KORONA I OVDJE OSTAVLJA TRAG

Iako manje, studentskih poslova još ima. Provjerili smo što je sa satnicom, uvjetima i kako najlakše do ugovora

Za sva pitanja ili bilo kakve nejasnoće naši korisnici slobodno nas mogu kontaktirati radnim danima od 7 do 15 sati, na brojeve 048/626-820 ili 091/2626-820 te putem adresa e-pošte (koprivnica@student-servis.hr, krizevci@student-servis.hr), rekao je Bojan Patrčević, pomoćnik predstojnika podružnica u Koprivnici i Križevcima.

18:00h
0
Valamar prezentacija
Ilustracija // Foto: Ivan Brkić

Podravsko-prigorski studenti rekli su nam kako provode svoje studentske dane za vrijeme koronavirusa, bilo da studiraju u Koprivničko-križevačkoj županiji ili su se iz nje otisnuli u neki drugi grad kako bi nastavili obrazovanje. Ujedno smo njih osmero pitali koriste li vrijeme u kojemu ne moraju ići na stvarna predavanja, već se ona održavaju na različite načine putem interneta, za obavljanje studentskih poslova, odnosno rad preko Student servisa.

Pa su tako Dominik Smolak te Mario i Andreja Hegedušić radili donedavno, kao i Katarina Cvitić koja je obavljala poslove u turističkoj agenciji, sektoru koji je sada posebno ugrožen.

– Ne znam hoću li se i kada vratiti. Nažalost, upitne su i sudbine stalnih zaposlenika koji također ne rade. Ali, traže se studenti za rad u trgovinama, posla ipak ima – vjeruje Katarina.

Foto: Ivan Balija
Katarina Cvitić // Foto: Ivan Balija

U trenutku razgovora, Ivona Kovač također je zarađivala za studentske dane. Isto je bilo kod Tvrtka Jukića koji, međutim, smatra kako je teško pronaći posao. Patricija Repnjak je, pak, radila u trgovini, no, poput njezinih kolegica, početkom trenutne situacije ostala je bez posla. Spomenimo kako smo razgovarali i s Adelom Antolić, ali uzevši u obzir da u posljednje vrijeme nije radila, nije mogla dati odgovor na to kakvo je stanje s poslovima.

Evo što kažu iz Student servisa

Vidljivo je kako se iskustva, dojmovi i mišljenja razlikuju. Stoga smo u samome Student servisu provjerili kakvo je stanje. Naglasimo kako je u međuvremenu objavljeno da studenti koji rade putem Student servisa do propusnice mogu preko Stožera civilne zaštite.

– Novonastala javnozdravstvena kriza negativno se odrazila i na ponudu poslova i u Koprivničko-križevačkoj županiji jer veliki broj poslodavca, naročito iz područja uslužnih djelatnosti, do daljnjega ne radi te samim time trenutno nemaju ni potrebu za angažiranjem studenata. Proizvodna poduzeća te razne tvrtke i obrti koji su nastavili s radom, s kojima smo dosad surađivali, i dalje angažiraju studente na raznim pomoćnim poslovima – u proizvodnji, u skladištima, na pomoćnim administrativnim i uredskim poslovima, u knjigovodstvenim servisima, na poslovima u provedbi projekata i dr. – odgovorio nam je pomoćnik predstojnika podružnica u Koprivnici i Križevcima Bojan Patrčević.

Otkrio je kako nemaju egzaktne pokazatelje glede smanjenja ponude poslova. No, istih je, razumljivo, svakako manje, što ujedno znači da u ovim okolnostima nije došlo do pojave novih poslodavaca koji se ranije nisu oslanjali na studente kao pomoć u radu.

Satnice su, uglavnom, ostale iste kao i prije krize uzrokovane pojavom koronavirusa. Ujedno podsjećam da odlukom resorne ministrice minimalna naknada za obavljanje studentskih poslova za 2020. godinu iznosi 25,39 kuna po satu – podsjetio je Patrčević, napomenuvši kako je interes studenata iz županije, koji su se vratili kući zbog neodržavanja klasičnih predavanja, za poslovima zadovoljavajuć te je većina već pronašla posao.

Foto: Ivan Balija
Bojan Patrčević // Foto: Ivan Balija

Prema iskustvima ranije navedenih studenata, poslodavci se drže propisanih mjera zaštite od koronavirusa na koje nas svakodnevno stručnjaci podsjećaju. A to nam je potvrdio i sugovornik iz Student servisa.

– Uz zakonom propisane obveze poslodavaca (naručitelja posla) prema studentima (izvođačima), sukladno odredbi čl. 13., st. 2. Zakona o obavljanju studentskih poslova (NN, 96/2018), koja se odnosi na osiguravanje uvjeta za obavljanje studentskih poslova na siguran način i na način koji neće ugroziti njihovo zdravlje, a koji su usklađeni s propisima kojima se uređuje zaštita na radu, u razgovoru s nekim poslodavcima zaprimili smo povratne informacije da su studentima osigurali i primjerenu dodatnu zaštitnu opremu – medicinske maske i zaštitne rukavice, kao i potrebne dezinficijense – pojasnio je.

Na pitanje je li se što promijenilo u samome radu Student servisa, Patrčević se vratio na 2017. godinu kada je Studentski centar Varaždin studentima, odnosno članovima servisa, omogućio uslugu samostalnog izdavanja web-ugovora posredstvom njihovih stranica.

– Naši su članovi od ranije dobro upoznati s tom mogućnošću, koju redovito koriste, a koja posebice sada dolazi do izražaja kada je tendencija da si studenti, u cilju suzbijanja širenja zaraze koronavirusom i izbjegavanja socijalnog i fizičkog kontakata, sami, kod kuće ili kod poslodavaca, izdaju ugovore – govori.

Za kraj, naglasio je kako su na usluzi studentima kao i dosad. Rade prema redovitom radnom vremenu, pri čemu je iznimka podružnica u Križevcima za čije korisnike uslugu pružaju online te putem pošte ili drugog oblika dostave. Uspješno kao i uvijek, dodaje.

– Za sva pitanja ili bilo kakve nejasnoće naši korisnici slobodno nas mogu kontaktirati radnim danima od 7 do 15 sati, na brojeve 048/626-820 ili 091/2626-820 te putem adresa e-pošte (koprivnica@student-servis.hr, krizevci@student-servis.hr) – zaključio je.

čitam...