Nastavlja se marginalizacija Koprivnice: od prosinca bez ijednog međunarodnog vlaka

11:18h
0
120627_zeljeznicki-kolodvor

U vrijeme kada Hrvatska ulazi u Europsku uniju i kada Koprivnica ima najveći broj političkih dužnosnika i zastupnika dosada, ukidaju se svi međunarodni vlakovi koji prometuju kroz Koprivnicu. Time se gube sve međunarodne željezničke veze Hrvatske sa Mađarskom, a Koprivničanci gube i tri vlaka do Zagreba.

‘U sjeverozapadnom dijelu Hrvatske Koprivnica je bila najveće željezničko čvorište s najviše međunarodnih veza i vlakova.’, rekao je Dalibor Petrović, zamjenik predsjednika Sindikata strojovođa Hrvatske na današnjoj konferenciji za novinare. Nakon prosinca, Koprivnica će postati mala stanica s nekoliko križanja vlakova. Odlučila je tako nova uprava HŽ Putničkog prijevoza, postavljena od strane hrvatske Vlade, koja je veliku podršku na prethodnim izborima imala i u Koprivnici. 

Nakon ukidanja velikog broja kolodvora za utovar na ovom području i međunarodnog vlaka Budimpešta-Venecija u prosincu 2011., nastavlja se trend marginalizacije Koprivnice koja će, kako je počelo, postati provincija u pravom smislu riječi. Koprivničanci tako mogu zaboraviti na vlakove koji po trenutnom voznom redu u 11:04, 11:56 i 18:30 voze za Zagreb. Ako ste ikad poželjeli vlakom ići u Budimpeštu ili Beč, imate još pola godine vremena – nakon toga ostaju vam samo skuplji vidovi prijevoza. Prvi put otkad je pruga sagrađena. ‘Imamo svako jutro jedan pun autobus pomoćnika ministara, kojekakvih političkih dužnosnika koji sad odlaze na rad u Vladu i njene agencije, a Koprivnica upravo sada najviše gubi.’, rekao je Petrović.

 

Nikad više dužnosnika, nikad veći gubici

Ono što u čitavoj priči najviše čudi jest potpuni izostanak reakcije koprivničkih političara bliskih Vladi, koji su sa cijelom pričom sasvim sigurno upoznati.

‘Kada je bivša uprava, postavljena od Vlade koju se konstantno prozivalo da zapostavlja projekte u Koprivnici, htjela ukinuti dva pogranična vlaka Koprivnica-Gyekenyes, bili su jako veliki povici protiv tog poteza. Međutim, sada nigdje iz Koprivnice glasa čuti nije.’, čudi se Dalibor Petrović i dodaje: ‘Imamo svako jutro jedan pun autobus pomoćnika ministara, kojekakvih političkih dužnosnika koji sad odlaze na rad u Vladu i njene agencije, a Koprivnica upravo sada najviše gubi.’

120627_Dalibor-PetrovicKada bi se ovim ukidanjem postigle neke uštede možda bi to imalo smisla, kažu predstavnici radnika HŽ-a. No, boje se da će ljudi ostati bez vlaka, a da se ništa neće uštedjeti, što je navodno jedini razlog ukidanja vlakova. Osim toga, smatraju kako su Hrvatske željeznice tu zbog građana i dužni im pružiti traženu uslugu.

Jesu li Koprivničanci ‘dudeki’?

‘Svako ukidanje vlakova znači gubitak radnih mjesta, što direktno, što indirektno.’, naglašava Mario Grbešić iz Sindikata prometnika vlakova Hrvatske. ‘Vjerujem kako Podravci i Koprivničanci nisu dudeki koji će samo raditi, a na osnovu tog rada će gubiti, gubiti, gubiti i što više gubiti.’, rekao je.

Cijelu ovu priču smatraju pripremanjem terena za strane željezničke operatere. Ulaskom u Europsku uniju 1. srpnja liberalizira se željezničko tržište u teretnom prijevozu te predstavnici radnika smatraju kako će strani operater ući u Hrvatsku i jednostavno pregaziti HŽ Cargo. A istu sudbinu, ubrzo nakon teretnog prijevoza, predviđaju i HŽ Putničkom prijevozu.

čitam...