Reportaža iz Daruvara: Lopta u rukama, utezi na nogama

17:09h
0
Pozdrav iz Daruvara

Obično sportaši i treneri za svake pripreme govore da su najbolje dosad. Pitanje bi trebalo biti obrnuto: jesu li sportaši na pripremama najbolji dosad? Gledajući pripreme Podravke Vegete ovih dana u Daruvaru, a na osnovi desetljetnih iskustava, da baš ne velimo iskustva od pola stoljeća, moglo bi se reći da su, ako ništa drugo, zastupljene obje komponente. Svaki trener ima svoje metode, pa nećemo uspoređivati, ali pamtimo i dobre pripreme onih od ranije.

POČELO JE S UBODOM OSE, ŽRTVA TRENER HRUPI

Tu je počela priča o Hrupiju i osiDa ne bi mislili da je sve naj, naj, odmah po dolasku u Daruvar u ponedjeljak u rano poslije podne, točnije u 13 sati, pobrinula se jedna osa, koja je ”promptno zapikirala” na glavnog: ubola je Nevena Hrupeca! Koliko god može biti zanimljiva reakcija kad vas smeta muha, ubode komarac, pa i opasna pčela, ovoga puta kao da vrag nije znao za šalu: Neven je najprije osjetio pritisak u prsima, potom gušenje i nije bilo druge nego pozvati hitnu, hitna je odvezla trenera u bolnicu, ”sprašili” su mu čak četiri injekcije i do treninga u 17 sati bio je kao nov!

– Već nakon 3-4 sata bilo je dobro i normalno sam radio na treningu – kaže Hrupi.

Sad se možemo i zezati, ali bilo je frkovito.

RITAM TRENINGA

Bojan Gplub i Neven Hrupec, priprema za treningProf. Neven Hrupec predvodi omaleni tim stručnjaka u kojem izuzetno visoku aktivnost i profesionalnost iskazuje njegov novi pomoćni trener prof. Bojan Golub (novi u smislu naziva, inače je mladi varaždinski stručnjak i prošle sezone radio na fizičkoj pripremi) i nezamjenjivi fizioterapeut Bojan Savić. Raznolikost treninga i kombinacije sprava, lopte u stjecanju brzine i snage u pravom su odnosu prema ”jednoj toni” pomagala koja se koriste u ovoj prvoj fazi treninga.

DOŠLE SU SPREMNE, DINA SKINULA 5-6 KILOGRAMA

Prije odlaska u Daruvarske toplice (Hotel Termal) u Daruvaru, u Koprivnici su obavljena testiranja pripremljenosti prema individualnim zadacima, odnosno programima.

Što se iza grma valja: još jedan pozdrav iz Daruvara– Cure su odradile zadatke što su ih dobile i došle su na okupljanje optimalno fizički pripremljene u mjeri koju smo tražili. Neke i više od toga. Recimo, moramo pohvaliti Dinu Havić, ona je trenirala već od 1. srpnja i skinula je 5-6 kilograma.

Neke djevojke nisu dosad bile u Podravkinu režimu, a to se odnosni na nove – Sanju Damnjanović i Lidiju Horvat.

– Ja sam duboko pozitivno začuđen u kakvom su dobrom stanju došle. Očito se radi o punom profesionalizmu – kaže Hrupec.

– Starije smo, iskusnije, profesionalnije. Godine čine svoje – rekla nam je Lidija Horvat. Mi bismo dodali da je vidljiva i ozbiljnost u pristupu treninzima, iako šale ne nedostaje.

Sanja Damnjanović i Ivana Petković– Nemojte mene slikati – nasmijana je rekla Sanja Damnjanović. Morali smo: zbog osmijeha više na webu.

Napravit ćemo malu digresiju i spomenuti da je na treningu u dvorani Vesna Milanović Litre imala želučanih problema, pa neke vježbe nije obavila do kraja. Međutim, na opće iznenađenje trenera Goluba, kad se vratila s osvježenja povukla je trenera za rukav i rekla da mora nadoknaditi još četiri vježbice. Odradila ih je punom snagom sama, dok su ostale imale odmor. Najdulji odmor između vježbi u dvosatnom treningu bio je – dvije minute.

– Damnjanović i Horvat prate sve kao da su oduvijek bile s nama – kaže Bojan Golub – Inače, na sadašnjim treninzima treniramo izdržljivost i brzinu, zatim skočnost, eksplozivnu snagu izbačaja i sprinta, sve ono što je pokazatelj snage.

– Najbolje rezultate dosad pokazuju Damnjanović i Maja Kožnjak – dodaje Hrupec.

NOVOSTI U VRSTAMA VJEŽBI

Pojedinačno zagrijavanje– Umjesto dosadašnjeg Cooper testa primjenjujemo Beep test, što je brzinska izdržljivost s istrčavanjem dionica, 80-90 sprinteva do 20 metara. Ovo je, za razliku od Cooper testa, primjerenije momčadskim sportu, jer Cooperov test prikazuje samo izdržljivost – tumači nam Golub.

Koristi se i bazen, prvi su treninzi teški, radi se s opterećenjem u vodi, a djevojke same određuju intenzitet i količinu.

Bojan Savić: cure su zdrave– Zaista su sve cure došle spremne, nema nikakvih ozljeda, jer malo istegnuće ligamenata ili poneku upalu mišića i ne računamo, to se odmah sanira – kaže fizioterapet Bojan Savić, aktivno uključen u pripreme svih vježbi, a da i ne govorimo da na sve treninge djevojke dolaze nakon Bojanove intervencije prema utvrđenim potrebama masaže, bandažiranja i ostalog.

NISU POTREBNE VISINSKE PRIPREME

U sportskom svijetu prijepori su oko visinskih priprema. Opravdane su primjedbe na nepotrebnost kratkih pripreme na planini, a to je bilo i mišljenje prijašnjeg trenera Zdravka Zovka i sadašnjeg Podravkina trojca.

Rekviziti su spremni– Nama je ovdje povoljnije nego, recimo, u Delnicama, gdje smo ranije išli, jer imamo dodatne sadržaje, kao što su velnes centar, bazen, a i medicinsku logistiku: domaćini su nam obećali pomoći u testiranju i kontrolu u njihovim laboratorijima – kaže Hrupec

Režim prehrane i ostalog je u granicama normale, a ovakve pripreme korisne su zbog izolacije, odnosno stvaranja zajedništva.

– Planine nam nisu potrebne, jer za ”hvatanje” kisika treba na brdu biti dugo vremena – dodaje trener.

– A i ako se pripremate na visini, onda bi se i sva natjecanja trebala održavati u visinskim uvjetima, inače od toga nema koristi – kaže Golub.

Priprema poligona za golmanice– No, ne odričem vrijednost priprema na Rogli i Delnicama, osobito zbog niže temperature – veli Hrupec.

– Kad smo već spomenuli prehranu, mi imamo prehranu u tri grupe: jedna je za one rukometašice koje moraju smanjiti kilažu, druga grupa dopunske prehrane za one koje moraju malo ojačati, a treća grupa je za one koje moraju održavati stečenu težinu – referira Bojan Golub.

TABATA TRENING UZ GLAZBU

Marta Žderić vježba s utezima na nogama i rukamaNo, ni tu nije kraj novostima.

– Primjenjujemo Tabata trening (nazvan po japanskom stručnjaku) dva puta tjedno koji je karakterističan za rukometne uvjete u ritmu: 20 sekundi rad, 10 sekundi odmor. To je osam različitih vježbi u seriji. Radi se na nasnimljenu glazbu koja diktira tempo, a u snimku su ugrađene i pauze – veli Golub.

– I to radimo 30 minuta bez predaha. Super sam zadovoljan – dodaje Hrupec – Inače, na svakom treningu, od prvog dana pa nadalje, radimo s loptom. Lopta služi za kondicijske pripreme, ali lopta nam treba, jer će brzo doći utakmice na turnirima.

Cure ''na lancu''Jedna od najnapornijih vježbi je kada su rukometašice vezane na rastezljivoj čvrstoj traci i tako moraju igrati u obrani, dok napadačice imaju težinu-utege oko svake noge, a pivotkinja utege na gležnjevima i ”lanac” kao opasni zatvorenici. Volja je vidljiva, zanimljivost neosporna. Golmanice imaju svoje vježbe, s utezima na rukama i nogama.

U PONEDJELJAK PAINTBALL I TENIS

Trening u utorak, s opuštanjem na kraju, trajao je nešto manje od dva i pol sata, s tim da smo ”upali” i sa slikanjem cura u parku srednjih škola (gimnazije, tehnička i obrtnička u jednoj zgradi), da ne budu baš sve slike iz dvorane. Nije isprika, ali bolje se nije moglo, jer je vaš reporter s tehnikom i vozačem Krunom Tkalcom boravio u Daruvaru samo malo više od tri sata.

Treninzi su koncipirani tako da se tri dana radi ”udarnički”, dakle naporni su, a četvrti dan je aktivni odmor. On slijedi sada u četvrtak, pa onda i u ponedjeljak, kada smo zakazali novi susret i novu reportažu, radi zanimljivosti. Iako je to dan odmora, u ponedjeljak će se cure boriti i paintballu (ne znamo hoće li im treneri nabaciti ”opaki izgled”, kao što se to u ovoj igri eliminacije bojama čini), u kombinaciji s tenisom, masažom i spa centrom. Ako za ovo cure nisu znale – sad su doznale.

Šećer na kraju treninga: dizanje utegaTreninzi se svakoga dana od 9,30 do 12 sati odvijaju na vanjskim terenima, u šumi, na nogometnom igralištu NK Daruvara, koje je odmah do hotela, u bazenima i teretani. Poslije podne od 17 do 19 sati vježbe su u dvorani.

NAKON DARUVARA U MAĐARSKU

Iz Daruvara povratak je predviđen 10. kolovoza, a od 12. do 14. kolovoza na rasporedu je prvi turnir, u Mađarskoj nedaleko Budimpešte, u Érdu i Budaörsu. Organizator je poslao konačnu listu. Natjecanje se odvija u dvije grupe.

Navirivanje: pozdrav iz DaruvaraU grupi koja se igra u Budaörsu su Metz Handball, Veszprém Barabás i Cornexi-Alcoa FKC (tamo je Sandra Nikčević, uz Anu Nikšić, koja je došla iz Lokomotive i Anu Maruščec iz Zameta). Međusobne utakmice tih ekipa igraju se u petak u 19 sati i subotu u 11 i 19 sati.

U grupi koja se igra u Érdu igraju Podravka Vegeta, DVSC Korvex i ÉTV Érdi VSE. Raspored utakmica u Podravkinoj grupi: u petak u 19 sati ÉTV Érdi VSE – DVSC Korvex, u subotu u 11 sati Podravka Vegeta – DVSC Korvex i u 19 sati ÉTV Érdi VSE – Podravka Vegeta.

Završnica je u subotu: u 15 sati igraju trećeplasirane ekipe iz grupe za 5. mjesta, u 17 sati druoplasirane ekipe igraju za 3. mjesto, a finalna utakmica je u 19 sati.

Kako Podravka Vegeta u petak nema utakmicu, od 17 do 18 sati imat će trening.

Mala šala na završetku: U kojem grmu leži Dina?Trener Neven Hrupec vodit će na turnir svih 16 igračica koje su na pripremama, uključujući i mlade ”pomoćne” snage Šenvald, Božić i Gvoić, jer su tri prvotimke Čović, Vidak i Dragišić na EP juniorki do 16. kolovoza, a djevojkama je to nagrada za dosadašnji trud: ne zaostaju za profesionalkama.

Slike: www.rk-poravka.hr //Ivo Čičin-Mašansker