Ugovori vozača Formule 1 nisu samo pravni sporazumi, već i strateški alati koji određuju ravnotežu snaga u prvenstvu. Oni utječu na planove timova, motivaciju vozača, buduće rezultate, strategiju timova i oklade ljubitelja automobilizma na platformama kao što je Favorit. Online kladionice sve više se integriraju u Formulu 1, nudeći jedinstvene koeficijente na utrke, timove, pa čak i vozače koji potencijalno mogu promijeniti timove.
Uoči sezone 2025. većina vozača je sklopila svoje ugovore, a ti ugovori će biti odlučujući u borbi za naslove i napredak timova. Pogledajmo tko je i na koji rok osigurao svoje mjesto u pelotonu.
Lewis Hamilton: Ugovor s Mercedes
Lewis Hamilton, jedan od najuspješnijih vozača Formule 1, produžio je ugovor s Mercedes do kraja 2025. godine. Ovaj sporazum potpisan je krajem 2023. godine nakon dugotrajnih pregovora, tijekom kojih je tim nastojao zadržati sedmerostrukog prvaka. Iako je Mercedes u posljednjim sezonama popustio Red Bull, Hamiltonov ugovor pokazuje povjerenje u povratak u borbu za naslove.
Glavni uvjeti ugovora uključuju značajne financijske bonuse, usmjerene na pobjede u utrkama i osvajanje naslova. Osim toga, Hamilton ostaje ambasador tima, radeći na novim inicijativama u području inkluzivnosti u automobilizmu. Međutim, ovaj ugovor bi mogao biti posljednji u njegovoj karijeri, jer mnogi smatraju da Lewis razmatra završetak karijere nakon 2025. godine.
Max Verstappen: Dugoročna posvećenost Red Bull
Max Verstappen ima ugovor s Red Bull koji traje do kraja 2028. godine. To je jedan od najdužih ugovora u modernoj Formuli 1, potpisan 2022. godine nakon njegovog prvog naslova. Red Bull je uložio u Verstappena kao ključnog vozača za dugoročno dominiranje, a vozač je zauzvrat izrazio apsolutno povjerenje u tim.
Ugovor uključuje najveće bonuse za pobjede među svim vozačima u pelotonu, kao i slobodu u odabiru dodatnih sponzora. Ovaj ugovor također omogućava Maxu da ima određeni utjecaj na razvoj bolida, što ukazuje na jedinstvenu suradnju između vozača i tima.
Lando Norris: Novi vođa McLaren
Lando Norris produžio je svoj ugovor s McLaren do kraja 2027. godine. Nakon značajnog napretka tima u 2023. i 2024. godini, Norris je postao ključna figura u dugoročnim planovima McLarena. Tim izražava povjerenje u njegove sposobnosti da se natječe za naslove u narednim godinama.
Ovaj sporazum također uključuje klauzulu o mogućem pregledu ugovora u slučaju ponude od tima koji redovito pobjeđuje u prvenstvima. To omogućava Norrisu određenu fleksibilnost u njegovoj karijeri, iako McLaren nastoji izbjeći njegov prelazak k konkurentima.
Ostali ugovori vozača Formule 1.
- George Russell
Mladog britanskog talenta Georgea Russella ostaje u Mercedes barem do kraja 2025. godine. Nakon napretka u posljednjim sezonama, postao je ključna figura u timu, posebno nakon mogućeg povlačenja Hamiltona. Russell je već pokazao da je spreman preuzeti ulogu vođe. - Charles Leclerc
Charles Leclerc potpisao je novi ugovor s Ferrari koji će trajati do kraja 2026. godine. Iako se tim suočava s poteškoćama, Leclerc ostaje odan Ferrari, izražavajući nadu u obnovu njihove konkurentnosti. - Sergio Pérez
Sergio Pérez ostaje u Red Bull do kraja 2026. godine. Iako ne ispunjava uvijek visoka očekivanja, njegov iskustvo i stabilnost cijenjeni su u timu, posebno u kontekstu podrške Verstappenu u borbi za naslove. - Pierre Gasly
Pierre Gasly iz Alpine ima ugovor do 2025. godine. Ugovor se fokusira na dugoročni razvoj tima koji nastoji učvrstiti svoje mjesto u top 5 konstruktora. - Fernando Alonso
Fernando Alonso produžio je ugovor s Aston Martinom do kraja 2026. godine. U svojim 40-ima, Alonso nastavlja iznenađivati stabilnošću i visokom motivacijom, ostajući jednim od najprofesionalnijih vozača.
Platforma Favorit već je uključila u svoje ponude ažurirane koeficijente, uzimajući u obzir buduće ugovore vozača. Na primjer, prognoze za dugoročne rezultate Lewisa Hamiltona u Mercedes ili Maxa Verstappena u Red Bull otvaraju zanimljive mogućnosti za obožavatelje klađenja.
Zaključak: Očekivanja od sezone 2025.
Ugovori vozača Formule 1 čine osnovu za borbu u sezoni 2025. Iako Red Bull i Mercedes ostaju favoriti, ugovori takvih vozača kao što su Leclerc, Norris i Russell pokazuju spremnost drugih timova da postignu nove visine. Pitanje ostaje otvoreno: hoće li Ferrari, McLaren i Aston Martin iskoristiti svoje talente kako bi promijenili raspodjelu snaga u prvenstvu?