Škoda je na ovogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu predstavila novi Yeti, model koji će uskoro stići u prodajne salone.
Škoda se prilikom predstavljanja hvalila kako su iz jednog Yetija napravili dva. Drugim riječima, po prvi puta će kompaktni češki SUV ubuduće biti dostupan u dvije varijante – kao elegantno uređen Škoda Yeti za grad i kao off-road Škoda Yeti namijenjen terenskim vožnjama i pustolovinama. U obje varijante dizajna ŠKODA Yeti očarava novim prednjim i novim stražnjim dijelom, novim aluminijskim kotačima, svježom unutrašnjošću, novim ‚Simply Clever’ idejama, maksimalnom funkcionalnošću i dodatnim kombinacijama motora i mjenjača.
Značajna razlika: prednji i stražnji elementi poput branika, zaštite podvozja, bočnih letvica i pragova vrata lakirani su u boji vozila ili su – kod outdoor varijante modela Škoda Yeti – od crne plastike.
Novi prednji dio je kod obiju varijanti sada još više vodoravno naglašen oduševljavajući upečatljivom rešetkom i novo dizajniranim prednjim svjetlima, koja su po prvi puta opcionalno dostupna kao Bi-Xenon prednja svjetla s integriranim LED svjetlom za dnevnu vožnju. Prednja svjetla za maglu su sukladno novom Škoda dizajnu sada pravokutnog oblika i smještena su niže u prednjim branicima.
Novi stražnji dio modela Yeti sada ima jasnu strukturu. U to se ubrajaju novi oblik stražnjeg poklopca s upečatljivim stražnjim svjetlima u dizajnu oblika slova C, koji je sada još preciznije oblikovan – opcionalno kao LED diode – te dva trokutna elementa u kubističkom stilu i novi Škoda logo sukladno novom izgledu marke.
Novi Yeti modeli dobivaju potpuno redizajniranu unutrašnjost. Tu je novi upravljač s tri kraka u ukupno sedam varijanti, nove tkanine i uzorke za presvlake sjedala te nove dekorativne letvice za ploču s instrumentima.
Yeti je također i prvi model marke sa sustavom Optical Parking Assistant, opcionalnom kamerom za vožnju unatrag. Po prvi puta je u modelu Škoda Yeti dostupna najnovija generacija sustava pomoći pri parkiranju Automatic Parking Assistant. Novi sustavi omogućuju modelu Yeti da se automatski parkira unatrag na bočnim i okomitim parkirnim mjestima te pružaju potporu pri automatskom izlasku iz bočnih parkirnih mjesta. U novom modelu premijerno je predstavljen i automatski sustav zaključavanja i pokretanja KESSY.
Yeti se može pohvaliti i iznimnom prostranosti. Ni u jednom drugom kompaktnom SUV-u putnici straga nemaju toliko slobodnog prostora za glavu – čak 1.027 milimetara. Kapacitet prtljažnika iznosi najmanje 405 litara. Ako se izvade sva stražnja sjedala, kapacitet će porasti na 1.760 litara.
Za redizajnirani Yeti dostupna su četiri dizelska i tri benzinska motora, svi s turbopunjačem i direktnim ubrizgavanjem. Spektar snage seže od 1.2 TSI motora sa 77 kW i 105 KS do 2.0 TDI motora sa 125 kW/170 KS. Ovisno o motoru koristi se prednji pogon ili pogon na sva četiri kotača s Haldex spojkom pete generacije. Kao automatski mjenjač Škoda Yeti koristi isključivo moderne 6- ili 7-stupanjske mjenjače s dvostrukom spojkom (DSG).
Osim toga postoje ukupno tri Green tec varijante za 1.4 TSI/90 kW motor, 2.0 TDI/103 kW motor sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem i 1.6 TDI/77 kW motor sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem. Green tec paket obuhvaća start-stop sustav, rekuperaciju energije kočenja i gume niskog otpora kotrljanja.
Nešto je veći izbor kombinacija motora i mjenjača. Dizelski 2.0 TDI motor sa 125 kW dostupan je kao atraktivan spoj pogona na sva četiri kotača i automatskog 6-stupanjskog mjenjača s dvostrukom spojkom. Za Yeti 1.6 TDI sa 77 kW i prednjim pogonom sada je dostupan automatski 7-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom.
Po pitanju pasivne sigurnosti Yeti se može pohvaliti s čak devet zračnih jastuka. Za sigurno pričvršćenje dječjih sjedalica tu su Isofix držači. Sigurnosni pojasevi u tri pričvrsne točke, naprijed sa zatezačima pojasa i namještanjem visine, i nasloni za glavu podesivi po visini upotpunjuju paket sigurnosti.
izvor: auto-info.hr