Tomislava Kraljić, prof. engleskog i francuskog, 10 dana je boravila u Plymouthu, u Ujedinjenom Kraljevstvu, gdje je stekla bogato iskustvo drukčijeg načina školovanja.
Naime, K1 projekt OŠ Đuro Ester iz Koprivnice, Going the extra mile, prošao je na natječaju Agencije za mobilnost i programe EU i dobio sredstva Erasmus+ programa Europske unije.
Projekt uključuje osam putovanja profesora s ciljem usavršavanja građanskih i digitalnih kompetencija.
Jedno je putovanje Tomislava Kraljić već obavila, a prisustvovala je strukturiranom tečaju za usavršavanje profesora. Tema kojom su se bavili bila je Diskriminacija u školi, a tečaj za usavršavanje profesora organizirali su Amber Initiatives.
– Tijekom deset dana, s profesorima iz Španjolske, Italije i Finske slušala sam predavanja, sudjelovala na radionicama i išla nazanimljive studijske posjete školama u Plymouthu. Upoznali smo se s organizacijom obrazovnog sustava u UK-u. Primjerice, za škole koje polaze učenici slabijeg imovinskog stanja osigurana su novčana sredstva i potpora koja se zove Pupil Premium. Osim same organizacije rada, u školi smo mogli vidjeti i načine na koje se sprječava diskriminaciju i potiče jednakost, a posjetili smo tri škole u Plymouthu – ispričala je svoje dojmove Tomislava Kraljić, te istaknula još neke zanimljivosti.
Školske uniforme obavezne su za sve škole i svaka škola odlučuje kakvu će uniformu njihovi učenici nositi, a nose se da bi se smanjila nejednakost.
Učenici mijenjaju učionice za svaki predmet. Osim učionica za redovnu nastavu, jedna od škola osigurava i miran prostor koji se zove Effective learning centre za rad s učenicima koji iz bilo kojih razloga prolaze kroz teži životni period.
Dodaje da su Školske teretane odlično opremljene, a Plymstock school ima na raspolaganju i puno vanjskih terena za različite sportove.
Ako su u nekom predmetu učenici posebno istaknu, za nagradu dobiju značke koje nose na svojim uniformama.
Plymouth School of Creative Arts koja se nalazi u centru grada, razlikuje se od ostalih škola po tome što nema standardne učionice, već otvorene prostore u kojima više razreda paralelno sluša različite predmete. Zvona u školi nema, a učenici se slobodno kreću po hodnicima.
Kod obrade jedne teme povezuju više predmeta zajedno, kao u ovom slučaju geografiju, povijest i umjetnost.
Oko škole je igralište gdje se djeca igraju na skateboardima, s gumama od automobila ili se penju po zidovima.
– Rad s učenicima je usmjeren na usvajanje vještina potrebnih za život. Primjerice, imaju prostor u kojem uče kako se obnavljaju brodovi. Učenici ne rade na modelu, već na pravom brodu kojemu je potreban popravak, uz pomoć ljudi koji se time profesionalno bave. U školi imaju i svoju vlastitu košnicu iz koje dobivaju med, a ona se snima pa učenici mogu pratiti što pčele rade – kazuje Tomislava.
Ujedno, škole su nakon nastave otvorene za potrebe lokalne zajednice i u njihovim se prostorima organiziraju tečajevi jezika, sportska događanja ili kazališne predstave.
– To je idealna prilika da učenici upoznaju bogatstvo kulturoloških razlika i istovremeno rade na jednakosti među vršnjacima. Vidjeli smo i uspješnu suradnju policije, škole i Amber Initiatives kroz razne projekte i aktivnosti čiji glavni cilj je sprečavanje bullyinga, predrasuda i stereotipa te promicanje zajedničkih vrijednosti – priča Tomislava.
Tijekom tečaja prikupili su veliku količinu materijala koji ćemo dalje koristiti u radu s našim učenicima, nastavnicima i roditeljima.
– Upoznali smo Plymouth i njegovu povijest obilježenu brodovima i morem. Upoznali smo zanimljive ljude iz drugih zemalja, zemlje ostalih sudionika tečaja, njihove škole, aktivnosti, potrebe i probleme s kojima se susreću. Tečaj se pokazao kao korisno, bogato i lijepo međukulturno iskustvo – zaključuje ona svoju priču o jednom zaista bogatom iskustvu.