značajno smanjenje.

Neto dug Grupe Podravka na dan 31. prosinca 2013. godine je iznosio 886,5 milijuna kuna te je niži za 18 posto, odnosno 193 milijuna kuna u usporedbi s krajem 2012. godine.

– U prošloj godini je Podravka ostvarila rast prodaje, ako gledamo isto za isto, pri čemu je ostvaren značajan porast izvoza i ostvarili smo zaustavljanje pada na domaćem tržištu ako gledamo s mesom, ako gledamo bez mesa, onda gotovo nema pada ni na hrvatskom tržištu. No izuzetno smo podigli razinu profitabilnosti poslovanja kompanije, što se oslikava u tome da operativni rezultat možemo mjeriti u preko 200 milijuna kuna neto dobiti – zaključio je na kraju predsjednik Uprave Mršić, zadovoljan ostvarenim rezultatima.

Facebook komentari / dostupni ukoliko ste prijavljeni na svoj FB profil (Komentiranjem prihvaćate naše uvjete korištenja).

Ne propustite

- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Najnovije

Kakve su vaše teorije?

Što je sad ovo? Čitatelj snimio neuobičajen trag na nebu: Očito avionu ne valja katalizator!

"Čisto" nebo, gušći zračni promet i društvene mreže vrlo brzo postanu zatrpane išaranim plavetnilom. U prvom dijelu rečenice krije...
- Oglasni prostor -
Vnuk Produkt - PVC stolarija Prelog - Salamander

Vezane vijesti

×