Nadzorni odbor Podravke d.d. potvrdio je nerevidirane rezultate poslovanja Grupe Podravka za prvih devet mjeseci 2018. godine te izrazio veliko zadovoljstvo zbog nastavka pozitivnih trendova poslovanja na svim razinama.
RijeÄ je o najboljem operativnom rezultatu i najviĆĄoj operativnoj dobiti za prvih devet mjeseci u dugogodiĆĄnjoj Podravkinoj povijesti, a valja istaknuti kako je navedeno ostvarenje rezultat organskog rasta prodaje uz istovremenu kontrolu operativnih troĆĄkova poslovanja ĆĄto dodatno potvrÄuje uspjeĆĄnost poslovanja Grupe Podravka.
Neto dobit Grupe Podravka za prvih devet mjeseci ove godine iznosila je 185,9 milijuna kuna ĆĄto predstavlja znaÄajan rast u odnosu na usporedno razdoblje proĆĄle godine kada je ostvareno 54,1 milijuna kuna.
Prihodi od prodaje Grupe Podravka iznosili su 3.078,3 milijuna kuna ĆĄto predstavlja rast od 3,2 posto u odnosu na isto razdoblje godinu ranije. Na kretanje prihoda od prodaje najveÄim dijelom je utjecao rast prihoda od prodaje u segmentu Prehrane uslijed snaĆŸnijih prodajno â marketinĆĄkih aktivnosti, inovacija proizvodnog portfelja te ĆĄirenja distribucije pojedinih kategorija.
Segment Prehrane ostvario je 2.439,0 milijuna kuna prihoda od prodaje odnosno poveÄanje od 2,8 posto u odnosu na usporedno razdoblje godinu ranije dok bi bez utjecaja teÄajnih razlika prihodi procijenjeno bili viĆĄi 3,4 posto. U okviru navedenog segmenta gotovo svi poslovni programi ostvarili su rast prihoda od prodaje te je ostvaren rast vlastitih brendova za 3,8 posto. NajveÄi rast od 8,7 posto ostvario je poslovni program DjeÄja hrana, slastice i snack, potom poslovni program Ćœito i Lagris 6,1 posto te poslovni program Kulinarstvo 2,9 posto.
Drugi segment Grupe Podravka, Farmaceutika, ostvarila je 639,3 milijuna kuna prihoda od prodaje ĆĄto predstavlja rast od 4,7 posto u odnosu na isto razdoblje godinu ranije dok bi bez utjecaja teÄajnih razlika prihodi procijenjeno bili viĆĄi 7,6 posto. Vlastiti brandovi Farmaceutike ostvarili su rast od 4,9 posto, ponajviĆĄe uslijed nastavka trenda rasta potraĆŸnje na trĆŸiĆĄtu Rusije te uslijed rasta prihoda od prodaje na trĆŸiĆĄtima Adria regije te regije Centralna Europa. Vrijedi spomenuti kako je kod najznaÄajnije kategorije Lijekovi na recept zabiljeĆŸen znaÄajan porast prihoda od prodaje u iznosu od 5,4 posto.
Kada je rijeÄ o realizaciji prihoda od prodaje Grupe Podravka po regijama, najveÄi relativni porast u iznosu od 9 posto zabiljeĆŸen je u regiji IstoÄna Europa te 7,2 posto u regiji Centralna Europa. Regija Adria, kao najznaÄajnija regija za Grupu Podravka, zabiljeĆŸila je znaÄajan rast prihoda od prodaje u iznosu od 2,3 posto odnosno poveÄala je prihode od prodaje za 48,7 milijuna kuna u odnosu na isto razdoblje godinu ranije.
Kada je pak rijeÄ o cijeni dionica Podravke, u prvih devet mjeseci 2018. godine cijena dionica Podravke ostvarila je rast od 29,3 posto, dok su pritom domaÄi dioniÄki indeksi Crobex i Crobex10 oboje pali 3,3 posto.
 – Fokus menadĆŸmenta Grupe Podravka u nastavku godine bit Äe na daljnjem organskom rastu, nastavku smanjenja zaduĆŸenosti, upravljanju novÄanim tokovima kao i na poboljĆĄanju interne efikasnosti – poruÄuju iz Podravke.