Podravka bi kupovinom Leda postala najveća prehrambena kompanija u ovom dijelu Europe

10:11h
0
Poslovna zgrada Podravke u Koprivnici

Sve je izglednije da bi Podravka mogla postati novi vlasnik Leda, najvećeg regionalnog proizvođača sladoleda i smrznute hrane. Mnogi su se mediji ovih dana raspisali o mogućnosti te velike akvizicije, a obje su strane (Podravka i vlasnik Leda Agrokor) u očitovanju Zagrebačkoj burzi kazale kako nikakav posao još nije u fazi realizacije.

Poznato je da Podravka u posljednje vrijeme želi kupiti neku veliku i uspješnu tvrtku, čime bi postala najveća prehrambena kompanija u ovom dijelu Europe. Agrokorovi interesi su se kupovinom Mercatora preusmjerili u trgovinu, a Podravka bi kupovinom Leda u trgovinama Ivice Todorića dobila povlašteni položaj, što trenutno nije slučaj.

MARKETING EPODRAVINA.HR

Kupovina Leda imala bi brojne pozitivne učinke na Podravkino poslovanje, a do novca za ovu akviziciju moglo bi se doći i dokapitalizacijom Podravke. Pritom bi glavnu riječ vodili obvezni mirovinski fondovi, koji su u vlasničkoj strukturi obje kompanije. Procjenjuje se da bi Podravka za Ledo trebala platiti između 300 i 350 milijuna eura, a spominje se i mogućnost listanja dijela Belupovih dionica na burzi.

– Nema nikakve dvojbe da bi u strateškom interesu Podravke bilo da ta akvizicija bude ostvarena. Dakako, ne bezuvjetno, jer je riječ o ogromnoj investiciji. No, i Ivica Todorić kao prodavač i Zvonimir Mršić kao potencijalni kupac su svjesni da se takva prilika ne bi smjela propustiti, jer bi to trebala biti tipična „win-win” situacija, dakle dobitna za obje strane, a i za hrvatsko gospodarstvo u cjelini, kako kratkoročno, tako i dugoročno – smatra Miodrag Šajatović, glavni urednik tjednika Lider, a prenosi Glas Podravine.

čitam...