sačer savjetuje

Toplinskom udaru najviše su izložene osobe koje rade na otvorenom, ali i mala djeca, evo kako se zaštititi

Ako se unatoč svemu poduzetom, ipak javi glavobolja, mučnina, povraćanje, vrtoglavica, suhoća usta i kože, smetenost, nizak krvni tlak, ubrzani rad srca, plitko i ubrzano disanje, slabost i povećani umor radi se o toplinskoj iscrpljenosti i treba kontaktirati liječnika.

19:00h
0
Vrućine će se nastaviti do kraja tjedna
Ilustracija

Iako smo na ovu temu već ranije pisali, ona je ovih dana jedna od udarnih vijesti gotovo svih medija, pa joj se i mi ponovno vraćamo. Toplinski val zahvatio je i našu zemlju i ovih dana ljetne vrućine dosižu svoj maksimum, što može dovesti i do toplinskog udara. Razlog tome je prekomjerno povišenje tjelesne temperature i nemogućnost organizma da temperaturu tijela održi u normalnim granicama.

Toplinska iscrpljenost je pak poremećaj, koji se javlja nakon duže izloženosti visokoj temperaturi, posebice ako je visoka vlažnost, jer tada dolazi do prekomjernog znojenja s posljedičnim gubitkom tekućine i minerala. Toplinskom udaru posebice su izložene osobe koje rade na otvorenom. Bez obzira što su zdravi, na oprezu moraju biti sve fizički aktivne osobe (fizički radnici i sportaši).

U ovim vrućim ljetnim danima posebno ugrožene skupine su: mala djeca, ljudi starije dobi – posebice oni iznad 75 godina starosti, kao i svi kronični bolesnici – primarno kardijalni i respiratorni (srčani i dišni).

Kako se zaštiti od ljetnih vrućina? Najvažnije je izbjegavati izlaganje suncu od 10 do 17 sati. Ako se već mora izaći, potrebno je glavu zaštititi prozračnim šeširom, kapom ili maramom bijele boje, a odjeća neka bude lagana, prozračna i svjetlijih boja.

Ako prostor u kojem boravite nije klimatiziran koristite ventilator i češće provjetrite prostorije. U vrućim ljetnim danima svakako izbjegavajte teške tjelesne napore, a fizičke aktivnosti ostavite isključivo za rane jutarnje ili večernje sate.

Kao što hladimo prostore u kojima boravimo, moramo rashladiti i svoje tijelo. Tu je na prvom mjestu voda, gotovo sve vrste voća, a posebice lubenica i limun, od povrća krastavci i rajčica. Izuzetno je važno osigurati dovoljan unos tekućine, najbolje obična voda ili nezaslađeni čaj, a naravno nadomjestak tekućine moguć je i u obliku voća, juha i variva. Dnevno treba konzumirati barem 2 do 3 litre tekućine, a ako se pojačano znoji, tada i više. Važno je izbjegavati pretjerano konzumiranje alkohola, pržene, jako začinjene i preslane hrane.

Ako se unatoč svemu poduzetom, ipak javi glavobolja, mučnina, povraćanje, vrtoglavica, suhoća usta i kože, smetenost, nizak krvni tlak, ubrzani rad srca, plitko i ubrzano disanje, slabost i povećani umor radi se o toplinskoj iscrpljenosti i treba kontaktirati liječnika.

Članovi obitelji, prijatelji, susjedi i znanci u vrijeme ljetnih vrućina trebali bi češće posjećivati ili barem telefonski kontaktirati starije osobe. To je najbolja mjera predostrožnosti, da se spriječe ili barem na vrijeme uoče zdravstvene tegobe. Budite dakle oprezni u ovim vrućim ljetnim danima i pridržavajte se navedenih savjeta, jer uvijek je “bolje spriječiti nego liječiti.”

Dražen Sačer

čitam...
Loading...