Test – Porsche Panamera Diesel 3.0

14:53h
0
Foto: www.auto-info.hr

Testirali smo već dobro poznatu Porscheovu coupe limuzinu Panameru pogonjenu 3.0 litrenim dizelskim agregatom snage 300 KS i 650 Nm okretnog momenta dostupnog između 1750 i 2500 o/min.

Porsche, diesel, limuzina… nespojivo. Počinjali su ovako tekstovi pojedinih specijaliziranih medija o Panameri koja se pojavila 2009. godine na sajmu automobila u Shanghaiu. Danas će rijetki reći kako su Porsche i diesel motori nespojivi, pa čak i oni ljubitelji ove njemačke marke koji su zagovornici ‘čistoće’, odnosno benzinskih motora u sportskim automobilima. Panamera je prije svega punokrvna, elegantna i luksuzna obiteljska limuzina, a tek onda sportski automobil. Svojim performansama rijetko koga će ostaviti ravnodušnim. Ipak, o njoj većina Hrvata može samo sanjati jer je cijena ovom automobilu sedmeroznamenkasta.

Porsche Panamera dizajnirana je s velikom pažnjom posvećenom aerodinamici kako bi se izvukle što bolje performanse i smanjila potrošnja goriva. Porscheovi inženjeri odradili su odličan posao. Svjedoči tome i činjenica da upravljate automobilom od gotovo dvije tone (1900 kg) i snage 300 KS koji je sposoban potrošiti ispod devet litara na sto kilometara uz emisiju CO2 od svega 169 g/km. U izradi Panamerine karoserije korišteni su lagani materijali poput aluminija, magnezija i plastike, te nešto teži poput čelika koji je neizbježan radi čvrstoće. Upravo na taj način je dobiven dobar omjer čvrstoće uz zadržavanje što manje mase.

Unutrašnjost Panamere na prvi pogled izgleda poput kokpita space shuttle-a, visoki središnji tunel, ogroman ekran, mnoštvo tipki… Ovaj hi-tech kokpit je definitivno intuitivan i moderan, no za prilagodbu je potrebno dosta vremena jer će se i oni najiskusniji nerijetko izgubiti u moru različitih prekidača i funkcija koje nudi ovaj automobil. Sve u svemu, ergonomija je odlična. Poziciju i dojam za upravljačem teško je opisati riječima. Tko nije imao priliku sjesti u Porsche, teško će razumijeti. To je jednostavno nešto što se mora probati. Panamera nudi ono što se u rijetko kojem automobilu može pronaći na jednom mjestu, a to je luksuz, udobnost i sportski duh na jednom mjestu.

U unutrašnjosti fascinira mnogo detalja. Sve je na svojem mjestu i na dohvat ruke. Završna obrada je toliko precizna da je teško pronaći i jedan krivi šav. Kožom nisu presvučena samo sjedala, već i elementi vrata i kompletan kokpit. Sjedala su vrlo udobna i duboko profilirana. U zavojima izvrsno drže tijelo, a na dužim putovanjima ne umaraju leđa. Iz ovog se može zaključiti kako je Panamera prava krstarica za duge pruge jer s obzirom na dužinu od gotovo pet metara, baš i nije najspretnija za gradske gužve. Na suvozačevom sjedalu kao i na stražnjoj klupi dizajniranoj za dvije osobe, jednako je udobno kao i na mjestu vozača. Ni u jednom trenutku ne osjeti se nedostatak prostora za noge, ramena ili glavu. Opreme je toliko mnogo da nam se doslovno ne da sve nabrajati. Gotovo da u današnjoj autoindustriji ne postoji nešto što možete zamisliti a da Panamera nema. Ukratko, ima doslovno sve. Na raspolaganju je i vrlo solidan prtljažni prostor od 445 litara zapremine koja se po potrebi može povećati i do 1.263 litre. Neki će reći nedovoljno za ovu klasu, no ipak podsjećamo kako se ovdje radi o Porscheu s kojim sigurno nećete na plac po brdo namirnica. Ipak, mjesta ima dovoljno za poveću prtljagu prilikom odlaska na dalje putovanje.

Foto: www.auto-info.hr

Porsche Panamera diesel u vožnji se pokazala besprijekornom. Od udobnosti do upravljivosti. Ubrzanja i međuubrzanja su strahovita, a vozač nikako ne može dobiti dojam o stvarnoj brzini pogledom kroz staklo zbog izvrsne izolacije. Na pritisak papučice gasa čak i s isključenim ‘sport modom’ 300 konja jedva čeka podivljati, a u tom trenutku stražnji dio Panamere sposoban je i zaplesati. To su čari stražnjeg pogona i znak za oprez. Ovo je ipak automobil kojeg treba znati voziti i koji definitivno nije za svakoga. Testiranu Porsche Panameru Diesel pokreće 3.0 litreni V6 turbo snage 300 KS uz 650 Nm okretnog momenta dostupnog između 1750 i 2500 o/min.

Sva ta snaga prenosi se na stražnje kotače putem 8 stupanjskog Tiptronic S automatskog mjenjača s dvije spojke kojem je stupnjeve prijenosa moguće mijenjati s pomoću polugica smještenih iza upravljača. Ova kombinacija osigurava Panameri odlične performanse i izvanredne vozne karakteristike. Od 0-100 km/h ubrzava za samo 6.0 sekundi uz maksimalnu brzinu od 259 km/h. Panamera je sposobna za velike brzine uz munjevita ubrzanja, a jednako tako sposobna je i za vrlo brzo zaustavljanje s pomoću ogromnih diskova sa 6 klipnim čeljustima. Kočnice ne pokazuju umor niti nakon više jakih uzastopnih kočenja.

Što se tiče potrošnje, kao što smo i ranije naveli, žeđ ove zvijeri od automobila moguće je utažiti s manje od devet litara dizela na sto kilometara. Iako tvornički podaci pokazuju kako je stotku moguće prijeći s potrošnjom od 5.6 litara, to je ipak nerealno očekivati. Na testu se potrošnja kretala ravnih deset litara, uz ne pretjeranu štednju i vožnju u gradskoj gužvi, otvorenoj cesti i autocesti. Na kraju dolazimo do podatka koji je pomalo iritantan, a to je cijena. Iritantan zbog toga što si ovakav automobil rijetki mogu priuštiti. Dakle, za ovo zadovoljstvo, odnosno ovako bogato opremljenu Panameru Diesel potrebno je izdvojiti ni manje ni više nego 1.128.580,91 kunu. Iznos od kojeg se dobije veća vrtoglavica nego od pritiska papučice Panamerina gasa. Ipak, za one koji si mogu priuštiti ovaj automobil, mogu ga potražiti u Zagrebu u Porsche Inter Autu u Ulici Velimira Škorpika 21.

Izvor: www.auto-info.hr 

čitam...
Loading...