No menu items!
- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Osvrt na radionicu o knjižničnim uslugama za bebe i njihove roditelje u Koprivnici
O

Ne propustite

U Knjižnici i čitaonici „Fran Galović” Koprivnica, 5.12.2014. održano je predavanje i radionica Centra za stalno stručno usavršavanje knjižničara u Republici Hrvatskoj pod nazivom „Uvođenje i razvijanje usluga za bebe, djecu rane dobi i njihove roditelje u narodnim knjižnicama”.

Voditeljice radionice bile su Kristina Čunović, viša knjižničarka iz Gradske knjižnice “Ivan Goran Kovačić” Karlovac i Danijela Petrić, knjižničarka iz Knjižnice i čitaonice “Fran Galović” Koprivnica.

Radionica je bila namijenjena knjižničarima u narodnim knjižnicama, posebno onima koji su zaposleni u dječjim odjelima, ali i svim knjižničarima koji rade s djecom i njihovim obiteljima, kao i suradnicima knjižnica u pružanju usluga usmjerenih poticanju rane i obiteljske pismenosti. Cilj radionice usmjeren je na stjecanje spoznaja i vještina u radu s djecom rane dobi i njihovim roditeljima u knjižnici, od razvijanja knjižničnih zbirki do ostvarivanja programa i usluga za njih. Na poziv za radionicu odazvalo se 12 knjižničara iz čak četiri županije, od kojih je njih desetero zaposleno u narodnim, a dvoje u školskim knjižnicama, od kojih su po dvije polaznice stigle iz Đurđevca, Bjelovara i Ludbrega, jedna knjižničarka iz Čakovca te petero knjižničara iz Koprivnice.

Radionica je započela izlaganjem knjižničarke Kristine Čunović, donedavne predsjednice Komisije za knjižnične usluge za djecu i mladež Hrvatkoga knjižničarskog društva, koja je prije kratkog vremena preuzela funkciju predsjednice Hrvatskoga čitateljskog društva. U svojoj prezentaciji ona je upoznala prisutne se smjernicama, istraživanjima i iskustvima vezanim uz knjižnične usluge za bebe i djecu rane dobi. Polaznicima je prikazan povijesni razvoj i današnje stanje knjižničnih usluga za bebe i djecu rane dobi i njihove roditelje u Hrvatskoj te su izloženi rezultati istraživanja koje je Komisija za knjižnične usluge za djecu i mladež HKD-a provela 2011. godine. Rezultati istraživanja pokazuju da u Hrvatskoj postoje različite usluge i programi, ali se na provode sustavno već se pojavljuju kao pojedinačni primjeri dobre prakse. Utvrđeno je da donedavno u Hrvatskoj nisu postojale jedinstvene kampanje za rano čitanje djeci na nacionalnoj razini, ali postoje primjeri dobre prakse u pojedinim sredinama gdje se u aktivnosti poticanja ranog čitanja uključuju knjižnice, pedijatri, rodilišta, domovi zdravlja i sl. Upravo su ova iskustva i primjeri dobro poslužili za osmišljavanje cjelovite nacionalne kampanje u “Čitaj mi!” (više na https://www.citajmi.info ) u koju su od 2013. godine uz knjižničare uključeni pedijatri, mediji, nakladnici, odgojitelji i drugi suradnici. Kristina Čunović, kao koordinatorica nacionalne kampanje “Čitaj mi!”, polaznicima je izložila ciljeve spomenute kampanje te dosadašnje aktivnosti. Putem plakata i letaka se upozorava na važnost čitanja djeci od rođenja, a dijeljenjem informativno-edukativnih paketa za novorođenčad u rodilištima potiče se čitanje naglas djeci već od rođenja te kultura čitanja u obiteljima s malom djecom. Uz to, potiče se čitanje naglas djeci u knjižnicama i raniji dolazak djece u gradsku/lokalnu knjižnicu te služenje vrijednim slikovnicama.

Danijela Petrić, knjižničarka Dječjeg odjela Knjižnice i čitaonice „Fran Galović” Koprivnica, nastavila je izlaganje s primjerima iz prakse. Knjižničarka je predstavila načine na koje se roditelje s bebama i malom djecom poziva i motivira na korištenje koprivničke Knjižnice i njezinih usluga. Jedan od njih je podjela letaka „Tko to dolazi? Sretna beba!” koji donosi popis preporučene literature o trudnoći, njezi djeteta, razvoju i odgoju djeteta kao i svladavanju mogućih prepreka. „Male knjižnice” u pedijatrijskim odjelima također su način približavanja slikovnice i čitanja najmlađim korisnicima i poticaj da s roditeljima dođu u Knjižnicu, kao i letci „Kad nešto buba: priručnici i slikovnice za zdravlje Vašeg djeteta”. Jedan od najpoznatijih načina za poticanje rane pismenosti svakako je „Startni paket” za novorođene bebe i njihove roditelje koji Knjižnica provodi pod nazivom „Knjige za bebe”, a sastoji se od darivanja torbice s prvom slikovnicom i brošurom o važnosti ranog čitanja u obitelji svakom novorođenom djetetu u koprivničkom Rodilištu koje se provodi već više od deset godina (http://www.knjiznica-koprivnica.hr/knjiznica/dokumenti/kzbweb.pdf) . Svi navedeni načini poticanja ranog čitanja kod djece ostvareni su u suradnji sa zdravstvenim osobljem u bolnici i pedijatrijskim ordinacijama. Suradnja s vrtićima kao i usluge i programi dječjih odjela važni su faktori u animiranju najmlađih korisnika s naglaskom na „Bibliokofere” koji dolaze u vrtiće i igroteke. Danijela Petrić navela je još nekoliko dobrih primjera iz prakse koprivničke Knjižnice. Jedan od njih je „Pričaonica za male bebe i djecu do 3 godine” (brošura o programu dostupna na – Danijela Petrić je objasnila koji su koraci bili potrebni za pokretanje ovog programa, gdje se i kada program provodi, kako se vrednuje. Cijeli tečaj bio je popraćen i zanimljivim video isječcima, a dio edukacije se odvijao i kroz kreativne radionice poput osmišljavanja pjesmica i novih programa ili usluga za djecu najmlađe dobi. Polaznici tečaja ocijenili su ga kao vrlo korisnog, jer su osim korisnih informacija dobili i mnoge ideje kako da i oni u svojim knjižnicama pokrenu ili unaprijede slične programe.

Facebook komentari / dostupni ukoliko ste prijavljeni na svoj FB profil (Komentiranjem prihvaćate naše uvjete korištenja).

Ne propustite

- Oglasni prostor -