Pažnje nikad dovoljno // Od 2011. godine na motorima poginulo sedam vozača i dva putnika

19:13h
0
Ilustracija

Prema podacima koprivničko-križevačke policije, od 2011. do 20. svibnja ove godine zabilježene su 183 prometne nesreće u kojima su sudjelovali vozači mopeda i motocikala, od čega je bilo devet nesreća s poginulima, 146 nesreća s ozlijeđenim osobama i 28 nesreća s materijalnom štetom.

Stravična nesreća u kojoj je prije desetak dana u Rakitnici pri padu s motocikla poginula 27-godišnja djevojka, a vozač i njezin otac (49) teško je ozlijeđen, ove je godine, na sreću, bila i jedina nesreća sa smrtnom posljedicom, barem što se tiče jurilica na dva kotača.

Prema podacima koprivničko-križevačke policije, od 2011. do 20. svibnja ove godine zabilježene su 183 prometne nesreće u kojima su sudjelovali vozači mopeda i motocikala, od čega je bilo devet nesreća s poginulima, 146 nesreća s ozlijeđenim osobama i 28 nesreća s materijalnom štetom.

Gledano po godinama, policija je 2011. zabilježila 55 nesreća, 2012. 42, godinu kasnije dvije manje, 2014. njih 36 i 10 nesreća do 20. svibnja ove godine.

– Vozači mopeda i motocikala iz godine u godinu sudjeluju u sve manjem broju prometnih nesreća, a samim time smanjen je i broj stradalih. U navedenom razdoblju od ukupno 197 vozača i putnika na mopedima i motociklima nastradalo je 146 vozača, od čega njih sedam smrtno, 56 ih je zadobilo teške, a njih 83 lake tjelesne ozljede. Smrtno su stradala dva putnika, jedan je zadobio teške, a njih osam lake tjelesne ozljede – otkrila je Dijana Žagar iz ureda načelnika koprivničko-križevačke policije.

Dodala je kako su najčešći uzroci prometnih nesreća u kojima sudjeluju mopedisti i motociklisti uvijek gotovo isti, a to su nepropisna i neprilagođena brzina, nepoštivanje prednosti prolaska i nepropisno skretanje. I vrste prometnih nesreća, kaže, gotovo su identični u brojkama. To su prvenstveno slijetanje vozila s ceste i bočni sudar. Pod utjecajem alkohola bilo je 40 mopedista i 18 motociklista. Zaštitnu kacigu koristilo je njih 161 ili 82 posto od ukupno 197 sudionika u nesrećama.

– Unatoč poduzetim preventivnim i represivnim aktivnostima usmjerenim prema ovoj skupini sudionika u prometu i nadalje je prisutno njihovo stradavanje i sudjelovanje u prometnim nesrećama. Osim edukativnih predavanja na moto susretima, autoškolama, osnovnim i srednjim školama, te mjestima na kojima se okupljaju motoristi, policijski službenici u svakodnevnom nadzoru prometa upozoravaju na opasnosti koje vrebaju prilikom vožnje na mopedu i motociklu – istaknula je D. Žagar i dodala:

– Svake godine organiziraju se ciljane preventivne akcije u cestovnom prometu usmjerene na zaštitu vozača mopeda i motocikala i njihovih putnika kao što su ‘Dani tehničke ispravnosti mopeda i motocikala’ i ‘Sigurno na dva kotača’ – rekla je ona, naglasivši da je izuzetno važno upozoriti vozače mopeda i motocikala da izvrše provjeru tehničke ispravnosti sustava za svjetlosnu signalizaciju, za kočenje i upravljanje mopeda i motocikala, posebno pneumatika.

Važnost obveznog korištenja zaštitne kacige, propisne, homologirane i pravilno pričvršćene ne treba posebno ni isticati.

– Preporučamo i korištenje zaštitnih odjela, jer vozači mopeda i motocikala osim ove nemaju nikakvu drugu zaštitnu opremu. Stoga je bitno da su oni kvalitetni i da veličinom odgovaraju vozaču. Vozače ostalih motornih vozila, prvenstveno vozače automobila, pozivamo da u prometu posebnu pozornost posvete vozačima mopeda i motocikala, posebice da prilikom vožnje u slijedu i usporedne vožnje prilikom pretjecanja ostavljaju dovoljan razmak između svog vozila i vozača mopeda ili motocikla kojeg prestižu. Nadalje, da poštuju pravo prvenstva prolaska vozača mopeda ili motocikala kroz raskrižja sukladno stvarno postavljenoj prometnoj signalizaciji, te da prilikom skretanja provjere ‘mrtvi kut’, s obzirom da nisu rijetke prometne nesreće u kojima dolazi do naleta automobila na vozače motocikala koji ih pretječu jer vozač automobila nije provjerio tko se kreće iza njega – završila je D. Žagar.