Lagano & jednostavno

Što jesti na plaži?

13:59h
0

Najpoželjniji obrok na plaži, ipak je salata koju ćete učiniti konkretnom dodacima poput tjestenine, kus-kusa, tune i krutona. Kad pomiješate rajčicu i tunu, već ste na pravom putu…

Godišnji odmori u punom su jeku, pasja je vrućina, živa je probila termometar, a mi tražimo mjesto daleko od peći i što bliže vodi i osvježenju. Pokušavamo se rashladiti na plavom, slanom i skupom nam Jadranu, vječito razbijajući glavu što ćemo jesti dok smo cijeli dan na plaži.

Prvo, sami ćete najbolje procijeniti koliko toga možete realizirati. Jeste li smješteni u apartmanu odnosno imate li peć i hladnjak, imate li sa sobom prijenosni hladnjak s kockama za zamrzavanje, te koliko ste točno izloženi direktnom suncu, imate li hlada i u kojem ćete roku konzumirati obrok?

Ono s čim ne možete pogriješiti je voće koje će vas osvježiti i nadoknaditi vam tekućinu. Možete složiti i voćnu salatu, ali ju svakako poškropite limunovim, limetininim ili narančinim sokom kako ne bi oksidirala i najpreporučljivija je, dakako, ako imate frižider.

Voće i voćni sokovi na suncu su najbolje osvježenje // Foto: ingimage
Voće i voćni sokovi na suncu su najbolje osvježenje // Foto: ingimage

Za piće izbjegavajte gazirane sokove i alkohol, jer to će vam samo pospiješiti dehidraciju. Skuhajte si čaj koji ćete dobro ohladiti, složite limunadu, sok od bazge ili napitak u koji ćete ukombinirati i mentu, med, pa čak i mrvicu soli kako biste nadoknadili sol izgubljenu znojenjem. Dobro rashlađene napitke upakirajte u termos bocu ili ih djelomično zamrznite odnosno napunite ledom, kako bi dulje ostali hladni. Iako, nemojte ih piti ledene zbog temperaturnog šoka.

Večer prije možete ispeći bilo kakve suhe keksiće ili muffine (cupcakes) koji ne sadrže kreme koje, osim što nisu praktične za jedenje na plaži, zbog visokih su temperatura sklone brzom razvijanju bakterija, posebice ako sadrže jaja, čime riskirate salmonelu i druge želučane tegobe.

Odlučite se za suhe zalogajčiće. Ispecite si ili kupite krekere, ali nikako čips i prženo // Foto: Martina Maloča
Odlučite se za suhe zalogajčiće. Ispecite si ili kupite krekere, ali nikako čips i prženo // Foto: Martina Maloča

Muffini postoje i u slanim varijantama i zapravo su više teksture peciva pa kad zamijesite tijesto iz osnovnih sastojaka – brašna (najčešće kombinirano pšenično i kukuruzno), jaja, maslaca, mlijeka, te malo soli, šećera i praška za pecivo; možete ih učiniti zanimljivima poprženim kockicama špeka, naribanim sirom i vlascem.

Isto tako, možete ispeći i zlevanku ili neke pogačice. U Britanaca, to su popularne scones. Od 225 g oštrog brašna, žličice praška za pecivo, žličice zdrobljenih sjemenki gorušice, žličice mljevene paprike, žličice soli i 25 g maslaca napravite mrvice.

Dodajte žlicu sjeckanog svježeg bosiljka, 50 g sjeckanih sušenih rajčica i 50 g sjeckane šunke. Dodajte 90 – 120 ml mlijeka i zamijesite tijesto. Razvaljajte ga na prst-dva debljine pa narežite na kockice promjera 5 cm ili izrežite krugove kao za pogačice s čvarcima.

Premažite ih mlijekom i posipajte mljevenom paprikom i/ili krupnom soli, pa pecite 12-15 min. na 200 stupnjeva.
Isto tako, možete ispeći grisine ili krekere pa uz to poslužite neki dip poput salse (umak od rajčica) ili humusa (namaz od slanutka). Nikako ne radite namaze koji uključuju majonezu ili jaja, a od grickalica izbjegavajte čips i slične pržene.

Tabbouleh- arapska salata od cous-cousa // Foto: ingimage.com
Tabbouleh- arapska salata od cous-cousa // Foto: ingimage.com

Najpoželjniji obrok na plaži, ipak je salata koju ćete učiniti konkretnom dodacima poput tjestenine (integralne), kus-kusa (cous-cous), tune, krutona (popržene kockice kruha) i sličnoga.

Kad pomiješate rajčicu i tunu, već ste na pravom putu, a neke će zadovoljiti i samo to. Tu su sad dobrodošle razne varijacije, samo pustite mašti na volju – kolutići maslina, kockice kiselih krastavaca, kukuruz, ploškice rotkvice te začini poput bosiljka (svježi), vlasca i kopra. Ukoliko se odlučite na dodatak neke lisnate salate poput zelene, rikule, matovilca ili mladog špinata, a isto tako i krutona, njih ponesite u zasebnim posudama, kako se pomiješani s ostalim sastojcima, do konzumacije ne bi raskvasili.
Dressing, također, složite u posebnu malu posudicu – maslinovo ulje, limunov sok ili neki lakši ocat (rižin ili aceto balsamico), malo soli i svježe mljevenog papra te po želji žličicu senfa. Umiješajte u salatu tek prije konzumacije.

Kus-kus spravite prema uputama na kutiji pa pomiješajte sa cherry rajčicama, svježim krastavcima, narezanim klipićima ukiseljenog mladog kukuruza šećerca i kolutićima crnih maslina. Prema želji, možete nasjeckati i luk ili češnjak. Začinite mljevenom paprikom ili kajenskim paprom, peršinom, vlascem, sokom limete te, naravno, soli i maslinovim uljem.

Uživajte na GO i…

P.S. Istu klopu možete ponijeti i na Šodericu 😉

čitam...
Loading...