OMILJENI NAPITAK

Istraživanje pokazalo: Kava je ritual, neki su bez nje pravi mrgudi, a dio ne razgovara s ljudima dok je ne popiju

Većina kavopija, 71 posto, kojima je kava pomoć kod razbuđivanja nastoje odgoditi važnije radnje za razdoblje nakon prve jutarnje kave.

15:06h
0
Ilustracija

Istraživanje agencije Hendal i Franck provedeno tijekom svibnja ove godine pokazalo je kako je kava nezaobilazan ritual kojim započinju dan.

Čak 62 posto ispitanika pije kavu u svrhu razbuđivanja, za njih 97 posto važni su miris i okus ovoga napitka, a zatim brza priprema i važnost rituala pripreme, dok 38 posto priželjkuje da im netko drugi skuha kavu.

Većina građana, 81 posto, kojima je razbuđivanje važan faktor kod ispijanja prve jutarnje kave nikada je ne propušta. Malo više od polovice njih otežano se koncentrira ako ne konzumiraju kavu. Otprilike isti postotak ima manje energije, polovici dan krene naopako, a ima i onih, 46 posto, koji su bez kave mrgudi ili pak ne znaju za sebe, kakvih je 43 posto.

– Oni koji piju kavu zbog razbuđivanja ne preferiraju razgovore s ljudima i ne donose ključne odluke dok se dobro ne razbude, a pomoć kod razbuđivanja u obliku kave više trebaju večernji tipovi, njih čak 66 posto. Većina kavopija, 71 posto, kojima je kava pomoć kod razbuđivanja nastoje odgoditi važnije radnje za razdoblje nakon prve jutarnje kave. Tako 39 posto njih navodi da ne izlaze iz kuće dok ne popiju kavu, trećina navodi da ne mogu ništa raditi dok ne popiju kavu, a 31 posto ne donosi nikakve važne odluke – pokazalo je istraživanje.

Gotovo svatko ima svoj omiljeni način pripreme kave. Ujutro se, prema istraživanju, primarno pije mljevena kava koju ispitanici sami pripremaju u džezvi kod kuće. Trećina ih to čini prelijevanjem vrućom vodom, a mljevenu kavu konzumira 75 posto građana, što je za 46 posto ispitanih najčešći izbor.

Hendalovo istraživanje obuhvaćalo je segmentaciju korisnika prema osobnosti, stavovima prema kupnji i proizvodima, hrani i zdravlju, korištenju slobodnog vremena te demografskim obilježjima. Istraživanje je evidentiralo pet segmenata i među konzumentima kave najveći je udio Odgovornih (31 posto) te Tehnološki osviještenih (25 posto). Ostali evidentirani segmenti su Zvijezde, Inertni, i Avanturisti.

Najveći udio spavača nalazimo kod Tehnološki osviještenih. Njima je također važno da ne propuste prvu jutarnju kavu jer bez nje postaju pravi mrgudi. Kod kave im je vrlo važno da se brzo priprema te da je ukusna i mirisna. Opisani koncept nove Franck Creme sviđa se svim segmentima, a posebno Odgovornima, Tehnološki osviještenima, Inertnima i Avanturistima. Možete li se prepoznati u nekome od ovih tipova potrošača provjerite na sljedećem linku.

čitam...