Intercity Podravka

Putnici i dalje ogorčeni jer plaćaju uslugu restorana kojeg nema, na natječaj HŽ-a nitko se nije javio

07:00h
0
Ilustracija // Foto: Matija Gudlin

Nije nam jasno kako jedina tvrtka koja želi raditi Sizifov posao to ne može raditi zbog dugovanja od nekih 30-ak tisuća kuna, a na temelju te usluge koju bi tvrtka na svoj gubitak pružala, HŽ godišnje zaradi oko pet milijuna kuna, zgroženi su putnici.

Nakon što smo prije dva mjeseca zaprimili i objavili reagiranje putnika Hrvatskih željeznica potpisanih kao Putovanja vlakom, čini se da za njihove apele i dalje nema sluha.

Nezadovoljni putnici ponovno se javljaju kako bi upozorili na, kako kažu, bezobrazno ponašanje HŽ Putničkog prijevoza koji za vlak InterCity Podravka broj na relaciji Osijek-Zagreb-Osijek, a koji staje i u gradovima naše županije, naplaćuje tarifni dodatak na ionako skupe karte za uslugu koja na tom vlaku ne postoji već više od godinu dana.

– Problem je u nepostojećem vagon restoranu u vlaku IC Podravka, vezano uz koji, unatoč mnogobrojnim molbama nas putnika HŽPP-u da se nešto poduzme, nismo naišli na mogućnost rješavanja problema s njihove strane – upućuju nas nezadovoljni korisnici.

Iz HŽ-a se ponavljaju s odgovorom da se tarifni dodatak na kartu za IC vlak Podravka, naplaćuje zbog prometovanja na većim udaljenostima, zaustavljanja na manje kolodvora te prednosti prolaska pred drugim vlakovima, što skraćuje vrijeme putovanja, te se pozivaju na klimatizirane vagone. Isto tako, tvrde da rang vlaka ne određuje pružanje ugostiteljske usluge.

Korisnici nas obavještavaju kako su u sve uključili i tvrtku RSA (Royal service agency) iz Požege koja je u zakupu imala vagon restorane. Međutim, spomenuta tvrtka u nemilosti je Hrvatskih željeznica zbog duga od 30.000 kuna.

– Nije nam jasno kako se HŽPP vodi razmišljanjem da jedina tvrtka koja želi raditi Sizifov posao to ne može raditi zbog dugovanja od nekih 30-ak tisuća kuna, a na temelju te usluge koju bi tvrtka na svoj gubitak pružala, HŽ godišnje zaradi oko pet milijuna kuna – zgroženi su putnici i navode kako prema izvješću HŽPP-a dostupnom na njihovim web stranicama, imaju potraživanja od dužnika u višemilijunskim iznosima, dok se na štetu putnika inate tvrtki, čije se dugovanje jedva primijeti u tim nezamislivim iznosima malom čovjeku.

– Iako je i od strane te tvrtke nekoliko puta HŽPP-u upućen dopis kojim pozivaju na kompromis i suradnju, ni oni nikada nisu dobili odgovor – obavještavaju nas putnici koji nikad nisu doživjeli ni odgovor nadležnog ministarstva.
Stav HŽ-a vezan uz dug pružatelja ugostiteljske usluge, rigidan je i neumoljiv.
Hrvatske željeznice // Foto: Matija Gudlin
Hrvatske željeznice // Foto: Matija Gudlin

Vagon-restoran ne vozi od 31. srpnja 2015. jer tadašnji pružatelj ugostiteljske usluge nije podmirivao svoja dugovanja, zbog čega nije bilo moguće nastaviti suradnju – odgovor je Ivane Čubelić iz Odnosa s javnošću HŽ-a.

 Slijedom pritisaka putnika i medija, HŽPP u srpnju je raspisao javni poziv kojim u zakup daje vagon restorane kako bi vratili uslugu na vlak IC Podravka, no kako putnici zaključuju, očekivano se na to nitko nije javio, jer se radi o poslu koji samo nosi gubitke i o uvjetima na koje pametan poslovan čovjek ne bi pristao.
 – Kroz natječaj je postavljen takav uvjet kako se sporna tvrtka koja jedina unatoč dugovima želi taj posao, ne bi mogla javiti na poziv – tumače putnici.

Putnici su u nevjerici, kako tvrde, zbog bezobrazluka ubiranja pet milijuna godišnje kuna od sirotinje, za nešto što ne postoji.