Opel Astra OPC Extreme

11:19h
0
Opel Astra OPC Extreme (2015)

Opel Astra OPC EXTREME koja će biti premijerno predstavljena na Ženevskom sajmu automobila čistokrvna je „pila” visokih performansi.


Opel Astra OPC Extreme (2015) interijerRazvijena je na stazi Nürburgring Nordschleife, jednoj od najizazovnijih trkaćih staza na svijetu, pokreće je 2-litarski turbo motor s više od 300 KS te je opremljena svim ključnim visokotehnološkim komponentama svojeg trkaćeg parnjaka – modela Opel Astra OPC Cup. Astra OPC EXTREME razvijena je izravno iz Cup verzije te na cestu prenosi čistu trkaču tehnologiju. Kao što je bilo očekivano, reakcija javnosti na novu Astru je pozitivna, pa Opel planira serijski proizvesti ovaj supersportski EXTREME namijenjen cestovnoj vožnji u manjem broju primjeraka.

Ispod EXTREME-ova poklopca motora od ugljičnih vlakana nalazit će se više od 300 KS. Njegov 2-litarski turbo benzinski motor s izravnim ubrizgavanjem i varijabilnim razvodom ventila jednostavno je najsnažniji četverocilindrični motor koji je Opel ikad proizveo. Motor načinjen posve od aluminija uparen je s profinjenim šesterostupanjskim ručnim mjenjačem koji snagu na kotače prenosi pomoću prednjeg diferencijala sa blokadom. Ovaj motor koji se već dokazao u utrkama u Astri OPC EXTREME imati će lakši posao jer je ovaj supersportski automobil ima 100 kg manju masu od obične Astre OPC, i to prvenstveno zahvaljujući vrhunskim komponentama izrađenim od ugljičnih vlakana.

Opel Astra OPC Extreme (2015)Ugljična se vlakna zbog svoje male mase i velike čvrstoće redovito koriste za izradu bolida Formule, a sada su sastavni dio skoro cijelog EXTREME-a. Ovaj ultralagani materijal iznimne čvrstoće korišten je za aerodinamički optimizirano stražnje krilo, difuzor, prednji spojler, poklopac motora, poprečne nosače ovjesa, pokrov motora, kompletne kotače, stražnji difuzor te krov. Naplatci izrađeni od ugljičnih vlakana 20 kilograma su lakši od aluminijskih izvedbi. To je ušteda u masi na ključnom mjestu jer se na zadovoljstvo inženjera, ali i vozača koji će uživati u vožnji znatno smanjuje neamortizirana masa. Krov od ugljičnih vlakana lagan je poput pera: težak je samo 2,3 kg, za razliku do čeličnog krova koji ima 9,7 kg, i znatno snižava težište Astre EXTREME. Blatobrani su načinjeni od aluminija i mase su svega 700 g svaki, za razliku od čelične izvedbe čija masa iznosi 2,1 Smanjenje mase u ključnim područjima pridonosi agilnosti, ukupnoj upravljivosti i, naravno, omjeru snage i mase automobila. Stoga sportski EXTREME namijenjen cestovnoj vožnji prolazi oštrim zavojima jednako zaigrano i brzo kao i njegov trkaći brat na utrci Nürburgring Endurance Championship (VLN). Opel je model EXTREME opremio i impresivnim kočnicama: sa trkaćeg Cup automobila prenesen je Brembov šesteroklipni kočnički sustav s prednjim diskovima 370 mm. 19-inčne gume 245/35 sportskih performansi posebno su razvijene za EXTREME i također imaju ključnu ulogu jer omogućuju gotovo jednako dobro držanje podloge kao gume trkaćeg automobila. Osim toga, podvozje (opruge/amortizeri) mogu se podešavati baš kao kod pravog trkaćeg automobila.

Potjera za beskompromisnim performansama nastavlja se i dizajnom kabine modela EXTREME: uklonjena su stražnja sjedala i montirana sigurnosni kavez za slučaj prevrtanja. Vozač i suvozač savršeno su smješteni u posebno dizajniranim Recaro sportskim sjedalima, a tu su i sigurnosni pojasevi sa šest točaka učvršćivanja tvrtke Schroth. U Astri OPC EXTREME posada ne sjedi u automobilu – ona je praktički integralan dio samog vozila. Vozaču je ponuđen i taktilni užitak držanja vrhunskog upravljača prekrivenog brušenom kožom s ojačanjima od ugljičnih vlakana s profinjenim žutim ukrasnim prošivima. Osnovne boje Opelova automobilističkog odjela odražavaju se i na drugim mjestima Astre OPC Extreme, npr. u ekskluzivno dizajniranom logotipu, sjajnom premazu na pragovima i donjem dijelu prednjeg spojlera.

Kad smo već kod sjajnog premaza, oblik karoserije Astre GTC – osnovni model za OPC EXTREME – savršeno utjelovljuje Opelovu skulpturalnu dizajnersku filozofiju. Njegov fluentan i skulpturalan oblik te precizni detalji spajaju se u dramatične proporcije. Višeslojni lak-premaz Astre OPC EXTREME spojen je s detaljima u vidu visokokvalitetnih naljepnica da bi se dobio trodimenzionalni efekt i dodatno naglasili čisti bridovi, jasne linije i sportske proporcije automobila.

izvor: auto-info.hr

 

čitam...