2.6 C
Koprivnica
Petak, 19. travnja 2024.
No menu items!
- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Želimo li doista živjeti u zdravijem svijetu?
Ž

Ne propustite

“Želite li živjeti u zdravijem društvu? Gradite pločnike, pješačke i biciklističke staze”, savjet je autore nove studije,  Davida Bassetta, sa Sveučilišta u Tennesseeju, koji je otkrio da su zajednice i društva koja ulažu u pješačke i biciklističke aktivnosti svoje populacije zdravija od onih u kojima su glavna prijevozna sredstva automobili.

Bassett je sa suradnicima analizirao povezanost “aktivnog kretanja” – bicikliranja i hodanja, s fizičkom aktivnošću, pretilošću i dijabetesom u populacijama 15 država u svijetu. Otkrili su da je više od 50% razlika u stopi pretilosti pojedinih država povezano sa stupnjem hodanja i bicikliranja među populacijom. Za gradove, ta se povezanost kretala oko 30%. “Najveća vrijednost naše analize leži u činjenici da  je povezanost aktivnog kretanja i zdravlja vidljiva na svim proučavanim razinama: međunarodnoj, unutar pojedinih država u SAD-u te u pojedinim gradovima”, izjavio je Bassett.

Studija je pokazala da izgradnja okoliša koji pogoduje fizičkoj aktivnosti – infrastrukture za pješačenje i bicikliranje, dostupnost javnog prijevoza, povezanost ulica, gustoća gradnje kuća i zgrada itd. – utječu na vjerojatnost da će ljudi više koristiti aktivan način kretanja za svakodnevne migracije. Drugim riječima, ljudi koji žive u područjima koja “potiču” hodanje i bicikliranje mnogo više koriste taj oblik kretanja.Hodanje (foto: Flickr)

 

Znanstvenici napominju kako nije dovoljno samo izgraditi dodatne pločnike i biciklističke staze, već infrastrukturu nadopuniti rješenjima koja uključuju restrikcijske zone za automobile, nove pješačke zone, zakonsko smanjenje ograničenja brzine u stambenim četvrtima te ograničen broj parkirnih mjesta, kao i njihove veće cijene.

Studija je pokazala i kako su zemlje Europske unije mnogo bolje prilagođene modelu aktivnog kretanja te imaju manju stopu pretilosti od Australije i zemalja Sjeverne Amerike, koje su iznimno ovisne o automobilima. Slična se povezanost vidi i na razini gradova. Primjerice, u 47 od 50 najvećih gradova u SAD-u, zamjetno je povećanje fizičke aktivnosti te smanjenje učestalosti pretilosti i dijabetesa građana u gradovima koji fizičku aktivnost potiču gradnjom kvalitetnih biciklističkih staza, pločnika i pješačkih zona.

Inače,  prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije, posljednjih se godina broj pretilih ljudi u svijetu popeo na čak 300 milijuna.

Facebook komentari / dostupni ukoliko ste prijavljeni na svoj FB profil (Komentiranjem prihvaćate naše uvjete korištenja).

Ne propustite

- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Najnovije

Kakve su vaše teorije?

Što je sad ovo? Čitatelj snimio neuobičajen trag na nebu: Očito avionu ne valja katalizator!

"Čisto" nebo, gušći zračni promet i društvene mreže vrlo brzo postanu zatrpane išaranim plavetnilom. U prvom dijelu rečenice krije...
- Oglasni prostor -

Vezane vijesti

×