Učenici Osnovne škole ‘Fran Koncelak’ iz Drnja vizualizirali su tekst pjesme Tango

08:50h
0
Učenici iz Drnja sa svojim radovima u društvu profesora likovne kulture Maria Dimića // Foto: ŠO 'Fran Koncelak'

Budući da se u 8. razredu unutar nastavnog programa obrađuje odnos slike i teksta, učitelj likovne kulture u Osnovnoj školi ”Fran Koncelak” u Drnju Mario Dimić došao je na ideju da svojim učenicima ponudi sat otkrivanja vlastite kreativnosti zanimljivim likovnim zadatkom.


On je odlučio spojiti likovnost i pop kulturu te kao temu učenicima ponudio pjesmu Tango. Učenici su najprije odslušali glazbu da bi osjetili atmosferu pjesme, zatim proučili tekst pjesme te nakon analize teksta prionuli vlastitoj likovnoj interpretaciji motiva iz pjesme koja im je poslužila kao izvor inspiracije za likovno rješenje.

Pjesma je naišla na veliko zanimanje publike te je osvojila nagradu Porin za pjesmu godine u 2015. Tekst pjesme je zanimljiv, pun metafora i u umjerenom tempu s izvrsnom melodijom. Ostavlja dojam razigranosti i pjesma zasigurno ima „ono nešto”. Promatrajući tango kao umjetnost pokreta, on nije samo ples, glazba i poezija, on je prije svega osjećaj koji nosimo u srcu pretvarajući ga u jedinstveni plesni pokret. Prožet je osjećajima, strašću i istinskom ljubavlju. Upravo ovo određenje tanga kao plesa, uočavamo i u samoj pjesmi. ”Plesao bih s tobom kroz najprometnije ceste…, Plesom razbijali bi izloge, gradu ponestalo bi stakla…”, samo su neki od stihova iz singla „Tango”, koji dočaravaju jaku pozitivnu energiju ljubavi koja je motiv da se učini i ono što je naizgled nemoguće.

Oduševljeni „Tangom”, učenici su „ulazeći” u pjesmu analizirali gotovo svaki stih, vlastite osjećaje i stanja, te pokušali to isto prikazati kistom i bojama.

Učenici su najprije na papir iz mape olovkom nacrtali svoje skice, a oni najbolji dobili su priliku svoj rad naslikati na poseban papir – Hahnemühle – akrilnim bojama. Za sve njih to je bila nova tehnika slikanja.

Imali su potpunu slobodu izraziti vlastiti likovni pristup pri odabiru motiva, boja i kompozicije svojih slika. Na slikama u prvom planu uglavnom prevladavaju figure plesača, a svaki od učenika njima je dodao i druge motive koji se javljaju u pjesmi: Hendrixov most, prometnice, rotor, polupana stakla, zgrade.

Vizualno se nametnulo da njihovi odabrani motivi budu plošni pa su radovi nastali u pop art stilu.

Radovima dominiraju boje primarnog niza (crvena, plava i žuta) i njihovi kontrasti, a detalji koje su učenici slikali evociraju stihove iz glazbenog predloška i imaju simbolično značenje.

Rad Dore Jadanović // Foto: OŠ 'Fran Koncelak'Učenici su izvrsno reagirali na ovakav nastavni sat. Prema njihovim riječima, ovakvi nastavni sati potiču njihovu kreativnost, jer kad dobiju neki „klasičan” likovni problem obično nemaju inspiracije, no ovoga su puta svi prštali od ideja.

– Oduševila me ova ideja vizualizcije glazbe. Na ovaj način spajamo ono što nam je zanimljivo, a to je glazba koju slušamo, i ono što moramo, odraditi likovni zadatak i dobiti ocjenu. Svatko je na svoj način mogao pristupiti likovnom problemu, odabrati jedan ili više motiva. Ja sam odabrala par koji pleše tango na Hendrixovom mostu koji su u centru kompozicije te različite boje: ljubičastu, plavu, različite tonove naranđaste, crvenu, crnu i žutu boju. Upravo me šarenilo tih boja najviše podsjeća na energiju koju prenosi ova pjesma – rekla je učenica Dora Jadanović iz 8. b razreda.

Najuspješniji radovi izloženi su u holu škole, a Denis Košćak iz RockLive promocije potvrdio je da će biti izloženi i u sklopu nastupa grupe Vatra na ovogodišnjem RockLive Festivalu.

čitam...