U Križevcima i Đelekovcu počinje izgradnja rotora, a Mršić bijesan jer nema novca za koprivničke ceste

16:11h
0
090817-rotor

090817-rotorU Križevcima sutra počinje izgradnja 1,8 milijuna kuna vrijednog kružnog toka na križanju državne i županijske ceste, odnosno Markovićeve te ulica Franje Račkoga i Frane Supila. Gradska uprava i Županijska uprava za ceste će za to ulaganje iz proračuna izdvojiti po 500 tisuća kuna, a Hrvatske ceste 800 tisuća kuna, a rok za završetak radova je 90 kalendarskih dana, rekao je stručni suradnik za infrastrukturu u Upravnom odjelu za stambeno-komunalne djelatnosti grada Križevaca Marijan Jakopović:

– Rotor je najbolje tehničko rješenje, jer su to najfrekventnije križevačke prometnice i prometne nezgode su vrlo česte.

Sutra počinje i izgradnja kružnog toka u Đelekovcu vrijednog milijun i 950 tisuća kuna, od kojih će 700 tisuća osigurat županijski ŽUC, a ostatak Hrvatske ceste, najavio je ravnatelj ŽUC-a Krešimir Janach:

– Rotor na križanju ulica Mihovila Pavleka Miškine, Mirka Virijusa i Pavla Kvakana nužan je zbog istih problema kao i u Križevcima, a u roku od 90 dana moraju ga izgraditi tvrtke Bistra, Radnik i PZC Cestogradnja Koprivnica.

090817-rotor2-mJanach je dodao da ove godine u Koprivnici neće biti tako velikih ulaganja:

– Dogovaramo izradu projektne dokumentacije za potpunu rekonstrukciju Starogradske ulice od HAK-a do obilaznice, a radovi bi trebali početi iduće godine. U Koprivnici smo ove godine platili novi sloj asfalta u nekoliko ulica i završavamo projekt postavljanja semafora na križanju Starigradske te obilaznice. Ta nas košta 70 tisuća kuna, a ako se uspijemo dogovoriti s Hrvatskim cestama 600 tisuća kuna vrijedni radovi mogli bi početi već ove godine.

Janach je izdvojio da su ŽUC i Grad dogovorili odgađanje rekonstrukcije Starčevićeve te početak projektiranja obnove Starogradske zato jer će vozači imati veću korist od takvog redosljeda, no koprivnički gradonačelnik Zvonimir Mršić tvrdi da je neistinita:

090817-rotor1-m– Rekli smo mu da je Starčevićeva prioritetna, no odlučio se za Starogradsku. ŽUC je izgubio smisao postojanja kad je riječ o Koprivnici, jer u ovom stoljeću nije uložio ni kunu u obnovu cesta o kojima je dužan brinuti. Zadnje konkretno ulaganje bilo je izgradnja ulice Miklinovec, za Starčevićevu nam već četiri godine duguje dva milijuna kuna, a neka potraživanja smo naplatili uz pomoć suda. Križanje Starogradske i obilaznice neusporedivo je frekventnije i opasnije od križanja u Đelekovcu i zato me zanima koji je idiot predložio da tamo bude rotor, a mi dobivamo semafore na «žili kucavici» ovog dijela Hrvatske.

Mršić je najavio da će kao saborski zastupnik zatražiti izmjenu Zakona o javnim cestama kako bi gradovi brinuli o prometnicama na svojm području i raspolagali novcem koji je za to predviđen te da će SDP od Županijske skupštine tražiti raspravu o radu ŽUC-a.

– Ne znam što Janach radi ako četiri mjeseca ne uspijeva naplatiti svoja potraživanja, no to je katastrofalno. ŽUC već četiri godine služi HSS-u isključivo za promociju, donose se sumnjive financijske odluke i zato ću od mjerodavnih zatražiti provjeru poslovanje ŽUC-a te da Janach koprivničkim vozačima objasni kamo svake godine nestane 12-ak milijuna kuna koje uplate na račun ŽUC-a – izdvojio je koprivnički gradonačelnik.

090817-rotor3-mŽUC ove godine više neće uložiti ni kunu na đurđevačkom području, no gradonačelnik Đurđevca Slavko Gračan je puno blaži u ocjenjivanju Janachovog rada. Kaže da ga razumije, jer država još uvijek nije uplatila ni kunu na račun ŽUC-a, pa je logično da sve «šteka»:

– Nismo zadovoljni kako ŽUC održava svoje ceste, no znamo da nema novaca, da zato ne plaća kooperante i da oni zato ibjegavaju surađivati s njim. No, ulaganja više nema i zato jer Grad nema ni jedan projekt dogovoren sa ŽUC-om, pa nam preostaje samo da se pripremimo za 2010. godinu i nadamo da će biti sredstava i za naše potrebe.