NOVI PROJEKTI GIMNAZIJE FRAN GALOVIĆ FIT4THOUGHT I CEMLO

Odobreni im projekti kojima će učenike maknuti od računala te ih učiti o važnosti kretanja i prehrane

Projektom se želi osvijestiti veza između učenja i mentalnog i fizičkog zdravlja učenika i nastavnika te promicati višejezičnost i suradnja sa školama - partnerima iz EU.

08:22h
0
Foto // Gimnazija Fran Galović

Koprivničkoj Gimnaziji Fran Galović odobreni su novi projekti financirani iz europskih sredstava. Jedan je Erasmus+ KA2 projekt naziva Fit4Thought, a drugi Connect – enjoy mountains & learning outdoors – CEMLO.

Prvim projektom nastojat će se osvijestiti veza između učenja i mentalnog i fizičkog zdravlja učenika i nastavnika te promicati višejezičnost i suradnja sa školama – partnerima iz EU. Jedan od ciljeva je korištenje interneta i digitalnih alata u svrhu formalnog i neformalnog učenja. Projekt je usmjeren i na metode rada s djecom s poteškoćama u učenju (disleksija, diskalkulija, disgrafija) te dijagnozom depresije i smanjenog samopoštovanja.

Kroz nastavu Tjelesne i zdravstvene kulture prezentirati će se tradicionalni sportovi, a proučavat će se i tradicionalna hrana. Naglasak u projektu stavljen je na zdravlje i prehranu te utjecaj škole na učenike i nastavnike. Govorit će se o stresu i pojavi burnouta na poslu i u školi.

Fit4Thought koordinira profesorica Martina Grgac, a u projektnom timu su profesorice Marina Njerš, Katarina Pecek Britvić, Jasmina Šandor, Mišela Lokotar, Željka Perošić i Marina Tomac Rojčević.

Vrijednost projekta je 197.981,00 EUR i provodit će se dvije godine s početkom u prosincu 2020. Škole partneri su iz Španjolske (La Oliva, Kanarski otoci), Portugala (Funchal, Madeira), Poljske (Wodzislaw Slaski), Turske (Istanbul) i iz Italije (La Spezia).

Drugi projekt radnog naziva CEMLO krenuo je od spoznaje da se mladi ljudi sve više gube u svijetu igrica, društvenih mreža i ostalih oblika virtualne stvarnosti i tako se zabrinjavajuće udaljavaju od stvarnog svijeta.

– Suvremena istraživanja i psihometrijska ispitivanja ukazuju na smanjivanje psihofizičkih i motoričkih vještina, pojavu pretilosti, nemogućnosti koncentracije i ovisničkog ponašanja u mladih. U konačnici, „sjedilačko“ provođenje vremena uz računalo i ostale ekrane nužno utječe na zdravlje. Zatvoreni prostori učionica te digitalizirani i uniformirani nastavni sadržaji pogoduju tome. Stoga će se u ovom projektu nastojati, ujedinjeni s našim partnerima, suočiti s ovim aktualnim problemom i djelovati na mlade poticajno te tako promijeniti negativne trendove – pojasnili su voditelji projekta.

Projekt je namijenjen učenicima kojima je nužno potrebno kretanje, izlazak iz zatvorenih prostora, rekreacija, sportski sadržaji. Mnogi mladi nemaju priliku za to. U smislu uključivosti osjetljivih skupina osobito se želimo orijentirati na socijalno osjetljive učenike (slabijeg imovinskog statusa, bez jednog ili obaju roditelja) i djecu oštećena psihičkog i fizičkog zdravlja (posebno tu mislimo na različite bolesti današnjice: od poremećaja pažnje, anksioznosti do pretilosti, pulmološko-alergijskih i autoimunih bolesti).

Ovaj su projekt osmislili profesori Zoran Pintarić, Marina Njerš, Lidija Novosel, Miroslav Samardžić, Danijel Kolarić, Jasna Kraljić-Cmrk, Marina Tomac-Rojčević i ravnatelj Vjekoslav Robotić. Projektni partneri su škole iz Italije, Litve, Slovenije i Turske.

 

 

čitam...