Podravski ipsilon bit će brza cesta, bez naplate cestarine

12:28h
0

– Nije problem izgraditi nešto uže na širem postolju, nego bi bio problem graditi šire na užem – rekao je Darko Ledinski, predsjednik županijskog SDP-a, o gradnji Podravskog ipsilona. Mislio je na prekategorizaciju, što znači da se ipak neće graditi autocesta, nego brza cesta, što je u Ministarstvu prometa odlučeno prije nekoliko dana.


 – Gradit će se brza cesta, što znači da će gradnja biti jeftinija, trebat će manje materijala, a i građani neće plaćati cestarinu – rekla nam je Renata Ivanović, glasnogovornica Ministarstva prometa.

Brza će cesta tako imati četiri traka, dva u jednom i dva u drugom smjeru, no gradit će se bez dva zaustavna traka i naplatnih kućica. Ova prekategorizacija znači da se ipsilon više neće financirati iz sredstava Hrvatskih autocesta, nego iz Hrvatskih cesta. No kada, kako i s koliko novaca te kada će gradnja biti dovršena, još ne ne zna.

– Mora se naprvaviti inventura, vidjeti gdje su radovi stali, koliko još sredstava treba, a to će se znati kada se potpiše ugovor izmešu HAC-a i HC-a – kaže Ivanović.

Potpisati se već trebalo, no to je spriječila nedavna smjena uprave autocesta.

– Planiramo doći ovdje na teren i odraditi potpisivanje te javnosti dati sve potrebne informacije – najavila je Ivanović dolazak ministra Hajdaša Dončića u našu županiju.

Podjestimo, HAC je gradio autoceste A12 i A13, što je već napredovalo velikim dijelom, a Hrvatske ceste će preuzeti gradnju brze ceste od Zagreba prema Koprivnici i Bjelovaru. No, Podravcima je najvažnije da im kaže kada će konačno ta cesta biti i dovršena pa da im put do Zageba bude kraći i lakši, a ujedno i da cesta dovede nove investitore u naš kraj.

Program građenja autoceste bio je predviđen za razdoblje od 2009. do ove godine, pa se samim time očekuje da ovaj projekt bude prioritetan Ministarstvu prometa.

Iz HAC-a kažu da je do sada u gradnju autoceste uloženo 442.704 000 kuna i to 258 milijuna kuna milijuna u autocestu A12 od Gradeca do Kloštra Vojakovačkog, a u A13 od Vrbovca2 do Bjelovara 184 milijuna. U cijenu je, tvrde, uključeno građenje, projektiranje, nador, zemljište, instalacije. Izgradnja je trenutno u fazi zemljanih radova na izgradnji trase, a trenutno rade na izradi ugovora s Hrvatskim cestama.

čitam...