Jakšić se pita kuda ide Koprivnica ako se sjedište preseli u Zagreb, iz Atlantica tvrde da trenutno nemaju takve ambicije

0
Foto: Matija Gudlin // Atlantic grupa PR
- Oglas -

Ovih se dana u medijskim krugovima kreću informacije o tajnom planu preuzimanja Podravke od strane Emila Tedeschija, šefa Atlantic grupe, i to putem kompliciranog zahvata zamjena dionica.

– Podravki ne treba strateški partner, nego je Podravka ta koja razmatra nova preuzimanja, a bolja bi opcija bila ponuditi državni udjel u toj kompaniji građanima na burzi kroz IPO – rekao je Zvonimir Mršić, predsjednik Uprave Podravke u svom nedavnom intervjuu za Večernji list.

Napomenuo je kako je Podravka kompanija s najvećim potencijalom u regiji, koja je u poziciji biti lovac, a ne potencijalna jeftina lovina kojom bi netko mogao popravljati poslovni rezultat na štetu Podravke.

Iz Atlantic grupe pak kažu da su Atlantic Grupa i Podravka predmet novinskih napisa već dugi niz godina i nije tajna da je Atlantic još 2009. godine iskazao jasan interes o

Zvonimir Mršić // Foto: Matija Gudlin
Zvonimir Mršić // Foto: Matija Gudlin
- Oglas -

kupnji državnog udjela u Podravki koji, kao što je poznato, nije dobio pozitivan odgovor tadašnjih političkih struktura.

– Logika okrupnjavanja srodnih poslovnih subjekata je jasna, ali je to pitanje za dioničare svake od kompanija. Kako je poznato, državni udjel u Podravki još uvijek nije ponuđen na prodaju, a Atlantic Grupa trenutno nema nikakve aktivnosti po tom pitanju. Kada bi ih imala, prvo bi o tome obavijestila Zagrebačku burzu kako to nalažu burzovna pravila. Cijenimo Podravku, njene zaposlenike, Upravu, Nadzorni odbor te dioničare i ne možemo komentirati spekulacije i scenarije iznesene u glasinama – naveo je Neven Vranković, potpredsjednik Atlantic Grupe za Korporativne aktivnosti.

Mišel Jakšić, v.d. gradonačelnika Koprivnice kaže pak da je u proteklih nekoliko mjeseci vođenja zemlje od strane HDZ-a, MOST-a i HSS-a sve išlo u smjeru toga da se događaju čudne stvari oko Podravke te da se donose čudne odluke.

– Svjedočili smo tome da je Podravka zamalo stržena na telefonskoj aukciji i zatim potezu očajnika na skupštini dioničara gdje je predstavnik države došao s kontra prijedlogom Nadzornog odbora, što nije prošlo – kaže Jakšić.

Napominje da se vrti ovih dana po političkim, poslovnim i medijskim krugovima u gradu Zagrebu da postoje ozbiljne namjere da se dogode neke čudne trampe dionica i da Podravka postane dio jednog sustava.

Mišel Jakšić // Foto: Matija Gudlin

– Naravno da nas to kao lokalnu vlast ne zadovoljava jer je daljnja komunikacija išla u smjeru toga da bi se uprava i sjedište trebalo seliti u Zagreb – kaže Jakšić. Dodaje kako ne spori da Podravka mora biti internacionalna tvrtka.

– No nismo za to da se napiše biblija poslovanja Podravke te da u upravi i izvršnom menadžmentu ne smije biti baš nitko iz Koprivnice i Podravine. Sustavi koji se dovode u korelaciju s Podravkom su u padu poslovanja i pitanje je čiji je interes da Podravka postane dio drugog sustava, dok paralelno s ovakvim trendovima poslovanja bi za godinu dvije, mogla preuzimati te sustave ili dijelove sustava – oštar je bio Jakšić.

Napomenuo je da ne može Koprivnica i Podravka biti sredstvo da bi netko poboljšao ili poboldao svoj biznis.

– Na to ne možemo pristati kao lokalna zajednica, Podravka nam je jedan od najvažnijih okidača. Pitanje u kojem smjeru Koprivnica ide s razvojem ako ostanemo bez sjedišta jedne takve kompanije – zaključuje on.

 

 

- Oglas -
 
 

NEMA KOMENTARA

  1. Javio se veliki ekonomski strucnjak Misel koji ne razumije da je dosta mijesanja politike u biznis. I Podravka i Atlantic grupa su privatna dionicka drustva s tim da drzava u podravci ima oko 25% udjela. Kako ce vlasnici tvrtki rjesavati medjusobne odnose to je njihova a ne stvar Zrinskog trga koji bi i dalje bio politicki arbitar kao za vrijeme socijalizma i odredjivao i kontrolirao trziste.
    No ako Misel Jaksic zeli bitnije utjecati u zbivanja u Podravci a obzirom da sad ima i vise nego dobru placu u odnosu na ono sto radi mogao bi na zagrbackoj burzi kupiti jos dionica Podravke te doci do kontrolnog paketa i onda legitimno upravljati tvrtkom umjesto sto sad sluzi kao lutka kod trbuhozborca.

  2. Kaj ima pouzdane informacije da njegvom ono-idolu gori pod petama? Morti dok se uprava preseli v Zagreb nebu više otpuštanja, gašenja proizvodnje, prodavanja magle… al se nebu ni slabšić mogel uhljebiti dok popuši izbore drugo leto. To je to, ne?

    • Tko zna kaj bu. No obnasatelj duznosti gradonacelnice trebao bi se brinuti o ogromnim minusima u gradskoj blagajni. Manjak u prosloj godini je 35 milijuna kuna.

    • Kad smo vec kod toga. Znakovita je sutnja lokalnih medija i neobjavljivanje priopcenja nase inicijative. Na primjer posljednjeg:
      UDRUGA KRIZNI EKO STOŽER MARIŠĆINA Zbog čega je novi Plan gospodarenja otpadom na meti „političkih elita“!? Priopćenje za medije i zainteresiranu javnost Europska Unija (EU) je, zbog negativnog utjecaja klimatskih promjena i logičnog zaključka da su izvori sirovina ograničeni, definirala strategiju za gospodarenjem otpadom grupom direktiva koje predstavljaju okvir za formiranje kvalitetnog sustava gospodarenja otpadom. Pregledom EU direktiva i rokova za provedbu strateških ciljeva čak i laicima postaje očito da one počivaju na temeljima koncepta nula otpada (zero-waste). Koncept počiva na nekoliko temeljnih načela: ekološom redizajnu proizvoda radi smanjenja štetnog utjecaja na ekosustav, ponovnoj upotrebi proizvoda koji bi u klasičnom sustavu gospodarenja otpadom bili odbačeni, popravcima neispravnih proizvoda kako bi se isti mogli ponovno koristiti te recikliranjem i kompostiranjem kao krajnjom razinom sustava kako bi se čim veći udio otpada ponovno vratio u sustav kao sekundarna sirovina. Prema EU direktivi “Directive 2008/98/EC” za gospodarenje otpadom, sustav gospodarenja otpadom treba postaviti tako da po priotitetima poštuje procese kako su navedeni: spriječavanje nastanka otpada, ponovno koištenje, popravak neispravnih proizvoda, recikliranje i kompostiranje otpada, priprema za spaljivanje i spaljivanje. Direktive vezane za sustav gospodarenja otpadom, a koje su stupile na snagu 2008. godine jasno definiraju ciljeve i rokove, prema kojima je Republika Hrvatska, ukoliko ne želi godišnje plaćati izuzetno visoke iznose penala, dužna: 1.Do 2020. godine, pripremu za ponovnu uporabu i recikliranje otpadnih materijala kao što su papir, metal, plastika i staklo iz kućanstava, a po mogućnosti i iz drugih izvora do mjere u kojoj su ti tijekovi otpada slični otpadu iz kućanstava povećati na minimalno 50% cjelokupne mase 2. Do 2020. godine, pripremu za ponovnu uporabu, recikliranje i druge načine materijalne oporabe, uključujući postupke nasipavanja u kojima se otpad koristi kao zamjena za druge materijale, neopasnog građevinskog otpada, isključujući materijal iz prirode, treba povećati na minimalno 70% mase otpada U 2014. godini EU komisija je prihvatila nove Direktive kojima se revidiraju ciljevi vezani za sustav gospodarenje otpadom: 1. Sprečavanje odbacivanje prehrambenih artikala te nastanka bio otpada za 30% do 2015. godine 2. Do 2020. godine pripremu za ponovnu uporabu, recikliranje i nasipavanje neopasnog građevinskog otpada i otpada od rušenja, isključujući otpadni materijal iz prirode, treba povećati na najmanje 70% mase 3. Do 2025. godine pripremu za ponovnu uporabu i recikliranje komunalnog otpada treba povećati na najmanje 65% mase 4. Do 2030. godine pripremu za ponovnu uporabu i recikliranje komunalnog otpada treba povećati na najmanje 75% mase 5. Do 2030. godine pripremu za ponovnu uporabu i recikliranje komunalnog otpada treba povećati na najmanje 65% mase 6. Postupno ograničavanje odlaganja komunalnog otpada na odlagališta na 10% do 2030. godine Evidentno je da Republika Hrvatska nema puno vremena za odabir optimalnog plana za gospodarenje otpadom kako bi izbjegla plaćanje kazni radi ne poštivanja zakonskih regulativa EU. Kako je važeća direktiva aktualna od 2008. godine, jasno je dvije prethodne vlade, pod vodstvom političkih stranaka HDZ i SDP nisu marile za donesene EU direktive. Neposobnost i nezainteresiranost bivšeg ministra zaštite okoliša Mihaela Zmajlovića i očito pogodovanje određenim interesnim grupama rezultiralo je grčevitim forsiranjem modela koji počiva na Županijskim centrima za gospodarenje otpadom (ŽCGO). Osnovna svrha takvih Županijskih centara za gospodarnje otpadom nije recikliranje i kompostiranje, već obrada mješanog smeća iz kojeg se proizvodi gorivi otpad namjenjen za spaljivanje. Takav je koncept jasno pokazao kako dosadašnje Vlade RH nisu željele slijediti EU regulativu, iako su sve prethodne ministarske garniture, kako one iz HDZ-a tako i iz one iz SDP-a, morale znati kakve će financijske, ekološke i ekonomske posljedice za Republiku Hrvatsku donijeti uporno forsiranje tehnološki zastarjelog, ekonomski neodrživog i ekološki neprihvatljivog koncepta! Na žalost to nije sve! Bivši Ministar zaštite okoliša i prirode Mihael Zmajlović, prema formalnoj obavijesti EU Komisije iz 2015. godine, nije proveo korekcije problema vezanih za tadašnji prijedlog plana gospodarenja otpadom i tako je Republiku Hrvatsku doveo na korak do uvođenja sankcija i uskrate sredstaava za unaprijeđenje sustava gospodarenja otpadom u iznosu od 475 milijuna EUR. EU Komisija je tada zatražila da Republika Hrvatska u potpunosti uskadi zakonski okvir direktivi za gospodarenjem otpadom “2008/98/EC ” čija je svrha smanjenje negativnog utjecaja otpada na ljudsko zdravlje i okoliš. Stavljajući fokus primjedbi na sprečavanje nastanka otpada, ponovnu upotrebu i recikliranje i cirkularnu ekonomiju, EU Komisija ukazuje na odstupanja kao što su: 1. Nepostojanje preduvjeta za provođenje EU direktive 2. Nedefinirani preduvjeti za izdavanje dozvola za gospodarenjem otpadom 3. Problematični sadržaj prijedloga plana za gospodarenjem otpadom i programa za spriječavanje nastanka otpada Zaključno, na kraju dokumenta, RH je upozorena kako navedene zahtjeve treba ispoštovati te da će se u suprotnom aktivirati Sud pravde EU, što bi za Hrvatsku najvjerojatnije značilo plaćanje kazni radi nepoštivanja EU direktiva vezanih za područje gospodarenja otpadom i usklađivanjem s pravnom stečevinom EU. Aktualni Ministar zaštite okoliša i prirode Slaven Dobrović, koji ima i praktično iskustvo u području analize, projektiranja i izvedbi sustava za odvojeno prikupljanje, kompostiranje i sortiranje otpada, u kratkom je roku predstavio novi Plan gospodarenja otpadom, koji udovoljava svim aktualnim EU direktivama i usmjeren je na uvođenje cirkularne ekonomije i ekoloških standarda za koje se EU zalaže. Kako i sam Ministar Slaven Dobrović kaže: “Prijedlogom novog plana za gospodarenje otpadom u Republici Hrvatskoj najviše koristi bi trebala imati društvena zajednica te poduzeća koje se bave recikliranjem i oporabom. Tim poduzećima nedostaju sirovine i neprihvatljivo je da Hrvatska godišnje uvozi čak 180.000 tona reciklirane plastike iz EU. Ako je recikliranje plastike isplativo u EU, zašto ne bi bilo i u Hrvatskoj.” Činjenica je da jačanje sustava odvojenog prikupljanja otpada reciklažnim centrima sa sortirnicama pomaže domaćoj industriji i stvara preduvjete za otvaranje novih zelenih radnih mjesta što je i smisao kružnog gospodarstva. U skladu sa svim nabrojanim argumentima u potpunosti podržavamo novi prijedlog Plana gospodarenja otpadom 2016.-2022. koji je Ministarstvo zaštite okoliša i prirode poslalo na javnu raspravu.
      Priopćenje potpisuju:
      Udruga Eko breza
      UZOR – udruga za zaštitu okoliša Resnik
      Krizni eko stožer Varaždin
      Udruga eko Zagreb
      Građanska inicijativa Koprivnica kakvu zaslužujemo
      Udruga Okoliš
      Udruga Krizni eko stožer Marišćina

      • U tim raznoraznim EU komisijama sjede tisuće ljudi, mahom stari prdonje, dijelom gay orijentacije, a među njima i veliki dio kapaciteta “našeg” oponašatelja dužnosti…. koji se u sve kuže, pa donose brda akata dobrim dijelom izrađenih na njihovoj uvrnutoj mašti, daleko od stvarnosti. Tak je i sa otpadom, želje i mogućnosti realizacije su nebo i zemlja. Svojedobno su donesli i standard koliko SIRA mora biti u bureku. Pa im mora Haso, sa tri razreda osnovne, objašnjavati da u burek ne ide sir, ne idu banane, ne ide orahovo lišće nego – meso! Evo, to ti je EU, a mi sve od njih gledamo kao nešto od Boga dano. Malo morgen.

  3. Od politicara koji nemaju nikakvog iskustva u realnom sektoru ne treba ni ocekivati nista drugo osim jeftinog politiziranja u ovom slucaju. Jedan kmeci jer mu se fotelja trese, a drugi jer mu drzi lojtru i zna da ako ovaj padne da pada u njegovu fotelju. Realno, jedini koji se ovakvog scenarija trebaju bojati su oni koji je politika postavila na pozicije i polu-pozicije i svi oni kvazi menadzeri bez pokrica za kojima nitko nece plakat kad odu. Spajanje/preuzimanje/kakgod bi bilo najbolje za Podravku jer bi to konacno najavilo odlazak politike i novo poglavlje u poslovanju firme. Na kraju krajeva, samo treba pogledati kaj se dogodilo s Droga Kolinskom nakon sto je postala dio Atlantic Grupe. Nit su radnici dobili otkaze, nit su tvornice pogasene, nit je uprava preseljena iz Ljubljane u Zagreb.

    I na kraju krajeva, ako se nista od ovog ne dogodi, Podravka ce i dalje ostati “nasa”, kadar partijski a krastavci Spanjolski. 🙂

    • Zato imamo nasu novu vegetu. Klijentelisticko-nepotisticko sveuciliste. Njegov utjecaj na grad Koprivnicu vec je sada nemjerljiv u vidu ogromnih minusa u gradskoj blagajni i velikih kredita. Sve u svemu danas je grad u minusu jedan proracun.

  4. “Jakšić se pita kuda ide Koprivnica ako se sjedište preseli u Zagreb”
    :)))))

    to bi moglo značiti :
    1.) njega se pita …… a ne pita ga se 😉
    2.) on sam sebe pita ……. a nitko mu ne odgovara

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Exit mobile version