Služba 112 // Najviše zlonamjernih poziva stiže od djece i pijanih osoba, pogledajte kakva pitanja postavljaju

17:22h
0
Spašavanje iz autobusa - prošlogodišnje poplave u rujnu // foto: V.Novosel

Djelatnici centra 112 // foto: Koprivnica.net

Županijski centar 112 Koprivnica prošle godine zaprimio 60.000 poziva, od čega je 800-tinjak bilo zlonamjernih

Jedinstveni europski broj 112 za hitne službe u Hrvatskoj uveden je 11. veljače 2005. godine. U deset godina postojanja na broj 112 zaprimljeno je gotovo 21 milijun poziva, od čega je 38 posto bilo namjenskih, 56 posto nenamjenskih i šest posto zlonamjernih. Namjenski je svaki poziv po kojem se vrši postupanje žurnih službi , a nenamjenski mogu biti razne vrste informacija kao i davanje određenih savjeta pozivatelju.

Županijski centar 112 Koprivnica godišnje zaprimi između 60.000 i 70.000 poziva. Prema riječima Ivana Kramarića, pročelnika koprivničkog područnog ureda za zaštitu i spašavanje, Županijski centar 112 Koprivnica prošle godine zaprimio je 60.000 poziva.

– Zabilježen je određeni pad ukupnih poziva u odnosu na prijašnje godine, ali je došlo i do smanjenja zlonamjernih-ometajućih poziva. Tim statističkim podacima zasigurno je pridonijela i edukacija djece u osnovnim školama na području naše županije koju je prošlo oko 3000 učenika – istaknuo je Kramarić.

Voditelj Županijskog centra 112 Koprivnica Roman Sabol dodao je kako se lani najčešće zvalo u medicinske svrhe jer su do mjeseca kolovoza preko broja 112 zaprimali pozive za hitnu službu 194.

Sudar vlakova kod Lepavine // foto: Koprivnica.netJazavac u hitnom bolničkom odjelu, lisice unutar kruga tvornice Belupo, lov na konja u centru grada, srna koja trči po Križevačkoj cesti, prisilno spuštanje zrakoplova u Srijemu, izvlačenje autobusa iz podvožnjaka punog vode, sudar brzog i teretnog vlaka kod Lepavine… To su samo neki od najzanimljivijih događaja koje pamte u koprivničko-križevačkoj službi 112.

Iako zlonamjernih poziva ima sve manje, prošle godine ipak ih je zabilježeno 800-tinjak.

– Uglavnom zovu manja djeca i ljudi pod utjecajem alkohola koji znaju često biti i jako neugodni. Takvi pozivatelji uglavnom trebaju informacije oko telefonskih brojeva, djeca pitaju i koliko je sati, a Romi često pitaju za svoje prijatelje i rođake koje je odvela policija – otkrio je Sabol, pojasnivši o kakvim se neugodnostima radi.

– Ljudi su ponekad bezobrazni i prosti preko telefona, ali sve to morate odraditi smireno i profesionalno bez da se uključujete u razgovor emotivno – kazao je on, dodavši da zlonamjerne pozivatelje mogu direktno isključiti i onemogućiti im učestalo maltretiranje.

U službi 112 dostupni 24 sata na dan

Županijski centar 112 Koprivnica zapošljava 11 djelatnika. Služba 112 radi 24 sata na dan, sedam dana u tjednu, i tako cijele godine. Voditelj Sabol ističe dobru suradnju s policijom, vatrogascima i Hitnom službom.

– Navedene žurne službe u svom svakodnevnom redovitom radu glavna su okosnica sustava zaštite i spašavanja na koji se upućuju pozivi sa broja 112. Mogućnost boljitka u radu svake službe uvijek postoji, a jedan od mogućih poboljšanja u radu službe 112 je sigurno u tome što se u Koprivnici započelo s razvojem i radom aplikacije za dežurne operatere centra 112 pod nazivom ORKKO – istaknuo je Sabol.