Direktor koprivničke TZ

Renato Labazan koprivu formira kao brend i simbol grada: Jedina smo TZ u Hrvatskoj ispred koje raste korov, a ustalom, zašto ne bi i u Vegeti bilo koprive, ljudi ju obožavaju!

18:00h
0
Renato Labazan
Foto: Ivan Brkić

Kopriva je u posljednjih nekoliko godina naporima koprivničke Turističke zajednice počela preuzimati ulogu simbola grada i sve češćeg motiva i suvenira tijekom raznih gradskih manifestacija.


Veza koprive i Koprivnice nešto je što je direktor Turističke zajednice Renato Labazan odlučio formirati kao brend i smatra da je to prilika za stvaranje prepoznatljivog identiteta kakvu malo koji grad u Hrvatskoj ima. Odlučio je to iskoristiti i na prošlogodišnjem Renesansnom festivalu te na ovogodišnjim Podravskim motivima sve je u znaku koprive.

– Toponimi mogu biti vrlo zanimljivi i zagonetni fakti u proučavanju daleke prošlosti određenog mjesta, a naš grad još k tome ima vrlo neobičan fitotoponim koji govori jako, jako puno. No, prije 15 godina kada sam se zaposlio u TZ Koprivnice, na moje veliko iznenađenje nikakve aktivnosti nisu se bazirale na koprivi. Smatram da iz negativnih percepcija ponekad treba pokušati pronaći pozitivne aspekte i tu sam vidio veliku priliku i potencijal te krenuo u osmišljavanje „Priče o koprivi“. Na koprivu se isključivo gledalo samo kao na korov, ispred Turističkog ureda posadili smo divlje i ukrasne koprive, a reakcije sugrađana su bile svakojake, od pohvala do pokuda kako ne uređujemo cvijetnjak jer nam raste korov. Volim istaknuti da smo jedina TZ u Hrvatskoj ispred koje uzgajamo korov, a ovakve priče posjetiteljima se iznimno sviđaju jer su originalne – prisjetio se Labazan začetaka ideje o koprivi.

Smatra da je kopriva idealna biljka za brendiranje zbog svoje prepoznatljivosti, ljekovitosti i svojstava da se uklopi u razne proizvode i suvenire.

Renato Labazan
Foto: Ivan Brkić

Kod imena našeg grada vrlo je jasna situacija po čemu je dobio ime, no gotovo u svim slavenskim zemljama postoje potoci i naselja koji nose to ime, što nam govori da su već u ta davna vremena naši preci obožavali ovu biljku i zasigurno znali koristiti njena vrhunska ljekovita svojstva. Mišljenja sam da koprivu treba maksimalno brendirati, a to se posebno učinkovito može napraviti putem manifestacija i na taj način učiniti prepoznatljivijim suvenire i proizvode naših tvrtki, kao i samu Koprivnicu – kaže direktor.

Da posjetitelji manifestacija zaista odlično reagiraju na proizvode i suvenire bilo je jasno već tijekom Renesansnog festivala. Razgrabljen je parfem od koprive, pivo od koprive i čokolada izvrsno su prihvaćeni, ove su godine za Podravske motive pripremljeni i novi proizvodi.

– Kopriva je sjajna podloga za osmišljavanje novih proizvoda sama po sebi, zbog svoje ljekovitosti, trendova zdrave prehrane koji su u porastu, korova i eko komponente i sličnog, a ako je to povezano s imenom grada, onda je to dobitna kombinacija, originalnost u svjetskim razmjerima. U startu su proizvodi osmišljavani u „laboratoriju“ Turističke zajednice, a kasnije su to počeli prihvaćati naši obrtnici, među kojima je prvi bio restoran Klas. Danas se javljaju i obrtnici van Koprivnice s dobrim idejama i rješenjima tako ćemo na ovogodišnjim Podravskim motivima prezentirati prvo Koprivničko pivo s koprivom, osvježivač prostora, cigarete s koprivom i još neke zanimljive proizvode – najavljuje Labazan.

Koprivu želi uklopiti i u druge manifestacije, a uvjeren je da nema straha od toga da će se kopriva kao motiv “potrošiti” i da će posjetiteljima dosaditi. Kako bi se to izbjeglo, potrebno ju je promišljeno i smisleno koristiti.

– U planu mi je i Sajam cvijeća pretvoriti u Sajam cvijeća i koprive stoga mislim kako treba svaku priliku iskoristiti za popularizaciju naše koprive. Što se zasićenja tiče, ako radimo istinske turističke manifestacije, onda one moraju biti podređene posjetiteljima koji će doći u Koprivnicu i ovdje doživjeti iskustvo koje nemaju u svom prostoru. Priča o koprivi je tek stasala i tek sad ju treba potencirati, naročito kroz manifestacije s kojima je komplementarna – smatra direktor Turističke zajednice.

U svakom slučaju, za njega nema sumnje da priča o koprivi može itekako rasti kroz godine i postati nešto po čemu će turisti, posjetitelji i gosti prepoznavati Koprivnicu i vraćati joj se, a tko zna, možda i simbol grada kao što je to danas, primjerice, Vegeta.

– Razmišljam i o „Koprivinoj hiži“, svojevrsnom interaktivnom muzeju koprive i Koprivnice no o tom potom, a dugoročni potencijal Priče o koprivi je možda i u rangu Renesansnog festivala, koji je u kratkom vremenu postao jedan od sinonima za naš grad. Naravno da bi Koprivnica trebala biti prepoznatljiva i po koprivi, a da smo veći ili da smo na obali, bilo bi nam kudi kamo lakše. Teško je reći može li biti u rangu Vegete, jer za to nemamo financije ni operativu, ali zbog čega ne bi u Vegeti bilo i koprive? Možda bi bila još bolja i originalnija. Uostalom Podravka je prije nekoliko godina počela proizvoditi i juhu od koprive – zaključuje Renato Labazan.

 

čitam...