7.9 C
Koprivnica
Petak, 29. ožujka 2024.
No menu items!
- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -
veliki problem

Najprometnija cesta u županiji puna je blata, vozači se žale, a odgovorni tvrde: Turci svakodnevno čiste za sobom, ali potpuno čista prometnica je nemoguća misija
N

Išao sam prije nekoliko dana tom cestom i imao sam sreće da sam vozio upravo za tom cisternom s četkama. Ona pere, šprica, četka naprijed, četka otraga, ali već nekoliko stotina metara iza nje ide drugi kamion, koji nanosi novo blato, priča nam Habunek iz Hrvatskih cesta

Ne propustite

Tijekom proteklih nekoliko tjedana nekoliko nam se čitatelja javilo da je na državnoj cesti između Koprivnice i Križevaca velika količina blata, koja ugrožava sigurnost prometa. U to smo se prije nekoliko dana uvjerili i sami, a to je posebno vidljivo između Lepavine i Križevaca. Štoviše, cesta kroz Carevdar bila je doslovno smeđa, a auti koji njom prolaze potpuno blatni. Čitatelji se, pak, žale da je prometnica posebno problematična u jutarnjim satima, kada je sve zaleđeno.

Uzrok te blatnjave ceste leži u radovima na drugom željezničkom kolosijeku, odnosno kamionima turskog izvođača, koji je za iste zadužen. Stotine teretnjaka svakodnevno prolaze cestom, a pridodamo li njima i na tisuće ostalih vozila, jer prometnica između Koprivnice i Križevaca najprometnija je u županiji, kaos na cesti i nezadovoljstvo građana je razumljivo.

Frekvencija je ogromna, a prekomjerna je i uporaba kamiona

Da je riječ o cesti koja godišnje ima najveći dnevni promet potvrdio nam je i Dragutin Guzalić, ravnatelj Županijskih cesta (ŽUC). Isto tako nam je potvrdio kako je problem s blatnom prometnicom itekako vidljiv, ali da za nadležnost iste nije zadužen ŽUC, već varaždinska ispostava Hrvatskih cesta, koja bi trebala imati sklopljen dogovor s turskim izvođačem radova.

– Gledajte, frekvencija je ogromna na toj dionici, prekomjerna je i uporaba kamiona, nanosi se mikrofilm na cestu i to je problem. Ali ne samo ove prometnice, iako je tu najizraženiji. Međutim, treba odmah reći da se ta cesta vrlo teško može očistiti tako da blista. Već drugi dan, ako ne i isti, bude opet blatna – pojašnjava nam Guzalić.

Foto: Vedran Tkalec

Kaže da se radovi izvode i da se moraju završiti, a roba i materijali nikako se ne mogu prevoziti, primjerice, helikopterom. Ljudi toga moraju biti svjesni i pridržavati se prometne signalizacije, za koju se nada da je postavljena.

Guzalić: Više problema imamo s poljoprivrednicima i traktorima nego turskim kamionima

– Po takvim uvjetima nema brze vožnje, nema prestizanja ako za to nema potrebe, pogotovo ne po zimskim uvjetima kakvi trenutno vladaju. Na sve to sad je pomiješano blato, mikrofilm ilovače i uvjeti su još gori. Zato se vožnja jednostavno mora prilagoditi tim uvjetima. Mi na to stalno upozoravamo, a smatram da bi i policija morala odigrati važniju ulogu, jer ipak se radi o sigurnosti cestovnog prometa, za što su oni zaduženi – mišljenja je ravnatelj ŽUC-a.

Kaže da oni, kao ŽUC, nisu nikada imali problem s turskim izvođačem niti njihovim kamionima, za razliku od brojnih domaćih poljoprivrednika, s kojima ‘ratuju’.

– Što se tiče županijskih i lokalnih cesta imamo s turskom kompanijom sklopljen ugovor o prekomjernoj uporabi, gdje moraju ceste čistiti i održavati za vrijeme eksploatacije, a kasnije i obnoviti. Vjerujemo da će to i napraviti, jer je zasad sve korektno. S druge strane, više problema imamo s poljoprivrednicima i velikim traktorima. Nanose blato, ne čiste i riskiraju policijske kazne. Koliko znam, Turci redovito čiste za sobom, ali to morate provjeriti s Hrvatskim cestama, koje su nadležne za tu državnu prometnicu – zaključio je Guzalić.

Habunek: Turski izvođači svakodnevno čiste prometnice, ali nemoguće ju je držati čistom

Ravnatelja ŽUC-a smo poslušali i okrenuli broj Josipa Habuneka, voditelja tehničke ispostave Varaždin. Potvrdio nam je riječi Guzalića da turski izvođači uistinu svakodnevno čiste za sobom.

– Oni su obavezni održavati ceste svaki dan, kroz dan, na kraju radnog dana. Imaju specijalne strojeve s kojima čak i peru ceste, a na kojima su naprijed ugrađene velike četke. Ali moramo svi znati da je to vrlo prometna cesta i nemoguće ju je držati maksimalno čistom, ma kakvu god mehanizaciju imali – pojašnjava nam Habunek.

Foto: Ivan Balija
Teška mehanizacija svakodnevno prolazi cestom // Foto: Ivan Balija

Kaže da se nedavno i na svoje oči uvjerio koliko je teško to sve održavati čistim.

– Išao sam prije nekoliko dana tom cestom i imao sam sreće da sam vozio upravo za tom cisternom s četkama. Ona pere, šprica, četka naprijed, četka otraga, ali već nekoliko stotina metara iza nje ide drugi kamion, koji nanosi novo blato. Zato kažem da je to nemoguća misija držati čistim – priča nam.

Kontroliramo ih stalno i veće primjedbe nemamo, a policija bi morala biti aktivnija

Kaže da je ta cesta pod iznimno velikim opterećenjem, a turski radnici posao, jednostavno, moraju napraviti. Da za sobom ne čiste, ističe, na cesti bi bilo i 10-ak centimetara blata. Isto tako, dodaje da su im sugerirali neke lokalne kombinacije kako bi se izbjegla državna cesta, ali s obzirom na to da je riječ o teškom teretu i velikim opterećenjima, te lokalne ceste rasturile bi se odmah.

– Mi smo izvođače pozvali, imali smo koordinaciju, apelirali da čiste, da vode brigu, jer je cesta prometna i postoji mogućnost da netko život izgubi, a to nije zezancija. Zato ih stalno kontroliramo, gotovo svakodnevno, i ne možemo reći da ne čiste za sobom. Neke veće primjedbe nemamo, jer oni svoj posao odrade. Možda bi u ovim uvjetima ljudi trebali biti pažljiviji i pozivam ih za malo strpljenja, jer neće ti radovi vječito trajati, a neće zadugo biti ni zima – poručuje Habunek.

Da imamo brzu cestu tih problema s blatom vozači ne bi imali

Naglasio je voditelj varaždinske ispostave da blatne ceste nisu problem samo naše županije, već da isti imaju i sve tri sjeverne, zbog brojnih radova uz cestu, a koji se tiču aglomeracije. Isto tako, rekao je da ulogu mora odigrati i policija, koja bi trebala imati češće kontrole stanja prometnica.

Ljudi se konstantno žale, ali cestu je nemoguće očistiti zbog velikog prometa // Foto: Vedran Tkalec

– Pritisak je na nas strašno veliki, baš kao i odgovornost. Kazne su ogromne i zato stalno kontroliramo, ali potrebna je i pomoć vozača. Moraju biti oprezni, jer mi ne možemo zaustaviti radove, to ne dolazi u obzir. Jednostavno se moramo svi truditi da napravimo maksimalno koliko možemo, a sve kako bi svi skupa bili sigurniji u prometu – zaključio je Habunek.

Dakle, u prilagodbi i strpljenju je spas. Nadamo se da će jednog dana biti i u brzoj cesti koja se godinama obećava, a koja bi itekako rasteretila prometnicu između Koprivnice i Križevaca i povećala sigurnost prometa.

Foto: Vedran Tkalec
Foto: Vedran Tkalec
Facebook komentari / dostupni ukoliko ste prijavljeni na svoj FB profil (Komentiranjem prihvaćate naše uvjete korištenja).

Ne propustite

- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Najnovije

hm, hm

Svaki auto ima čep na vratima, znate li čemu on točno služi?

Nakon obilne kiše ili pranja automobila u unutrašnjosti vrata nakuplja se voda, koju možete pustiti van kroz rupicu na vratima od...
- Oglasni prostor -
Vnuk Produkt - PVC stolarija Prelog - Salamander

Vezane vijesti

×