STE(A)M razred u predškolskom odgoju

Ludbreški će vrtićarci od malih nogu učiti o magnetizmu, solarnoj energiji i kroz STE(A)M projekt se pripremati za izazovnu budućnost

Partneri na projektu su gradski Dječji vrtić Radost, javne ustanove, razvojne agencije, mala i srednja poduzeća te poduzetnički inkubator iz Sjeverne Makedonije, Bugarske, Turske i Hrvatske.

15:18h
0
Ravnateljica Dječjeg vrtića Radost Zvjezdana Jadanić i Todor Kushevski // Foto: Marina Hižak

STEM, odnosno engleski akronim za znanost, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku postaje sve važnija tema u edukaciji djece predškolskog uzrasta. Djeca, potaknuta prirodnom znatiželjom, veliki su istraživači i tako uče shvaćati svijet koji ih okružuje, razvijajući se pritom u kreativne mislioce.


Promišljajući u tom smjeru, Gradu Ludbregu odobren je novi projekt iz Erasmus+ programa Europske unije pod nazivom Establishing of STE(A)M classroom concept in pre-school education, odnosno Uspostavljanje koncepta STE(A)M razreda u predškolskom obrazovanju koji je danas službeno predstavljen na konferenciji za medije. Ukupna vrijednost projekta iznosi 211.152 eura.

– Ovo je za Ludbreg još jedan važan projekt koji će omogućiti uvođenje djece, već od predškolskog odgoja, u nove svjetske trendove obrazovanja i njihovu pripremu za osnovnu školu. Projekt uključuje i umjetnički dio. Istovremeno, prijavili smo naš dječji vrtić na edukaciju preko jednog nizozemskog sveučilišta koje se posebno bavi darovitom djecom. Zahvaljujem našim partnerima iz sjeverne Makedonije iz Kochanija, partnerima iz Bugarske i Turske, našim novim prijateljima. Želim da projekt uspije i da još jednom pokaže orijentiranost Ludbrega prema ulaganju u obrazovanje, ali i prema korištenju europskih novaca za razvijanje ovakvih sadržaja kako bismo djecu pripremili za sve izazove koji ih čekaju u budućnosti – kazao je gradonačelnik Dubravko Bilić.

Dubravko Bilić // Foto: Marina Hižak

Partneri na projektu su gradski Dječji vrtić Radost, javne ustanove, razvojne agencije, mala i srednja poduzeća te poduzetnički inkubator iz Sjeverne Makedonije, Bugarske, Turske i Hrvatske.

Todor Kushevski, voditelj projekata iz partnerske organizacije MAGA, predstavnik makedonske Nacionalne asocijacije za geotermalnu energiju, kazao je kako će dizajnirati opremu koja će djeci omogućiti učenje i promatranje iskorištavanja solarne energije, vjetroenergije i hidropotencijala. Ona će, u kombinaciji s praktičnim usavršavanjem odgajatelja u dječjim vrtićima, omogućiti da razviju vlastiti pristup obrazovanju za provođenje STE(A)M aktivnosti.

Ideja projekta je uspostaviti STE(A)M koncept učionice u dječjim vrtićima kao obrazovni pristup koji koristi znanost, tehnologiju, inženjerstvo, umjetnost i matematiku kao pristupne točke za razvoj različitih socijalnih, kognitivnih, istraživačkih vještina kod djece predškolske dobi.

Todor Kushevski // Foto: Marina Hižak

Bit će uređeni kutići za obnovljive izvore energije, fiziku, kemiju… Dakle, djeca će, primjerice kroz igru učiti što je magnetizam… Postavit ćemo model za solarnu energiju kako bi mali polaznici za sunčana dana promatrali i učili kako raste temperatura, kako se diže voda, kako se ona zagrijava… Djeca će biti podijeljena u timove. Naučeno će prezentirati, a najbolji tim iz svake države bit će nagrađen. Projekt je dobio dobre ocjene radi inovativnosti same opreme koja će biti dugoročno u funkciji i za nove generacije, te radi poticanja djece na timski rad – pojasnio je Todor Kushevski.

Umjesto u studenom 2020. godine, radi pandemije projekt je s implementacijom započeo sada, u travnju. U svakoj državi održat će se po nekoliko edukacija na kojima će odgajatelji i stručnjaci iz raznih organizacija razmjenjivati iskustva kako bi pronašli najbolji poučavateljski pristup za predškolce.

Njihova je obaveza da svoje znanje prenesu kolegicama u vrtiću. Tada će se formirati timovi djece koji će sudjelovati u aktivnostima i kasnije prezentirati što su naučili. Cilj projekta je da se znanost, odnosno elektricitet, magnetizam…. uči kroz igru. Vjerujem da će ovo biti uspješan projekt i pozitivan primjer – ističe T. Kushevski.

Učenje na inovativan način imperativ je budućnosti. Zato je ovaj projekt važan, kako za djecu, tako i za odgajatelje, jer zajedno uče, odnosno sukonstruiraju svoja znanja. Pristup učenju “learning by doing” koji je osnova projekta, doprinijet će širenju znanja djece predškolske dobi i njihovoj boljoj pripremljenosti za osnovnu školu, a samim time i za izazovan život.

Foto: Dječji vrtić Radost

čitam...