Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC Sport

10:48h
0
Honda Civic 1.6 i-DTEC Sport // Foto: www.auto-info.hr

Na testu smo imali nedavno radizajnirani Civic s dizelskim agregatom snage 120 KS. Mnogi će reći malo, no nakon tjednog druženja s ovim automobilom zaključak je kako mu je teško pronaći manu, osim eventualno cijene.

Kako su nas iz Honde već navikli, svakim novim modelom ili njegovim redizajnom dobije se svježiji i agresivniji model koji je tehnološki gledano napredniji od prethodnika i ne radi se samo o malim estetskim zahvatima. Tako je i s osvježenim modelom devete generacije Civica. Pa krenimo od vanjskog izgleda. Gledano sprijeda, novi je Civic agresivniji i moderniji, a posebno ga ‘podižu’ LED dnevna svjetla. Estetske promjene na ovom japanskom kompaktu obuhvatile su niz detalja, a među njima je rešetkasta maska hladnjaka, otvori za zrak i LED diode na stražnjim svjetlima. U stražnji odbojnik ugrađen je i difuzor u crnoj boji, a gledano sa strane, mogu se uočiti i naglašeniji pragovi.

Unutrašnjost novog Civica također je sportski uglađenija od prethodnog modela ali i udobnija te mrvicu prostranija. Ipak, zamjerka je previsoka pozicija prednjih sjedala koja visokim vozačima može zadati glavobolje jer spoj vjetrobranskog stakla i krova automobila nerijetko bude u visini čela što nikako nije ugodno prilikom vožnje. Razlog zbog kojeg se sjedala ne mogu dublje spustiti je rezervoar za gorivo smješten upravo ispod prednjih sjedala kako bi se dobio što prostraniji prtljažnik. U novom Civicu on je još narastao i sada njegov obujam iznosi 477 litara, a obaranjem stražnjih sjedala dobije se ravna ploha i odličnih 1210 litara tovarnog prostora.

Unutrašnjost automobila // Foto: www.auto-info.hr

Za razliku od prethodnika, u novom je Civicu mnogo više pažnje posvećeno luksuzu pa su tako materijali korišteni u završnoj obradi daleko kvalitetniji kako izgledom tako i na dodir. Na središnjoj konzoli može se vidjeti ono što je nedostajalo u prethodnom modelu, a to je 7- inčni zaslon osjetljiv na dodir. Na tom zaslonu dostupne su gotovo sve multimedijske funkcije koje se danas nude, od upravljanja telefonom do navigacije i kamere za pomoć pri vožnji unatrag. Radi se o Google Androidu koji je vrlo sličan onom na mobitelima. Zaslon se tijekom vožnje isključuje kako ne bi ometao vozača, no po želji može biti i stalno uključen. Pohvalno je što se tijekom vožnje neke funkcije kao što su surfanje internetom ne mogu koristiti, a sve u svrhu smanjenja rizika odvlačenja pažnje vozača. Memorija za aplikacije iznosi gotovo 4 GB što je i više nego dovoljno. Središnji naslon za ruke diskretno skriva dva USB utora i HDMI ulaz za Hondin infotainment sustav.

U ponudi motora našao se samo jedan dizelaš, 1.6 i-DTEC snage 120 KS, a ljubitelji benzina mogu izabrati između 1.4 i-VTEC agregata snage 100 KS ili jačeg 1.8 i-VTEC benzinaca snage 142 KS. Testni automobil pokretao je dizelaš koji se pokazao kao odličan, živahan ali i štedljiv agregat. Odaziv na papučicu gasa vrlo je izravan i komunikacija s vozačem je na visokoj razini. U vožnji je Novi Civic još agilniji, a osjećaj u vožnji je još ugodniji nego na prethodniku. Upravljač je vrlo precizan i u rukama odlično leži, posebno prilikom malo agresivnije vožnje zavojima. Ništa manje ugodan za držanje nije ni u gradskoj vožnji. Ovjes je malo tvrđi, no odlično upija sve neravnine na kolniku kao i zavoje u kojima gotovo i nema naginjanja. Najveći okretni moment od 300 Nm dostupan je već pri 2000 okretaja, a možda malo netipično za Hondu, iznad 4500 okretaja već počinje zasićenje. Bez obzira na taj podatak, uživanje u vožnji dostupno je i pri minimalnom broju okretaja. Ovaj dizelski agregat odlično se snalazi kako u gradskim gužvama tako i na otvorenoj cesti i autocesti. Potrošnja se kreće oko 5.5 litara u kombinaciji, barem je tako bilo prilikom našeg testiranja.

Na kraju, nakon brojnih pohvala i hvalospjeva o ovom zaista odličnom automobilu, nažalost moramo naglasiti i njegov najveći nedostatak ili manu, a to je cijena. Testirani primjerak koštat će Vas 203.890 kuna do registracije. Benzinci su dostupni već od 146.990 kuna, a top model 1.6 i-DTEC Lifestyle košta 217.880 kuna do registracije.

Izvor: www.auto-info.hr 

čitam...
Loading...