Podravka najkvalitetnija u Hrvatskoj

09:42h
0
Qudal

QUDAL (QUality meDAL) Hrvatska, na osnovu svojeg DEEPMA (Deep Mind Awareness) istraživanja predstavio je danas u Zagrebu prvu hrvatsku ljestvicu kvalitete (Croatia Quality Top 10) formiranu isključivo na osnovu iskustva i mišljenja hrvatskih građana – hrvatskih potrošača. Na prvom mjestu ove potrošačke ljestvice kvalitete – Croatia Quality Top  10 -smjestila se domaća Podravka s 10,3% glasova hrvatskih građana. Slijede: Kraš (6,1% glasova), Vindija (5,7%), Nike (4,9%), Gavrilović (3,9%), Adidas (3,2%), Mercedes (2,7%), Gorenje (2,7%), Nivea (2,2%) te na posljednjem mjestu – Dukat s 2% glasova građana.


Istraživanje je tijekom rujna 2011. na reprezentativnom uzorku od 804 hrvatskih građana proveo Centar za istraživanje tržišta GfK (www.gfk.com).

Istraživanje  koje je provedeno tijekom rujna obuhvatilo je više od dvije stotine različitih kategorija u Hrvatskoj koje su uključivale segmente kao što su: prehrana, trgovina, logistika, telekomunikacije, kozmetika, farmaceutika, financijski sektor, kultura, sport, mediji, visokotehnološki proizvodi i dr. Kod svake od dvije stotine kategorija, hrvatske se građane pitalo da na osnovu vlastitog iskustva, ili iskustva njihovih bližnjih navedu subjekt za koji smatraju da u dotičnoj kategoriji nudi najvišu razinu kvalitete. Tako je primjerice u kategoriji “automobil općenito” prvo mjesto osvojio – “mercedes”, u kategoriji “hrvatski sportaš/sportašica” Blanka Vlašić, u kategoriji “poslovni/gradski hotel” – The Regent Esplanade Zagreb itd… Prestižna lista kvalitete – Croatia Quality Top10 formirana je na osnovu primarnog (glavnog) pitanja u kojem se hrvatske građane zatražilo da kažu koja marka, odnosno koji proizvođač ili davatelj usluga, neovisno o kojem se proizvodu radi, za njih predstavlja najbolju odnosno vrhunsku kvalitetu.

Na listi kvalitete – samo proizvođači

“Zanimljivo je da su prva tri mjesta Croatia Quality Top 10 liste zauzele hrvatske tvrtke kao i da su sve tri iz prehrambenog sektora.” ističe Robert Slavečki, direktor programa QUDAL – QUality meDAL za Hrvatsku i dodaje: “Ovo je još jedan dokaz, koji potvrđuje rezultate brojnih drugih istraživanja preferencije naših potrošača koji potvrđuje da je našim sugrađanima prilikom kupnje i potrošnje na prvom mjestu – prehrana. Pozitivno je što vodeća mjesta zauzimaju hrvatske firme – odreda proizvođači koji u Hrvatskoj kreiraju velik broj radnih mjesta. Također, Indikativna je činjenica da su na Croatia Quality Top 10 listi isključivo proizvođači. Ako pažljivije pogledate ovu listu, ovdje nema niti jednog davatelja usluge. Možemo li iz toga zaključiti da su hrvatski potrošači u pravilu kvalitetom na našem tržištu više zadovoljni kod proizvoda negoli kod usluga?” zaključuje ovim otvorenim pitanjem g. Slavečki.

IlustracijaU kvaliteti najviše cijenimo – hrvatsko i njemačko

Kada se sagledaju geografska sjedišta kompanija s ove top liste, može se zaključiti da su svojevrsni pobjednik ove liste kvalitete – hrvatske kompanije. Od deset tvrtki s prvog hrvatskog “Croatia Quality Top 10” popisa, četiri je u primarno hrvatskom vlasništvu i sa glavnim korporativnim i upravnim sjedištem u Hrvatskoj (Podravka, Kraš, Vindija, Gavrilović). Nakon hrvatskih tvrtki, po kvaliteti, u Hrvatskoj najbolje kotiraju njemački proizvođači. Na Croatia Top 10 listi čak tri imaju sjedište u Njemačkoj (Adidas, Daimler – Mercedes i Beiersdorf odnosno Nivea), jedna tvrtka ima sjedište u susjednoj Sloveniji (Gorenje), jedna u Francuskoj (Dukat – Lactalis) i jedna u SAD-u (Nike).

Kada je riječ o gospodarskim sektorima, sudeći prema Quality Top 10 listi, naši građani najviše ocjene za kvalitetu daju proizvođačima iz sektora prehrane – s osvojenih čak šest mjesta na listi (Podravka, Kraš, Vindija, Gavrilović, Dukat), zatim sportske odjeće i obuće (Nike, Adidas) te zatim distribuirano po različitim gospodarskim sektorima po jedno mjesto su osvojili proizvođači: bijele tehnike (Gorenje), auto industrije (Mercedes) i kozmetike (Nivea).

“Zanimljivo je da nakon prehrambene industrije, po broju osvojenih pozicija unutar Croatia Quality Top 10 liste drže čak dvije tvrtke iz sektora sportske obuće i odjeće (Nike i Adidas)” poentira Mirjana S. Pelaić – direktorica tvrtke Axios koja stoji u Hrvatskoj iza projekta QUDAL – QUality meDAL. “Ovo se može objasniti činjenicom da je našim sugrađanima sport u kombinaciji s vanjskom pojavnošću i prezentacijom u javnosti iznimno bitan i u tom kontekstu kao najveće saveznike u kvaliteti naši potrošači prepoznaju Nike i Adidas.” zaključuje Mirjana S. Pelaić.

izvor: qudal.com

čitam...