Koprivnička Udruga za zaštitu potrošača // Novogradec: Ljudi olako potpisuju ugovore

16:43h
0
Dean Novogradec: Ljudi olako potpisuju ugovore

Udruga za zaštitu potrošača u našem gradu djeluje već nekoliko godina. Iako malo ljudi za nju zna, za što je djelomično zaslužna ‘hibernacija’ čelnika udruge posljednjih 5-6 godina, ovih je dana aktivnija nego ikad. Razlozi su sve više pritužba građana na pružatelje usluga, posebice na telekomunikacijske operatere, ali i na neispravne proizvode, plaćanje rtv pretplate i slično. Kako doznajemo od Deana Novogradeca, predsjednika Udruge, glavni je cilj od pasivnih potrošača stvoriti aktivne subjekte svjesne svojih prava.

– Čest je slučaj da ljudi ne znaju koja prava imaju kao potrošači. Stoga šutke trpe nepravdu, ili pak ne znaju kome se obratiti u vezi svog problema. Srećom, mi smo tu da im pomognemo – kazao je Novogradec, koji je i sam bio žrtva kao potrošač.

Bilo je to 2004.godine, kada se u Zagrebu trebao održati koncert Metallice. I on je poput mnogih, kupio kartu koju je platio 330 kuna. Koncert je otkazan, ali im organizator nije želio vratiti novac. U njemu se rodio bunt, te je osnovao Udrugu, koja će pomagati svim ‘žrtvama’. Godinama je u Zagrebu skupljao znanje u krovnoj Udruzi za zaštitu potrošača, s kojom i danas surađuje. Iako im je želja što više sporova riješiti u korist potrošača, čest je slučaj da je to nemoguće zbog njihova neznanja.

– Ljudi uglavnom ne čitaju što potpisuju, a mi smo tu nemoćni. Ne čitaju zakone ni propise, za razliku od pružatelja usluga koji jako dobro znaju što smiju, pa se osjećaju nasamareno. Primjerice, kupili su mobitel za 8 kuna. Taj mobitel ih na kraju košta i tisuću kuna, ako se uzme u obzir ugovorna obveza, tako da treba dobro proučiti ugovor. Drugi bi pak raskinuli ugovornu obvezu prije isteka, pa prestanu plaćati, i onda se čude kad im dođe opomena pred ovrhu za godinu dana. Uvijek treba pitati službu za korisnike je li što ostalo neplaćeno, te mogu li postupiti na način na koji žele. Sve je to posljedica lakomislenosti i olakog potpisivanja ugovora – kazao je Novogradec.

Nešto je manje je pak zasad pritužbi, kaže, na kupljene proizvode u trgovinama. Uvijek postoji mogućnost određeni postotak proizvoda ima neki kvar, stoga su prodavači uglavnom susretljivi te im je u cilju mirno riješiti problem kako bi sačuvali ugled.

Građani su im se javljali i zbog problema s vodomjerima, plinom, strujom. Ulaskom Hrvatske u Europsku uniju pojavili su se i novi propisi koji se tiču stambenih prostora, stoga udruga želi svim građanima biti na usluzi, ali ih poziva i na aktivno sudjelovanje u njezinu radu.

– Udruga je neprofitna organizacija i trenutno nema svoje prostore, no svi koji imaju bilo kakav problem ili pitanje mogu nam se s povjerenjem javiti na broj mobitela 098/901-39-88, upit poslati na adresu elektronske pošte potrosac.koprivnica@gmail.com, ili na našu facebook stranicu – zaključuje Novogradec.

https://www.facebook.com/udrugapotrosaca.gradakoprivnice

Kontakt