Sitnice

NOVA KATEGORIZACIJA Zbog ovih nedostataka više se ne pada na tehničkom pregledu

07:57h
0
Ilustracija // Foto: ingimage.com

Odlazak na tehnički pregled mnogim vlasnicima automobila zna biti stresna prigoda, no kriteriji za prolazak po europskoj regulativi su nešto labaviji.

Po njoj se oni dijele na manje, veće i opasne pri čemu se oni manji tek bilježe i zbog njih se ne pada na tehničkom pregledu, vlasnike se samo upozorava na pronađene nedostatke koje treba otkloniti, no bez određenog vremenskog roka, piše Slobodna Dalmacija.

Vozač neće pasti na tehničkom ako nema reflektirajući prsluk ili je on oštećen ili neodgovarajućih karakteristika. Isto vrijedi i u slučaju izostanka ili manjkavosti kutije prve pomoći i kompleta rezervnih žarulja. Ipak, kod sigurnosnog trokuta nema oprosta. Ako je znatnije oštećen ili nedostaje to se smatra većim nedostatkom i dovodi do sigurnog pada na tehničkom.

Manje oštećenje ili napuknuće vjetrobranskog stakla sad se smatra manjim nedostatkom. Pritom je važno da oštećenje ne smeta pogledu vozača, odnosno nije u području brisanja brisača. Ako stražnju registarsku pločicu osvjetljavaju dva izvora svjetlosti tehnički se ne ponavlja ako jedno nije u funkciji.

Auspuh, odnosno ispušni sustav ne mora biti savršen. Površinska korozija na ispušnom loncu smatra se manjim nedostatkom i nije razlog za pad na tehničkom. No, strukturna korozija, propusnost ili pak veća oštećenja ili loše pričvršćena toplinska ili mehanička zaštita ispušnog sustava vode do pada na tehničkom.

U spremniku tekućine za pranje stakla nije važno ima li je ili ne. Sve dok su perači ispravni i pri aktiviranju poluge za pranje stakala može se čuti kako radi električna pumpa za pranje stakala, vozač ne treba ponavljati tehnički pregled.

Sada prolazi i površinska korozija. Naime, korozija na karoseriji se i prije tolerirala sve dok se površinski i komadi hrđe ne mogu odlomiti. Sad je svrstana u manji nedostatak i vozači imaju godinu dana za popravak korozije. Što se tiče rezervnog kotača on ne treba biti pod propisanim tlakom da bi se prošlo na tehničkom pregledu. Rezervni kotač mora obvezno biti u automobilu, osim kada ga zamjenjuje oprema za popravak ili vozilo ima run-flat gume.

površinska oštećenja karoserije, poput ogrebotina i udubljenja se toleriraju i ne dovode do pada na tehničkom pregledu sve dok ne utječu na funkcionalnost. Primjer za tako nešto su udubljena vrata koja se i dalje mogu bez problema otvarati. Ista je stvar s “bubrenjem” boje kao i loše pričvršćenom ili oštećenom unutarnjom plastikom blatobrana.

 

čitam...