Podravkina dobit u prvih devet mjeseci iznosila je 42,2 milijuna kuna

08:05h
0
090928-podravka-m

Ukupna prodaja Grupe Podravka u prvih devet mjeseci 2009. godine iznosila je 2.663,5 milijuna HRK i manja je za 1% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Na hrvatskom tržištu ostvarena je prodaja od 1.399,9 milijuna HRK, što predstavlja pad od 3% i treba ga sagledati kroz prizmu pada kupovne moći potrošača na domaćem tržištu, priopćeno je iz Korporativnih komunikacija Podravke.

Na inozemnim tržištima prodaja je iznosila 1.263,6 milijuna HRK, što predstavlja rast od 1%. Najveći porast ukupne prodaje ostvaren je na tržištu jugoistočne Europe (13%) uz najveći doprinos tržišta Bosne i Hercegovine.

Prihodi od prodaje SPP Prehrana i pića iznosili su 2.137,5 milijuna HRK i manji su za 3%, dok su Podravka marke s prodajom od 1.826,7 milijuna HRK zabilježile minimalni pad od 1%.

SPP Farmaceutika ostvarilo je prodaju od 522,5 milijuna HRK i bilježi rast od 7%, a rastu najviše pridonosi prodaja od distribucije lijekova i ljekarničkog biznisa.

U promatranom razdoblju operativni troškovi Grupe Podravka iznosili su 2.522,2 milijuna HRK i zabilježili su pad od 2%, odnosno pad od 61,1 milijuna HRK u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Na pad operativnih troškova utjecalo je efikasnije upravljanje troškovima prodaje i distribucije te uštede i kontrola administrativnih troškova. Troškovi prodaje i distribucije zabilježili su pad od 2%, a nastavkom kontrole troškova administrativnih funkcija, opći i administrativni troškovi zabilježili su pad od 17%.

Operativna dobit iznosila je 123,2 milijuna HRK i veća je za 5% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Najveći doprinos ovom rastu dalo je SPP Prehrana i pića, koje je poboljšanjem operativnog poslovanja ostvarilo operativnu dobit od 78 milijuna HRK.

Neto dobit iznosila je 42,2 milijuna HRK od čega SPP Prehrana i piće ostvaruje 25,1 milijuna HRK, a SPP Farmaceutika 17,1 milijuna HRK.

Od značajnijih poslovnih događaja u trećem kvartalu valja spomenuti da su Podravka d.d. i Gastro grupa d.o.o. proširile postojeću suradnju u distribuciji Podravkinih bezalkoholnih pića u Horeca kanalu i na projekt Lero instant napitaka, dok je Belupova zdravstvena ustanova Deltis Pharm d.o.o. ušla je u veledrogerijski biznis pridruživši se Pharma Netu, mreži ljekarni koja objedinjava stotinjak ljekarničkih jedinica.

Podravka d.d. poduzela je potrebne radnje kako bi umanjila rizike po kreditima danim SMS d.o.o. u 2007. godini u iznosu od 65 milijuna HRK, koji su osigurani založnim pravom na žig. Zajedno s ostalim vjerovnicima u tijeku je razmatranje mogućnosti sanacije i restrukturiranja društva SMS d.o.o., ističe se u Podravkinu priopćenju.