KORONA-SVADBE

Pričali smo s vlasnicima hotela koji tumbaju kako znaju jer podravski mladenci pomiču datume. Hrana se drugačije poslužuje, maske su spremne, a kontrolori sve prate

U trima podravskim hotelima provjerili smo kako se nose sa cjelokupnom situacijom.

11:00h
0
Ilustracija // Foto: ingimage.com

Pandemija koronavirusa promijenila je sve što smo donedavno smatrali uobičajenim. Novo normalno, iznova ponavljaju. Svadbe – o čijoj se organizaciji uslijed aktualnih uvjeta posljednjih mjeseci konstantno diskutiralo – nisu iznimka.

Iako su mladencima poremećeni planovi na kojima su dugo radili, glavni je udar bolest izvršila na ugostitelje u čijim se prostorima organizira vrhunac mnogima nezaboravnoga dana. U trima podravskim hotelima provjerili smo kako se nose sa cjelokupnom situacijom.

Hotel Podravina: “Sretni smo što nismo imali nijednu sumnjivu situaciju.”

Direktorica koprivničkog Hotela Podravina Sanela Ožegović otkrila je kako su svatovi dogovoreni u ožujku, travnju i svibnju prebačeni na slobodne datume ove ili iduće godine, dok su se oni u lipnju i srpnju održali u skladu s dozvolama Stožera civilne zaštite.

– Ovaj mjesec realizirat ćemo još jedne svatove, dok se za one rezervirane u rujnu i listopadu čeka potvrda Stožera. Neki mladenci nisu čekali, pomaknuli su datume na 2021. godinu – govori.

Hotel Podravina // Foto: hotel-podravina.hr
Hotel Podravina // Foto: hotel-podravina.hr

Dakle, dio ih se ipak održao. Gosti su se uredno pridržavali mjera, potpisali posebnu izjavu, dali podatke te im je izmjerena temperatura. Razmak, tvrdi, nije problem, uzevši u obzir da ionako teže komforu.

– Sretni smo što nismo imali niti jednu „sumnjivu“ situaciju – napominje S. Ožegović, dodajući kako se zaposlenicima također provjerava temperatura, organizirane su točke za dezinfekciju, a maske i rukavice postale su standard.

Pitanje posluživanja hrane riješili su na način da svaki gost dobije vlastite prihvataljke, tzv. forlegere, dok u aperitiv baru imaju stalnoga konobara. No, trenutno ne nude opciju buffet posluživanja, odnosno švedskoga stola. Uvedeni su i novi meniji koji se poslužuju a la carte sistemom.

– Na većini svadbi smanjen je broj gostiju, djelomično zbog nesigurne situacije s granicama i rizika od samoizolacije. Dio gostiju nije mogao doći i zbog promjene termina događanja. Naravno, tu je i očekivani strah od COVID-a – nastavlja S. Ožegović o Hotelu Podravina čiji je puni kapacitet 300 gostiju, no sadašnji je smanjen na 200.

Većina svadbi u Hrvatskoj drži do običaja – bacanja buketa ili vlakića, o kojemu je mnogo pričao ravnatelj HZJZ-a Krunoslav Capak. Dok kolona ljudi koji se u skladu s ritmom provlače između stolova držeći se za ramena onih ispred nije bilo, buket je u koprivničkome hotelu, u potrazi za budućom mladom, ipak letio.

– Kontrole su redovito prisutne te ih ovim putem pohvaljujem zbog korektnosti. Pregledavaju uvjete dezinfekcije, popise gostiju, udaljenosti i sl. Kako mladenci, tako se i mi toplo nadamo da će mjere uskoro popustiti i da će svatova biti sve više. Jer, ipak, vlastita svadba jedan je od najljepših događaja svakome bračnome paru – smatra.

Hotel Crnković: “Stare se rezervacije pomiču, a novih nema kako su inače stizale.”

U Hotelu Crnković u Ludbregu dio svatova je otkazan, a većina prolongirana na buduće datume. Mladenci, čini se, ne gube nadu kako će ove godine stati pred oltar, izreći veliko Da! te dan zaključiti divnom svečanošću.

– Svatovi su izgledali skoro potpuno normalno, posebno u lipnju i srpnju. No, sada su ljudi oprezniji. Također, pada brojčano stanje, većinom imaju od 100 do 150 ljudi – objasnio je vlasnik Boris Crnković te dodao kako njihove sale inače primaju 200, pa i nešto više ljudi.

Svaki si zaposlenik prije no što započne radni dan provjerava temperaturu, obavezno nose zaštitne maske, a hrana se poslužuje na uobičajeni način, na plitice ili, recimo, ovale. Kako je sve u redu, utvrdila je kontrola koja je protekli vikend, sat vremena prije dolaska gostiju, posjetila hotel, rekao je vlasnik.

– Teško je reći što će biti u budućnosti. Stare se rezervacije pomiču, a novih nema kako su inače kontinuirano stizale. Ljudi, vjerojatno, čekaju. Sigurno je kako će se sve odraziti na taj segment poslovanja – zaključio je Crnković.

Hotel Zlatan: “Vidjet ćemo što će nam jesen donijeti.”

Puno se termina promijenilo i u Hotelu Zlatan u Koprivnici, potvrdila nam je vlasnica Nikolina Lončar.

Nikolina Lončar // Foto: www.koprivnica.hr
Nikolina Lončar

– Stalno tumbamo, više zbilja ne znam. Dvoje svatova je odgođeno, ostali su prebačeni na kasnije mjesece ili sljedeću godinu. Fešte koje su bile, organizirane su u smanjenome obliku, ništa kako bi trebalo biti. Koliko znam, gosti otkazuju dolaske. Ne isplati im se omjer uloženog novca i broja gostiju koji će doći – dodaje N. Lončar.

S druge strane, zabave mladenaca, koje nisu pokolebale ni “predbračne” poteškoće, odvijale su se prema dogovorenom protokolu. Karakterizirao ih je dolazak uže obitelji, što znači da je u velikoj sali bilo mnogo prostora za ples.

– Pronašli su druge načine kako se razveseliti, prilagodili su se situaciji – govori N. Lončar čiju je organizaciju također provjerila inspekcija, zaključivši kako se preporuke poštuju.

Maske su, naravno, spremne. Razlika je, pak, u dijeljenju hrane koja pred goste dolazi na dva načina. Sjede li za stolom članovi iste obitelji, tada će hranu uzimati na uobičajen način. Ali, ako su stolovi s većim razmakom ili se oko njega nalaze gosti koji nisu usko vezani, zaposlenici Zlatana serviraju pojedinačno, na tanjure.

– Vidjet ćemo što će nam jesen donijeti, idemo iz tjedna u tjedan, iz dana u dan. Vječiti sam optimist, ovome mora doći kraj. Moramo naučiti živjeti s time, moramo normalno funkcionirati. Naravno, uz određena ograničenja – za kraj kaže N. Lončar.

Svi, u skladu s rečenim, priznaju kako se pandemija odrazila i na njihovo financijsko stanje. Posebice kada se osvijesti činjenica kako su upravo svibanj i lipanj, a potom i rujan, mjeseci s najviše svadbi.

čitam...